پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام خدمت شما.امیدوارم جوابم رو هر چه زودتر بدین.من دختری 23 ساله و مجرد هستم .حدود 1ماه و 20 روزه که در یک دفتر مشغول به کار هتم.صاحبکارم مردی28 ساله ودارای زن و فرزند میباشد.از حدود 2 هفته پیش به من ابراز علاقه کرده و خواهان ارتباط جنسی با من میباشد.ولی من به شدت با او مخالفت کردم و گفتم این کار گناهه ومن از خدا میترسم ولی او میکوید خدا میبخشد.با اصرار زیاد او و به زور او چند مرا در اغوش گرفته وخود از روی لباس به من میمالد تا ارضا شود.و البته 1 بار ارضا شد.حال میخواستم ببینم ایا اسم اینکار زناست؟وایا من که به زور مورد تجاوز قرار گرفته ام گناهی کردم؟در ضمن باید بگویم نمیتوانم به این کار نرم چون هم به پولش احتیاج دارم و هم به خود کار.وابته این هم بگویم که من کمی لذت از در اغوش گرفتن او بردم.ایا گناه کردم؟خدا منو میبخشه؟

اگر بدون عقد شرعی از جلو یا از عقب دخول انجام شود، زنا محسوب می شود. بنابراین کاری که صاحب کار با شما کرده زنا نیست. ولی گناه است و واجب است که توبه کنید و دیگر تکرار نکنید و اگر شما واقعا توبه کنی و تصمیم بگیری که دیگر تکرار نشود انشاء الله خداوند می بخشد.
بخشش خداوند دلیلی نمی شود که انسان آلوده به گناه شود صاحب کار با گفتن این که خدا می بخشد می خواهد سر تو کلاه بگذارد و تورا به فساد بکشد و بدبخت کند. آیا او راضی است که مردی با استفاده از بخشش خداوند با زن او رابطه نامشروع داشته باشد؟
اگر محل کار طوری خلوت است که دیگران نمی توانند به آن جا وارد شوند بودن تو با صاحب کار در آن جا اشکال دارد و نباید در آن جا کار کنی.
آیت الله مکارم فرموده:
بودن مرد با زن نامحرم در جاى خلوت كه ديگرى نمى‌تواند به آنجا وارد شود اشكال دارد و احتياط واجب ترك آن است و نماز خواندن در آنجا نيز اشكال دارد.
ضمنااگر دختر باکره هستی در ازدواج دائم و موقت باید از پدر یا پدر بزرگت اجازه بگیری وبدون اجازه عقد باطل است.(1)
پی نوشت:
1.آیت الله مکارم توضیح المسائل مسئله 814و2037.