پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

به چه نحو باید مسائل جنسی را یاد بگیریم تا زندگی ام هر روز متنوع تر شود لازم به ذکر است که هیچکدام اهل دیدن فیلم های مستهجن نیستیم

به نام خدا
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني
در پاسخ به سؤال شما مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:
1. از آنجا که پرسش شما خیلی کوتاه و مختصر است و شما اطلاعاتی در مورد خود بیان نکرده اید، طبیعی است که فرایند پاسخگویی ما خیلی روشن نخواهد بود. اگر خواستار پاسخ روشن تر و عالمانه ای هستید، در مکاتبه بعدی اطلاعاتی در مورد سن، وضعیت تأهل و مدت زمان ازدواج، مشکلات احتمالی، نوع رابطه های پیشین، هدف از پرسش و... در اختیار ما قرار دهید.
2. بعد از اختیار کردن همسر، رابطه جنسی همسران باید بر اساس اصول معقول و انسانی صورت گیرد و از تنوع لازم برخوردار باشد تا هر یک از زوجین به نحو شایسته و درست از گرایشات جنسی خود بهره گیرند و ارضای لذت بخشی داشته باشند. در ارتباطات جنسی هیچگاه نباید خللی بوجود آید. چرا که در غیر این صورت احتمال بروز مشکلات و مسائل حاد در زندگی زناشویی بیشتر می شود و بنیان زندگی را مورد تهدید قرار می دهد. برای حفظ ارتباط جنسی باید معقولانه کوشش کرد و در صورت وقوع اختلالی در این روابط تا آنجایی که امکان دارد کم و کیف موضوع را مورد بررسی قرار داد.
3. ارتباط معقول و اصولی رابطه جنسی، نشانه عشق و علاقه عمیقی است که بین زن و شوهر وجود دارد. باید از این عامل پیوند دهنده همچون سایر عوامل به نحو موثر استفاده کرد. باید با شناخت نارسایی ها و رفع آن این رابطه را مستحکم کرد. چون ارتباط جنسی چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. نوع ارتباط جنسی بستگی مستقیمی به فرهنگ، قدرت جسمانی روحی و عوامل دیگر دارد. اما بطور کلی در عمل جنسی افراط و تفریط پسندیده نیست. اگر در عمل جنسی افراط شود برای دو طرف زیان آور است و کمترین ضرر آن ایجاد بی علاقگی و عدم اشتیاق و تحریک پذیری برای نزدیکی است، هر چه فاصله دو عمل بیشتر باشد و روشی به کار گرفته برای هر یک از زوجین، راحت و لذت بخش باشد، میل و اشتیاق بیشتر بوده و عمل نزدیکی با لذت بیشتر انجام می گردد. بهترین روش این است که جنبه تعادل رعایت شود.
4. انجام صحیح رفتار جنسی مستلزم این است که زن و مرد مقداری با کارکرد جنسی خود و همسر آشنا باشند و این آگاهی را نه از طریق فیلم های سکسی و سایت های مستهجن و توقیف شده اینترنتی و نه از طریق دیگر، بلکه از طریق صحیح علمی آموخته باشند. زیرا حرکات سخت و دشوار بازیکنان این گونه فیلم ها و نیز انتقال سینه به سینه این آموزش ها به طور سنتی باعث خطاهای بسیاری شده است که بعضاً غیر قابل اصلاح می باشد.
5. یکی از مشکلات زوجین، این است که می خواهند از هر راهی که شده، درباره جزئیات مسائل جنسی اطلاعات کسب کنند و در رابطه جنسی تنوع ایجاد کنند حتی با تماشای فیلمهای پورنو و سکسی می خواهند رابطه جنسی را یاد بگیرند و سعی می کنند در ارتباط با شریک جنسی خود و در تختخواب، آن حرکات سخت و دشواری که در فیلم ها دیده اند را تقلید کنند. اما غافل از این که این حرکات دقیقاً چیزی نیست که به طرف مقابلشان لذت بدهد و خود و همسرشان را به اوج لذت و کمال آن برساند، در صورتی که راه حل این نیست. بلکه تنها راه حل، اختصاص وقت با همسر و صحبت درباره علایق اوست، به همین خاطر توصیه اکید آن است که زن و شوهر زمان بیشتری را باهم به گفتگوی دو نفره درباره موضوعات زندگی و علایق یکدیگر و مسائل جنسی اختصاص دهند؛ با این روش از علایق همدیگر باخبر می شوند و متوجه می گردند که از چه حد و مرزی نباید عبور کنند و چگونه می توانند رابطه لذت بخش و متنوعی را با هم داشته باشند.
6. تماشای فیلم های جنسی برای زوجین علاوه بر حرمت شرعی که دارد باعث کاهش اعتماد به نفس آنان می شود چرا که رفتارهای اغراق آمیز بازیگران باعث می شود که زوجین درباره طبیعی بودن عملکرد جنسی خود دچار تردید شوند و خود را بسیار ضعیفتر از آنچه هستند، بپندارند. از سوی دیگر، جذابیت های اغراق آمیز و تصنعی چنین فیلم هایی، گاهی باعث می شود جذابیت های همسر، کمرنگ شده و مقایسه منفی بین همسر و آن هنرپیشه ها صورت گیرد که این امر موجب بی میلی جنسی نسبت به همسر می گردد. از طرف دیگر، برخی رفتارهای بازیگران این فیلم ها با وجود جذابیت های بصری، گاه بسیار دردناک و آسیب زننده است و زوجین ناآگاه که سعی در تقلید از آن دارند، موجب بی رغبتی همسر به روابط زناشویی می شود.
7. براي آگاهي از اصول و آداب زناشویی و آمیزشی و نیز انجام صحیح رفتار جنسی و ایجاد تنوع اصولی در آن، منابع زیر خدمتتان معرفی می شود:
1- دائره المعارف روابط جنسی. پدیدآورنده: محمدرضا وفایی، ناشر: وفایی .
2- صمیمانه با عروس و داماد: آنچه همسران جوان باید بدانند. پدیدآورنده: محمود اکبری. ناشر: نور الزهرا 1387.
3- آداب زناشویی. پدیدآورنده: علی اکبری با مقدمه دکتر غلامرضا باهر، ناشر: آئینه دانش.
4- راهنمای روابط جنسی و زناشویی موفق. پدیدآورنده: محمد نامدارمقدم، ناشر: سنبله.
5- دانستنی های زناشوئی: راهنمای روابط جنسی. پدیدآورنده: سهراب جینور، ناشر: مبین اندیشه .
6- دانستنی های جنسی و زناشویی. پدیدآورنده: دیوید روبن، ماندانا گودرزدشتی (مترجم). ناشر: 1381.
7- مسایل جنسی و زناشویی. پدیدآورنده: لطفعلی پورکاظمی. ناشر: ناهید 1387
8- تفاوت های جنسی زن و مرد. پدیدآورنده: جین ریدلی، بهزاد رحمتی (مترجم). ناشر: توانا 1385.