پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام از برنامه ی بسیار خوب شما متشکرم دختری هستم 22 ساله دارای مدرک تحصیلات لیسانس و مرجع تقلیدم هم حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای می باشند.مادرم خانه دار است و پدرم کارگر. مشکل بسیار حادی دارم و به دنبال یک راه حل بسیار کاربردی هستم. دارای شهوت زیاد هستم و گاهی هم نمی توانم خود را کنترل کنم.مدتها ست که از این مشکل رنج می برم.در حال حاضر هم خواستگاری ندارم . فرزند دوم خانواده بوده و خواهر بزرگترم که فرزند اول خانواده است هنوز ازدواج نکرده . بقیه فرزندان از من کوچکترن وما در کل 5 فرزند هستیم. از شما خواهش میکنم برای حل مشکلم مرا راهنمایی کنید.

در پاسخ به سؤال شما، مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:
1. افزایش میل جنسی و زیاد شدن شهوت در جوانان، معمولاً بر اثر عوامل فیزیولوژی و ترشح هورمون های جنسی و فعالیت غدد جنسی باشد که به دلیل اقتضای دوران جوانی و دوران بلوغ پدید می آید؛ اما باید توجه داشت که افزایش میل جنسی بیش تر بر اثر عوامل تحريك كننده بیرونی و محیطی از قبيل: الگوهاي رفتاري، نوارها و عكس هاي مبتذل، فيلم هاي سينمايي وارداتي، دسترسي به ماهواره و اينترنت و علاوه بر آن، فيلم ها و سريال هاي داخلي مغاير با فرهنگ معنوي جامعه است که از لحاظ روانی بر جسم و بدن تأثیر می گذارد و باعث تحریک میل جنسی و در نتیجه آن، فعالیت بیش تر غدد جنسی و ترشح هورمون ها می گردد که خود سبب تشدید میل جنسی و شهوت می شود و گاهی باعث بلوغ زودرس نوجوانان می گردد. از سوی دیگر، امروزه با پيچيده تر شدن جوامع و ايجاد خواسته ها و انگيزه هاى كاذب، توقعات جامعه و خانواده ها و نیز خود دختر و پسر، بسیار بالا رفته است و از طرفی، رسومات و تشریفات اضافی و بعضاً دست و پاگیری در سنت ازدواج پدید آمده که این امور باعث به تأخیر افتادن ازدواج و افزایش سن ازدواج شده که در نتیجه آن، فاصله بلوغ جنسی تا زمان ازدواج طولانی تر شده است. بنابراین، برای این که این دوران را به سلامت بگذرانید و آسیبی متوجه شما نگردد، باید به گونه ای عوامل تحریک کننده بیرونی و محیطی را به حداقل برسانید و با به کار گیری برخی راهکارهای کنترل غریزه جنسی، میل جنسی خود را کنترل و تعدیل کنید و میل جنسی خود را کاهش دهید؛ به طوری که مدیریت آن کاملاً در اختیار شما باشد و هر وقت که زمینه ارضای آن به گونه صحیح فراهم گشت، بتوانید آن را ارضا کنید.
2. برای کنترل و تعدیل غریزه جنسی، راهکارهایی متعدد و فراوانی وجود دارد که شما می توانید آن ها را در سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط مشاهده کنید و آن ها را به فراخور حال تان بکار ببرید. این را بدانید که در حال حاضر و در موقعیت کنونی شما، بهترین کار همان به کار بستن راهکارهای کنترل غریزه جنسی و عفت پیشگی است. توصیه دین هم این است که همواره عفت پیشه کنید و به گونه ای مطلوب، غریزه جنسی خود را کنترل کنید.
3. بهتر است به محض بروز افكار جنسی، مكان خود را تغيير دهيد. سعي نماييد خيلي تنها نباشيد؛ خصوصاً در مواقع هجوم افكار جنسی؛ زيرا تنهايي، بهترين محرك براي ايجاد این گونه افکار است. قبل از شروع اين گونه افکار، خودتان زمينه بروز آن را از بين ببريد.
4. می توانید كشي به مچ دست خود ببنديد و با شروع افکار جنسی و خيالپردازي های شهوانی، آن كش را كشيده و رها كنيد؛ به طوري كه اندك سوزشي به دست تان وارد شود. آنگاه شروع به شمارش معكوس نماييد؛ مثلاً عدد 100 را انتخاب كنيد و سعي نماييد هفت تا هفت تا از آن كم كنيد تا به صفر برسيد.
5. سعى كنيد هيچ گاه بيكار نباشيد و با برنامه ريزى خوب تمام اوقات شبانه روزى خویش را به شکل صحيح و منطقى پر كنيد و فكر خود را به كارهاى شايسته و ارزنده مشغول سازید؛ زيرا يكى از دلايل اين كه افکار و خيال پردازي های جنسی به ذهن خطور مى‏كنند، بيكارى است.
6. ازدواج نکردن خواهرتان، ربطی به ازدواج شما ندارد. اگر برای هر کدام تان موقعیت ازدواج فراهم شد، باید فرصت را غنیمت بشمارید و ازدواج کنید. توصیه می شود برای همسریابی و جذب خواستگار، به جای این که منفعل باشید تا کسی بیاید و شما را بیابد، سعی کنید بر تلاش های فعالانه خود در جهت انتخاب همسر مناسب و خوب بیفزایید. براي اين منظور، راهكارهاي زير مفيدند:
الف) در مجالس زنانه و در هيئات و محافل مذهبی زنان شرکت فعال داشته باشید و توانمندي هاي خود را بروز دهيد؛ زيرا خيلي از زنان متدین، از همين مجالس مورد براي ازدواج پيدا مي کنند. در هر حال، بايد با حفظ حريم عفت و حيا، خود را بيش تر به خوبان جامعه معرفي كنيد تا بيش تر شما را بشناسند و خواستگار شوند.
ب) نباید از مسائلی که زمینه ساز خواستگاری می گردد، غفلت کنید؛ مثلاً پاکیزگی و نظافت، شادابی، خوش اخلاقی، خوش سخن بودن، شوخی های به جا میان همجنس، رعایت کردن فرهنگ صحیح جامعه، پرهیز از گرفتگی چهره و عبوس بودن، ابتذال اخلاقی، ژولیدگی و اظهارات دلسرد کننده، حالات افسردگی و... .
البته در کنار این کارها می توانید به افراد موثق و مورد اطمینان در محل کار و زندگی بسپارید که اگر پسر خوب و مجردی را سراغ دارند که با شما همخوانی و تناسب دارد، او را به خانواده شما معرفی کنند تا زمینه خواستگاری از شما به وجود آید.
ج) می توانید در برخی از مؤسسات نسبتاً معتبر همسریابی مثل مؤسسه آقای اردبیلی در تهران www.ardabili.com)) و یا آقای کریمی (www.41moshaver.ir) و مراکز همسریابی بهزیستی ثبت نام کنید تا اگر فردی را برای شما مناسب دیدند، به شما معرفی کنند و اگر شرایط مهیا بود، زمینه خواستگاری فراهم گردد. البته از آن جا که ما با این مؤسسات در ارتباط نیستیم، از عملکرد آن ها بی اطلاعیم. به همین جهت، این صرفاً یک پیشنهاد است و ما مسئولیت آن را نمی پذیریم. بنابراین، با مشورت با والدین خود و در صورت صلاحدید، اقدام نمایید.