پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام و خسته نباشید بنده بعد از اتمام کاردانی شروع به جرق زدن کردم ویگر ترک این کار مشکل شده از ازدواج می ترسم چه کنم می ترسم کار به جاهای باریک بکشه چند بار سعی کردم ترک کنم سخته کمکم کنید

اگر اندكي به پيامدهاي بعضا غير قابل جبران خودارضايي بينديشيد مي بينيد كه ترك خودارضايي زياد هم كم اهميت نيست و شدت اين عوارض ها هيچ لذتي براي آن باقي نمي گذارد.
ترك خودارضايي اگر به ويژه بعد از سنين 19 و 20 سالگي شروع شده باشد زياد هم دشوار نيست خوشبختانه شرايط شما براي ترك به مراتب از ديگران بهتر است.
شما صرفاً دو گزينه استمنا و ازدواج را در پيش روي خود نداريد و شما مي توانيد گزينه سوم يعني گزينه خويشتنداري جنسي را بر گزينيد
ازدواج ترس ندارد به ويژه آن كه با ترك دائم خودارضايي شما به وادي آن گام نهيد.
اين گونه خود را دست و پا بسته فرض نكنيد و به بهانه ترس از ازدواج پاي ساير گناهان جنسي را به ذهنتان باز نكنيد اگر به جاي تمركز افراطي بر استمنا و ترس از ازدواج و ... بر روي كار شبانه روزي متمركز شويد قطعا نه فرصتي براي استمنا پيدا خواهيد كرد و نه كمبودي در زمينه شرايط اوليه ازدواج.
كسب درآمد حلال هر چند اندك مهمترين برنامه زندگي شماست كار و كسب به شما عزت نفس مي بخشد تا اين گونه در دام رفتارهاي غير عزتمندانه گرفتار نياييد.
به عنوان يك روانشناس به شما برادر گرامي توصيه مي كنم از هر گونه ايه ياس خواندن و دست روي دست گذاشتن به در آييد و با نشاط و طراوت كامل ضمن ترك يكباره يا تدريجي خودارضايي به ساير امور مهم زندگي خود اشتغال شبانه روزي ورزيد.
شما امپراطور كشور وجود خود هستيد و از شان خود بسيار به دور بدانيد كه به سبك نوجوانان كم سن و سال به دست ورزي حقيرانه مبادرت ورزيد.
راه كارهاي ترك خودارضايي در سايت پاسخگو آمده است كه شما مي توانيد به اجراي تك تك اين راه كارهاي به ظاهر ساده و البته كار امد بپردازيد.