پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

من پسری ۱۵ ساله هستم..میخواهم بدانم نیاز جنسی من چه موقع رفع میشود؟آیا باید تا زمانی که شاید زن بگیرم به عمل زشت خود ارضایی روی بیاورم؟؟؟؟؟

صداقت در گفتار، حاكى از ضمير و فطرت پاك شما است و نشان مى دهد نمى خواهيد مبتلا به آلودگى نفسانى شويد و از آلوده شدن به گناه، نگران هستيد. اين حالت، علامت ايمان و اعتقاد قوى به ارزش هاى الهى و انسانى است. اميدواريم در اين برهه حساس زندگى بتوانيد ايمان خود را حفظ كنيد. با همت و تلاش، از گناه دوری کنید.
در اين جا لازم مى دانيم به عنوان مشاوری امين و دلسوز مطالبی را خدمت شما عزیز گرامى عرض كنيم:
1. غریزه جنسی، يكى از امورى است كه با طبيعت انسان درآميخته و خداى متعال كه به حكمت بالغه اش اين غريزه را در نهاد انسان گزارده، تا نسل انسان باقى بماند، از روى رحمت و هدايت خود راه هاى آسان و معقول كنترل و ارضای آن را نیز پيش پاى او قرار داده است. نسبت به بيراهه ها و انحراف از مسير درست نيز هشدارهاى لازم را به انسان داده است؛ راه هايى كه بايد با شناخت و عمل به آن ها، سلامت جسم و جان خويش را پاس بداريم و از خطر و پیامد كارهايى همچون خودارضايى و مانند آن برهانيم.
بنابراین، غریزه جنسی موهبت الهی است که به طور قطع نياز به ارضاي صحیح دارد؛ ولى به صورتى كه با نظام طبيعت و شريعت سازگار باشد تا که از كنترل خارج نشود و سرمايه هاى عظيم انسانى را به خاكستر تبديل نكند.
درباره مضرات و نیز راه های دور ماندن از خودارضایی نیز نکاتی وجود دارد که در صورت تمایل در مکاتبات بعدی بنویسید تا به آن نکات اشاره کنیم.
2. رسول خدا - صلی الله علیه و آله و سلم - مي‏فرمايد:
«يَا مَعْشَرَ الشَّبَابِ مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْكُمُ الْبَاهَ فَلْيَتَزَوَّجْ وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْهَا فَلْيُدْمِنِ الصَّوْمَ فَإِنَّهُ لَهُ وِجَاء؛ (1) فرموده‏اند: اى جوانان! هر كس از شما كه مى‏تواند ازدواج كند و هر كس نمى‏تواند ازدواج كند، بسيار روزه‏ بگيرد كه روزه، آرام بخش نيروى جنسى است».
راه كنترل غريزه جنسى و ارضاي غريزه جنسي كه با طبيعت و تكوين انسان هماهنگى دارد، ازدواج است. اما از آن جایی که هنوز در سنی نیستید که بتوانید ازدواج کنیدباید با عفت پیشگی و یا خویشتن داری در امور جنسی این نعمت خدادادی را پاس بدارید.
بنا بر این، تمرکز ذهنی خود را از مسئله ازدواج به امور مثبت دیگر در راستای اهداف بزرگ در زندگی و آینده خود ببرید و با استفاده از قدرت های خدادادیتان، در مسیر استعدادها و توانمندی هایتان مشتاقانه حرکت کنید. به هیچ عنوان اجازه ندهید ازدواج تمام فضای ذهنی شما را اشغال کند. دوستان خوب انتخاب کنید. از رفاقت و همنشینی با افراد و جالساتی که در مسیر انحراف اخلاقی هستند خودداری کنید. همه تخم مرغ های خوشبختی را در سبد ازدواج نچینید. همه برگه های زندگی را در موضوع ازدواج خرج نکنید . افراد بسیار تأثیرگذاری در جامعه بوده اند که در پرتو تحصیل، کار و ...، به خانه خوشبختی و بخت واقعی خود راه یافته اند. توصیه می کنیم با تمرکز بر روی اهداف آینده تان، شرایط زندگی موفق تری را برای خود مهیا کنید.
قرآن مجید در صورت فراهم نبودن زمینه ازدواج، راه مقابله با طغیان غریزه جنسی را عفت پیشگی و یا خویشتن داری در امور جنسی می داند و می فرماید :
«آن ها که وسیله ازدواج ندارند، باید عفت پیشه کنند تا خداوند آنان را به فضلش بی نیاز کند». (2) البته این امر، نیاز به مقاومت دارد که در روایات به عنوان جهاد اکبر مطرح شده است.
کنترل غریزه جنسی در گرو اموری است، از جمله:
طرد افکار شیطانی، کنترل چشم، عدم آمیختگی زن و مرد، کم خوری، ورزش و فعالیت بدنی، و ... .
علاوه بر موارد مذکور، باید امور دیگری را نیز رعایت کنید که در صورت نیاز در مکاتبات بعدی بفرمایید تا توضیح بیش تری ارائه شود.
منتظر نامه های بعدی شما هستیم.

پي نوشت ‏ها:
1. علامه مجلسى، بحار الأنوار، ج 100، ص 220، مؤسسة الوفاء بيروت، لبنان، 1404 هجرى قمرى.
2. نور (24)، آیه 33.