پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام.من دختر21ساله و دانشجو هستم.1ماهه كه متوجه شدم كاري كه من در گذشته بارها انجام دادم نوعي استمنا محسوب ميشه.تا قبل از اين در اين مورد شك داشتم.يعني انجام ميدادم ولي مطمئن نبودم كه اسم اين كار چيه؟از وقتي فهميدم ديگه تكرار نكردم.من از كلاس پنجم ابتدايي تا حالا تمام ماه رمضون ها روزه هامو گرفتم.از دوم راهنايي تا حالا نمازمو تاجايي كه تونستم خوندم.هرچند نماز صبحم خيلي وقتا قضا شده!از همون موقع تا الان سعي كردم حجابمو رعايت كنم.جلوي همه نا محرما روسري ميگذارم و لباس استين بلند مي پوشم.من هفده سالم كه بود به حج تمتع رفتم(عمره دانش اموزي)تا الان با پسري دوست نبودم ولي تو دانشگاه همكلاسي هاي پسر دارم كه باهاشون حرف ميزنم ولي هيچ وقت سعي نكردم باهاشون صميمي بشم.......راستش من شنيدم كه استمنا از گناهان كبيره هست...مي خواستم بدونم من الان بايد چه كار كنم؟بايد كفاره بدم؟بايد چه كار كنم كه خدا منو ببخشه؟.....در ضمن نمي خاستم كه اين مسئله من هرچند به صورت ناشناس تو سايتتون نمايش داده بشه.....خيلي ممنون از لطفتون

از این که به فکر خودسازی و ترک گناهان و رو‌ آوردن به سوی خدا و جبران گذشته و تغییر درون خود هستید، به شما تبریک می گوییم و برای تان آرزوی موفقیت داریم.
عزیز گرامی!‌ نامه شما حاوی نکاتی چند است. از این رو، در قالب نکته های ذیل به آن پاسخ می دهیم.
نکته اول: پایبندی شما به نماز و روزه و عفاف و حجاب، نشان دهنده پارسایی، تدین و فروزنده بودن چراغ ایمان در درونتان است. همین پایبندی تان، سبب هدایت تان شده و این فهمیدن و بازگشتن نشان می دهد که خدا شما را دوست دارد و مورد لطف و عنایت او هستید؛ چون اگر غیر این بود، مثل بسیاری از افراد رها شده، با وسوسه شیطان ممکن بود که راه دیگری را انتخاب کنی. پس برو سجده شکر به جا آور و از خداوند به جهت آن که شما را دوست دارد و مورد لطف خود قرار داده، تشکر کن. گاهی هم با او خلوت کن و با او درد دل کن و بگو ای خدای من!
تنها تویی، تنها تویی در گوشه تنهایی ام تنها تو می خواهی مرا با این همه رسوایی ام
ما نیز دعا می کنیم که خداوند چراغ دلتان را هر روز، بلکه هر ساعت و هر دقیقه، فروزنده تر و درخشان تر از پیش سازد و دست هدایتگر و مددکار او پیوسته همراهتان باشد.
نکته دوم: حساب شما با حساب برخی دخترهایی که اسلام و قرآن و رضایت خدا برای شان در درجه اول اهمیت نیست، فرق دارد. دخترهای سنگین و دارای شخصیت الهی و اسلامی، ارتباط و صحبت کردن با همکلاسی ها را به حداقل می رسانند و به مقدار ضرورت بسنده می کنند؛ مثلاً یک وقتی مشکل درسی و علمی است و دسترسی به استاد یا همکلاسی های همجنس نیست و یا آن ها بلد نیستند، می توان در حد حل مشکل ارتباط داشت.
نکته سوم: امروزه با این گستردگی دانش دینی و غیر دینی و فراوانی و تنوع رسانه ها، عدم علم و اطلاع عذر نیست؛ به ویژه هر کجا پای شک در میان باشد، وظیفه انسان تحقیق و پرس و جو کردن است تا به یقین برسد. بنابراین، عدم اقدام زودتر شما برای فهمیدن حقیقت مطلب، تقصیر و گناه بوده است.
نکته چهارم: بله، استمنا یکی از گناهان بزرگ است.
اما هر مرضی دارویی دارد و داروی بیماری گناه، توبه و استغفار و طلب عفو وآمرزش از خدا است. گناه استمنا با توبه و استغفار بخشیده و پاک می شود و کفاره ندارد؛ به شرط آن که توبه حقیقی باشد؛ یعنی انسان از عمق دل پشیمان شده باشد و با عزمی راسخ بخواهد آن گناه را ترک کند. در این صورت، خداوند نه تنها توبه را می پذیرد، بلکه توبه کننده واقعی را دوست دارد و او را محبوب خود قرار می دهد.
توبه حقیقی، صفحه قلب را از آلودگی به گناه پاک و تیرگی را مبدّل به روشنایی می سازد. بنابراین، نباید بیش از این خود را آزار دهید. نباید عذاب روحی همچنان بر شما مسلط باشد. کَرَم و لطف خداوند چنان وسیع و گسترده است که اگر فرعون و سایر طاغوت های تاریخ هم توبه می کردند، حق تعالی توبه آنان را می پذیرفت و از گناه آنان می گذشت.
موفق باشید.