پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام من جوانی 16 ساله هستم که در لجن بد بوی استمناگیر کرده ام بارهاترک ولی دوباره بر گشته ام در خانه هم به دلیل شغل پدر و مادرم زیاد تنها میشوم مرا راهنمایی کنید؟ من چهار سال و خورده ایست که به این بیماری مبتلا شده ام که دوسال اول نمی دونستم که باید غسل جنابت بکنم آیا من باید همه ی این نمازها را بخوانم؟ من پشیمان شده ام و می خواهم از بند این بیماری رها شوم>

همان طور كه خود بهتر مي دانيد، استمنا آن هم از سن 11 و 12 سالگي بسيار خطرناك است و حتي يك لحظه هم نبايد در ترك كامل ان ترديد نماييد!!
عوارض اين استمنا بسيار زود هنگام تا پايان عمر گريبانگير شما خواهد شد و بايد با ترك كامل ان از شدت اين عوارض بكاهيد!
بايد با ديده انصاف به موفقيت هاي هر چند اندك و كوتاه مدت خود در ترك بنگريد و با بزرگنمايي اين دوره هاي ترك بر اراده خود براي ترك كامل بيفزاييد.
نيك پيداست كه تنهايي يكي از مهم ترين عوامل اقدام شما به خودارضايي مي باشد. پس بايد با يك تدبير همه جانبه سعي در حذف يا تعديل اين عامل نماييد. قطعاً با كمي انديشه و تفكر به راه هاي پر كردن تنهايي پي خواهيد برد و با حذف تنهايي درصد موفقيت ترك كامل شما بيشتر بيشتر خواهد شد.
يكي از اين راهكارها اين است كه: بيشتر اوقات تنهايي را به جاي خانه در محيط هاي ديگر مانند كتابخانه پارك و ... بگذرانيد. بنده در ايام نوجواني با پرهيز از هرگونه تنها شدن در خانه سعي مي كردم اوقات تنهايي را در كتابخانه و مسجد محلمان سپري سازم؛ حضور مستمر شما در اماكن مذهبي مانند مسجد و انجام فرائض ديني به صورت جماعت نقش بسزايي در تشديد انگيزه و توان مندي شما براي ترك دارد.
سعي كنيد با نيم نگاهي به عوارض - بعضا غير قابل جبران خود ارضايي - چشمان خود را به اصطلاح نسبت به انجام ان بترسايند و با پيوند زدن لذت خود ارضايي با رنج ها و غصه ها ي عوارض آن سعي در حذف ذهني لذت خود ارضايي نماييد!!