پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام من خانمي 40ساله داراي فرزندي 17ساله كه با همسرم در تهران ساكن هستيم.من در كارشناسي روانشناسي تحصيل ميكنم وهمسرم كارشناسي مديريت دولتي دارد و پسرم محصل سال سوم دبيرستان است.مقلد آقاي خامنه اي هستيم.مسئله اي كه درباره آن از شما راهنمايي ميخواهم به اين شرح است:7ماه است كه به طور نامحسوس اس مسهايي از يك نام نااشنا در موبايل پسرم ميديدم سوال كردم گفت يكي از دوستانش در كوييپ است نوع كلماتي كه بكاربرده شده بود گوياي اين بود كه دختر خانمي است .يه طور نامحسوس كنرل كردم و ديدم بله حدسم درست است.الان اس مس به گفتگوي كلامي تبديل شده با تلفن.ما خانواده مذهبي وسنتي هستيم.پسر من هنوز از روابط جنسي آگاهي ندارد وحتي تا الان غسلي بر اين مبنا نداشته .پدرش باخبر است ولي متاسفانه دراين مورد كمكي نمي كند.نمي خواهم ارتباط پسرم با دختر خانم به ارتباطي ديداري مبدل شود چه كنم؟ با سلام من خانمي 40ساله داراي فرزندي 17ساله كه با همسرم در تهران ساكن هستيم.من در كارشناسي روانشناسي تحصيل ميكنم وهمسرم كارشناسي مديريت دولتي دارد و پسرم محصل سال سوم دبيرستان است.مقلد آقاي خامنه اي هستيم.مسئله اي كه درباره آن از شما راهنمايي ميخواهم به اين شرح است:7ماه است كه به طور نامحسوس اس مسهايي از يك نام نااشنا در موبايل پسرم ميديدم سوال كردم گفت يكي از دوستانش در كوييپ است نوع كلماتي كه بكاربرده شده بود گوياي اين بود كه دختر خانمي است .يه طور نامحسوس كنرل كردم و ديدم بله حدسم درست است.الان اس مس به گفتگوي كلامي تبديل شده با تلفن.ما خانواده مذهبي وسنتي هستيم.پسر من هنوز از روابط جنسي آگاهي ندارد وحتي تا الان غسلي بر اين مبنا نداشته .پدرش باخبر است ولي متاسفانه دراين مورد كمكي نمي كند.نمي خواهم ارتباط پسرم با دختر خانم به ارتباطي ديداري مبدل شود چه كنم؟

از اینکه با درایت و کنترل نامحسوس متوجه رفتارهای فرزندان هستید و با دلسوزی وضعیت ایشان را دنبال می کنید، بسیار خرسنیدیم و توجه شما را به نکات زیر جلب می کنیم:
1- سعی کنید رابطه انسانی خود و همسرتان را با فرزندتان بیش تر کرده و با احترام کامل با ایشان رفتار کنید.
2- به هیچ وجه موضوعی را که پیش آمده است، به صورت مستقیم با ایشان مطرح نکنید .
3- سعی کنید با بها دادن و مسئولیت دادن و برآورده کردن نیازها و انتظارات دوره نوجوانی و جوانی، خودارزشمندی و عزت نفس ایشان را افزایش دهید.
4- در مورد ویژگی های دوره نوجوانی مانند گرایش های این دوره به جنس مخالف ، تغییرات هورمونی و ترشحات غیر معمول و نحوه کاستن از فشارها و تنش های جنسی با ایشان صحبت کنید. البته بهتر است که پدر در این زمینه مداخله کرده و با افزایش رفاقت و صمیمیت این مطالب را مطرح کند .
5- در اختیار گذاشتن کتاب ها مانند آنچه که یک جوان باید بداند ، و احکام نوجوانان و... با ویژگی ها و خواص این دوره بیش تر ایشان را آشنا کنید.
6- به صورت غیر مستقیم نسبت به تغییرات رفتاری و پنهانکاری با ایشان صحبت کرده و عوض شدن شخصیت و اینکه احساس می کنید یک سری مسایلی ناگفته ای وجود دارد که به شما یا پدر نگفته است ، به ایشان گوشزد کنید.
7- معرفی مشاوران مرکز ملی با شماره تلفن 09640 بدون کد و گفت و گوی آزاد و راحت پیشنهاد دیگری است که می توانید با بهانه های مختلف از جمله مشاوره تحصیلی و... ایشان را به مشاوران وصل کنید.
8 - با کنترل روابط خود و همسرتان و برقراری عشق و علاقه و پرهیز از مطرح کردن اختلافات زناشویی به احساس امنیت و آرامش فرزندتان کمک کنید.
9- سعی کنید روابط خاص زناشویی خودتان را بعد از اطمینان کامل از ندیدن ایشان انجام دهید.
10 - با تشویق به ورزش و تبدیل انرژی جنسی فرزندتان به سوخت و ساز ، همچنین پرهیز از استفاده غذای های پر کالری و انباشته شدن بی هدف و بی جهت آن ها در بدن فرزندتان به کاهش تنش ها و تحریکات جنسی ایشان کمک کنید.
11- سعی کنید محیط خانه را طوری تنظیم کنید که فرزندتان ناخواسته در معرض دید قرار گرفته و بیش تر در جمع باشد تا در تنهایی.