پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام و خسته نباشيد. من نميتوانم از خود ارضايي جلوگيري كنم و توان ازدواج هم ندارم و ميدانم كه زنا هم گناه كبيره هست،پس به نظر شما من چه كار بايد بكنم؟؟ هر كاري كه به ذهنم رسيده براي ترك اين عمل جواب نداده.

همان طور که می دانید خودارضایی در هر صورت حرام است و جزء گناهان کبیره محسوب می گردد.
به عنوان یک روان شناس خاطر نشان می سازم که نیاز جنسی مانند نیاز به آب و غذا نیست و به ارضای فوری نیازمند نیست؛ هر دختر و پسر پاکدامنی مانند شما می تواند سال ها پس از بلوغ جنسی بدون هیچ گونه ارضایی سر کند و دچار هیچ گونه مشکل جسمی یا روحی هم نگردد.
با نیم نگاهی در زندگی بزرگان دین و حتی برخی جوانان پاک امروزی متوجه خواهید شد که بسیاری از ایشان به هر دلیلی تا سنین بالا ازدواج نکرده اند و تا قبل از ازدواج نیز به هیچ گناهی خود را نیالوده اند.
اما چند نکته کوتاه در زمینه مدیریت این غریزه:
1. حذف و کنترل تحریکات جنسی: غریزه جنسی از جمله غرایزی است که فعالیتش با تحریکات دیداری، شنیداری و لمسی رابطه مستقیم دارد به این معنا که اگر فرد مجرد تحریکات بیرونی را به حداقل رساند غریزه جنسی تا حدود زیادی به حالت خفتگی و نافعالی می رود و فرد می تواند بدون کوچکترین آسیب یا اذیتی به زندگی عادی و پرنشاط خود بپردازد.
2. انرژی زدایی: انرژی های مزاحم جنسی نیز تا حد زیادی توسط ورزش سنگین یا فعالیت های فیزیکی هزینه خواهد شد.
3. کاهش اضطراب: کاهش اضطراب سهم بسزایی در کاهش میل جنسی دارد.
4. حذف کامل تمرکز : از دیگر راهکارهای مؤثر در این زمینه حذف کامل تمرکز بر روی مقوله ارضاء نامشروع (و حتی مشروع) است. منطقی نیست در شرایط فقدان موقعیت ازدواج بی دلیل بر مقوله ازدواج تمرکز یابیم.
می شود در دوران تجرد به جای تمرکز آسیب زا بر مقوله هایی که امکان تحقق در موقعیت فعلی ندارد، بر روی سایر فعالیت های مثبت و خداپسندانه تمرکز یافت.
به شما برادر گرامی توصیه می شود در حد امکان از تمرکز بر این نیاز طبیعی بدرآیید و با یک خود تلقینی مثبت شرایط روحی روانی بهتری برای خود ایجاد نمایید.
با توجه به سن اندکتان ازدواج در آینده ای نزدیک را دور از دسترس ندانید و تا آن زمان به چیزی جز خویشتن داری همه جانبه و کار و تلاش شبانه روزی (برای کسب مقدمات ازدواج) نیندیشید. موفقیت ازدواج آینده شما با موفقیت امروز شما در حفظ پاکدامنی و رعایت خویشتن داری جنسی، پیوند بسیار تنگاتنگ دارند.
در شرایط حاد و اضطراری می توانید با پرس و جو از کارشناسان فقهی این مرکز (با شماره 09640) راه های مشروعیت بخشی به ارضا جنسی را جویا شوید.