پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

جوان 21ساله ودانشجو ومقلد آیت اله مکارم شیرازی هستم.دچار مشکل شهوت و گاها شیطان در من رخنه کرده و دچار عمل ناشایست می شوم .و فعلا قصد ازدواج ندارم.مدت دو سال بود که این عمل را ترک کرده بودم ولی چند ماهی است که دوباره دچار شدم .یک راه حل که بتوانم تا زمان ازدواج با این مشکل مبارزه کنم. از لطف شما ممنون

در پاسخ به سؤال شما مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:
1. از این که توانسته اید از این عادت و عمل زشت به مدت دو سال، رهایی پیدا کنید باید به شما تبریک گفت چرا که، بيشتر افراد مبتلا به خودارضایی اظهار كرده اند آن قدر اراده ندارند تا بتوانند دست از اين كار بردارند. اينان خود را غريقي مي بينند كه ميان امواج خروشان دريا گرفتار شده اند، در حالي كه حقيقيت اين نيست. در طول زندگي به موازات رشد بدني، اراده نيز تعميق مي يابد و انسان در هر شرايطي قادر به تسلط بيشتر بر خواسته هاي خود مي باشد. با توجه به این که شما توانسته اید به مدت دو سال از این عادت زشت فاصله بگیرید، معلوم می گردد که از اراده قوی و با صلابتی برخوردارید بنابراین باز هم می توانید غریزه جنسی خود را کنترل کنید و تا زمان ازدواج و فراهم گشتن شرایط آن، خویشتنداری جنسی داشته باشید.
2. این را بدانید که استمناء، عمل ناشايستي است كه عوارض خود را دير یا زود، نشان خواهد داد. عمل خودارضايي، بنيه شخص را از بين برده و او را نيز جنبه رواني دچار آسيب هاي فراواني مي كند. جسمي كه از رهگذر اين حادثه آسيب ببيند روح صاحبش را متزلزل مي كند. اصولاً هر عملي كه از مطابقت دستورهاي شرعي و ديني خارج باشد، در مسيرانحراف قرار مي گيرد و اگر به جسم آسيب نرساند، از جنبه روان شناختي محكوم خواهد بود. ضمير ناخودآگاه انسان با خطرات وجداني اين اصل مسلم را مي پذيرد كه اخلاق تضمين كننده سلامتي انسان ها است و اسلام كامل ترين واخلاق گراترين دين هاو دستورهاي آن تكامل يافته ترين دستورها است. هر كس به آن عمل كند راه نجات را پيموده است و گرنه در پيچ و خم انحراف و ظلمت گمراه و سرگشته خواهد شد.
3. این را بدانید که ترك این عادت يك روزه ممكن نيست و بايد به تدريج آن را ترك كنيد و نيز صبر و حوصله و تحمّل بسيار لازم دارد. براي ايجاد و تقويت هر چه بيشتر اراده، به فوايد و آثار آن و نتيجه اي كه به دست خواهيد آورد، نيز اهميت آن و آينده روشني كه داريد، همچنين نجات از مشكل و سختي كه با آن روبرو هستيد، به شما كمك خواهد كرد. به پاداش عظيم اخروي و رضايت حضرت دوست (به جهت سختي و مشكل بودن ترك عمل) توجه نماييد. به خاطر داشته باشيد هر چه گناه و ترك عمل سنگين تر باشد و تلاش بيشتري لازم داشته باشد، در صورت تحقّق، انسان را به كمالات بالاتري مي رساند كه براي ديگران شايد حتي قابل تصوّر نباشد.
4. مشکل خودارضایی اگرچه مشکل بزرگ و گناه کبیره است. ولی این گونه نیست که اصلاً درمانی نداشته باشد؛ امروزه برای درمان این پدیده زشت و ناپسند و نیز کنترل غریزه جنسی و شهوت، راهکارهای بسیاری وجود دارد، از توصیه گرفته تا روان درمانی و استفاده از داروهای گیاهی و شیمیایی، که شما می توانید با مراجعه به سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط، راهکارهای بسیاری را ملاحظه کرده و به تناسب خودتان آنها را به کار گیرید تا به درمان قطعی خودارضایی نائل گردید و چنانچه راهکارهای درمانی افاقه نکرد و مؤثر نیفتاد در این صورت به روان پزشک مراجعه کنید تا ضمن بکار گیری راهکارهای دیگر درمانی، به دارودرمانی زیر نظر روان پزشک بپرازید.
5. معمولاً شناخت عواقب و آسيب هاي ناشي از اين بيماري، مهم ترين عامل بازدارنده است زيرا كسي كه آسيب شناسي دقيقي از آن داشته باشد. دغدغه فكري و حساسيت روحي شديدي در او ايجاد مي شود و موجب مي گردد كه با عزم و اراده قوي، آن عادت را رها نسازد. مهم داشتن اراده راسخ است كه حيات و هويت آدمي به عزم و اراده او است. پس در قدم نخست برای آشنایی با آسیب های خودارضایی، به سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط مراجعه کنید و آسیب ها و عوارض ناخوشایند آن را شناسایی کنید.
6. این را بدانید که مقابله با غریزه جنسی و کنترل آن، یک نوع تمرین اراده می باشد؛ اگر شما نتوانید در این برهه از زندگی با غریزه جنسی کنار بیایید و کنترل آن را در اختیار بگیرید، این احتمال داده می شود که در زندگی آینده نتوانید از پس مشکلات زندگی به خوبی بر بیایید و موفق عمل کنید به همین خاطر توصیه می کنیم که اراده خود را تقویت کنید و با بکار بستن راهکارهای کنترل و تعدیل غریزه جنسی، آن را مهار کنید و افسار آن را کاملاً در دست بگیرید.
موفق باشید.