پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

آیا استمنا در مورد دختران هم هست یا فقط برای آقایان است؟بنظر شما دختر 32 ساله ای که ازدواج نکرده و در جامعه امروزی است چطور می تواند به گناه آلوده نشود ؟آیا امکانپذیر است؟

استمنا يعني ارضای جنسي انسان توسط خودش.
استمنا و خود ارضايي اختصاصي به آقايان ندارد، و بعضي از خانم ها هم متاسفانه مبتلا به اين عادت ناپسند هستند.
تنها راه صحيح ارضاي غريزه جنسي ازدواج است. متاسفانه ازدواج در جامعه فعلي ما گرفتار كج سليقگي هاي بسياري شده ، به نحوي كه فراهم شدن مقدمات ازدواج جوان ها سخت شده است. اما اين به آن معنا نيست كه اگر كسي به هر علتي موفق به ازدواج نشد، ديگر قدرت خويشتنداري در مقابل غريزه جنسي را نداشته باشد. با عملي كردن راهكارهايي كه در زير مي آيد، مي توانيد خود را از آلوده شدن به گناه حفظ كنيد.
در هر صورت توصیه می‌شود:
1ـ تحت هیچ شرایطی (حتى اگر تا آخر عمر مجرد باقی بمانید) در خطوط قرمز الهی گام نگذارید. مطمئن باشید هر گونه ورود ناخواسته یا خواسته در خطوط قرمز خداوندی، مانند: استمنا، نگاه‌های غیر متعارف، ارتباطات خارج از چارچوب، رفاقت به امید ازدواج و... به پیچیده‌تر شدن و بغرنج‌تر شدن مشکل شما می‌انجامد.
2ـ هیچ گاه از رحمت بیکران الهی ناامید نباشید. همواره خواهان امور دنیایی و آخرتي، با قید مصلحت و حکمت از خداوند حکیم باشید ،نه استجابت دعا و برآورده شدن حاجات به هر قیمتی. پس از بیقراری و عجز ولابه افسرده ساز (حتی به صورت دعا) به شدت بپرهیزید. تأخیر در برخی امور به ظاهر مثبت و ضروری از بی‌توجهی خداوند به امور بندگانش نشأت نمی‌گیرد. شايد موانعي در درون (به واسطه انجام و ترک برخی امور بر خلاف رضایت خداوند) یا بیرون (مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فقدان شرایط ازدواج برای پسران، کمبود پسران مؤمن و پاکدامن و...) موجود باشد که ان شاء الله با خویشتنداری برطرف خواهد شد.
3-تفریحات و معاشرت های سالم خود را افزایش دهید. به طور كلي سرزنده بودن و خمود نبودن، نقش زيادي در بالا رفتن احساس خوب زندگي دارد.
4ـ همواره به خود گوشزد نمایید که سن من برای ازدواج به هیچ عنوان دیر نشده ، حداقل تا 35 سالگی فرصت برای ازدواج موفق را خواهم داشت. این نکته را به هیچ‌عنوان خود فریبی قلمداد نکنید . به یادآوری هر روزه این نکته ملتزم باشید.
5ـ خانه بخت را منحصر در ازدواج ندانید . همه برگه های زندگی را در موضوع ازدواج خرج نکنید ، تمام زندگي را در ازدواج خلاصه نكنيد، واقعا اين طور نيست كه اگر كسي ازدواج نكرد، تمام زندگي خود را باخته باشد. شاهدش هم اينكه خيلي از افراد هستند كه با اينكه ازدواج نكرده اند، اما خيلي سرحال و شاداب و موفق هستند. چه بسا زنان بسیار تأثیر گذاری در جامعه بوده اند که در پرتو تحصیل و اشتغال مولد، نه صرفاً ازدواج به خانه بخت واقعی خود راه یافته اند.
6-هيچ گاه از رحمت بیکران الهی ناامید نباشید. همواره خواهان امور دنیایی و عقبایی با قید مصلحت و حکمت از خداوند حکیم باشید ،نه استجابت دعا و برآورده شدن حاجات به هر قیمتی. پس از بیقراری و عجز و لابه افسرده ساز (حتی به صورت دعا) به شدت بپرهیزید.
7- در جلسات مذهبی و به طور کلی در جمع ها حضور فعال داشته باشید. ضمن حفظ کرامت و شخصیت و وقار ،انسانی بشاش و خوشرو و پر انرژی باشید . مطمئناً هم در شادابی و طراوت شما و هم در جلب نظر دیگران بسیار موثر خواهد بود.
8- در بسیاری موارد با یک پایش روانی دقیق می‌توان به عوامل برانگیزاننده نیاز جنسی در خود پی‌برد، عواملی مانند تنهایی، بی‌هدفی، ترانه‌ها، موسیقی‌ها، رمان‌‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، اینترنت، چت، دیدار دوستان متأهل، پرسه زدن در خیابان و... پس از آگاهی از عوامل برانگیزاننده می‌توان به حذف و اصلاح تدریجی این امور پرداخت. به عنوان مثال دختری که شرایط ازدواج ندارد، وقتی به به ترانه‌های عشقی گوش فرا دهد و در اینترنت با جنس مخالف خود چت کند و...، به طور طبیعی باعث نیاز جنسی، یا افزایش نیاز جنسی می شود که دیگر کنترل کردن بر خود سخت تر خواهد شد و به رغم آگاهی از گناه‌آلود بودن، به عمل خودارضایی دست می زند.
9- اضطراب بالا یکی از عوامل مهم در تشدید نیاز جنسی است، پس از طریق مختلف از جمله تنفس عمیق (25 تا 30 بار در روز)، تمارین تن آرامی (ریلکسیشن)، تفریحات سالم، نوشتن افکار اضطراب آور و... به کاهش اضطراب خود کمک کنید.
10ـ ورزش سنگین (در حدی که عرق شما را درآورد) را سر لوحه زندگی خود قرار دهید. برای تعهد بیش تر در باشگاه ورزشی ثبت نام نمایید. ورزش منظم بسیاری از انرژی‌های مزاحم را از بدن شما تخلیه می‌نماید، و كمك زيادي به كاهش ميل جنسي شما مي كند. حتما تجربه كنيد.
11ـ داروهای گیاهی کاهنده قوای جنسی تهیه و تناول نمایید. از مصرف زياد مواد غذايي پر كالري پرهيز كنيد.
12ـ هر دختری تقدیری مثبت دارد ، نمی‌توان با بی‌تقوایی در صدد رقم زدن و به دست آوردن تقدیر مثبت برآمد. تقدیر مثبت شما دیر یا زود در زمان مقتضی فرا خواهد رسید ، چه بهتر تا آن زمان از هر گونه شتابزدگی گناه‌آلود پرهیز نمایید.
13- احساس عزتمندی و ارزشمندی وجودی تان به شما در رفع خودارضایی یا آلوده شدن به هر گناه دیگر کمک موثری خواهد کرد. خود را بزرگ تر و ارزشمندتر از آن بدانید که جان و روان خود را به گناه آلوده کرده و از رحمت بی انتهای خداوند دور بمانید.
14ـ هیچ چیز به اندازه پاکدامنی، عفت و رعایت همه‌جانبه حریم الهی، عنایت ویژه خداوند را به همراه ندارد، پس کسب رضایت الهی را در همه امور زندگی‌تان از نظر دور ندارید که ارزشمندترین چیز در زندگی انسان است.
اگر مايل به دانستن راهكارهاي ترك استمنا هستيد، مي توانيد اين مطالب را از همين سايت pasokhgoo پيدا كنيد.
اميدوارم كه زمينه ازدواج سالم براي همه جوانان فراهم شود. موفق باشيد.