پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام خسته نباشيد من دختري 16 ساله حدود 4 ساله به گناه كثيف خوارضايي مبتلا شدم البته الان مدتيه ترك كردم من چادري م بعضي وقتا قران مي خونم به خدا و قيامت و همه ي امامان و پيامبران ايمان دارم اما خب.......متاسفانه اينطوري شد البته الان توبه كردم خواهش مي كنم بگيد خدا منو مي بخشه يا نه البته كه خدا ارحم الراحمينه اما ماها تو خوف و رجا قرارداريم ديگه و همچنين اين كه مي دونم ضررهاي زيادي براي جسمم داره خواهش مي كنم بگيد كه اين اثرات از جسمم ميره بيرون يا نه؟باتوجه به اين كه دخترم و مي خواهم بچه دار شوم خواهش مي كنم كمكم كنيد من اين مشكلو به هيچ كس نمي تونم بگم خواهش مي كنم ممنون

1. از اینکه زمینه های مذهبی خیلی خوبی در شما وجود دارد و جوان با ایمان و مومنی هستید، خوشحالیم . امیدواریم و از طرفی اصمینان داریم که حفظ و تقویت ارتباط با خدای مهربان در نهایت باعث نجات شما از دام های شیطان رجیم و پیروزی و غلبه بر او خواهد شد . از اینکه توانسته ای با همت و تلاش خود از این عادت و عمل زشت رهایی پیدا کنید باید به شما تبریک گفت ،چرا که، بيش تر افراد مبتلا به خودارضایی اظهار كرده اند آن قدر اراده ندارند تا بتوانند دست از اين كار بردارند. اينان خود را غريقي مي بينند كه ميان امواج خروشان دريا گرفتار شده اند، در حالي كه حقيقيت اين نيست. در طول زندگي به موازات رشد بدني، اراده نيز تعميق مي يابد . انسان در هر شرايطي قادر به تسلط بيش تر بر خواسته هاي خود مي باشد.
2. بسیاری از دانشمندان و پزشکان خودارضایی را مردود و مذموم می دانند . چون آن را انحراف از مسير صحيح پاسخ به غريزه و نياز زيستي می دانند، برای آن مضرات و آسیب های خطرناک و مخربی ذکر می کنند که موجب بروز مشكلات روحي، رواني و جسمي مختلف در انسان مي شود . می توانید عوارض و آسیب های خطرناک خودارضایی بر روی جسم و روان را در سایت پاسخگو و دیگر سایت ها ملاحظه کنید.
3. اگر عوارض و آسیب های خودارضایی در شما دیده نمی شود، جای بسی امیدواری است . اگر برخی از عوارض در شما یافت می شود ، با ترک کامل این عادت ناپسند به تدریج عوارض آن کم شده و در نهایت نابود می شود و از بین می رود.
4. به هيچ وجه خود را ناپاک ندانيد. دختر مؤمني هستيد که به هر دليلي دچار يک كژ رفتاري گشته‌ايد. هيچ‌گاه خودتان را مساوي با رفتار ناشايست خود ندانيد. بنده خدا هستيد و خداوند بنده اي را كه به سويش آيد، طرد نمي كند. براي جبران گناهان ريز و درشت راه روي همه بندگان باز است؛ زيرا رحمت و بخشايش الهي بسيار بزرگ و گسترده تر از هر گناهي است. همیشه راه توبه و برگشت باز است . خداوند کسی را که از گناه خود، توبه حقیقی کند می بخشد و پاک می گرداند. با ترک خودارضایی و توبه حقیقی، می توان از خشم و قهرخداوند در امان ماند.
5. احساس گناه اگر چه به معناي بيداري وجدان و نفس سرزنشگر انسان و مطلوب است، اما احساس افراطي به هيچ وجه مطلوب خدا و دين نيست، بلکه احساس گناه فزاينده در راستاي وساوس شيطاني است. احساس گناه يکي از بزرگ‌ترين منابع اضطراب‌زاست. مي‌توان دريافت که احساس گناه بيش از حد زمينه‌اي براي خودارضايي بيش تر فراهم مي‌آورد، پس با بالا بردن سطح عزت نفس و اعتماد به نفس و اميد به لطف و بخشش بيکران الهي به تعديل احساس گناه بپردازيد.
6. خواهر گرامي ! اكنون شما در مسير نجات قرار گرفته ايد, و به زشتی عمل خود پی برده و در صدد ترک کامل آن برآمده اید. حتی مدتی است آن را ترک کرده و موفق هم بوده اید، پس نياز است همچنان اميد خود را تقويت كرده و به خداوند منّان توكل كنيد . از اين پس سعي كنيد فكر و خيال تان به افكار گناه آلود آميخته نشود. براي جبران آن، وقت صرف کنید تا به تدريج با ترميم آسيب ها و صدمات احتمالی، به زندگي عادي و پر نشاط برگرديد. از غذاهايي كه در تقويت جسم شما تأثير مي گذارد, استفاده كنيد . به ورزش روي آوريد. به مطالعه كتاب هاي مفيد و سودمند بپردازيد. در ضمن باید همه زمینه هایی را که به نحویی باعث تمایل شما به خودارضایی می گردد ، از بین ببرید . چنانچه ناخواسته در موقعیت هایی که احتمال خودارضایی می رود قرار گرفتید، سریع با منصرف کردن فکر و ذهن تان و نیز تغییر موضع، خود را از آلودگی مجدد به خودارضایی برهانید.
در مورد باقی ماندن عوارض و آسیب های خودارضایی بعد از ترک آن، باید عرض کنیم که خوشبختانه با ترک کامل این عادت ناپسند به تدریج و مرور زمان، عوارض آن کم شده و در نهایت نابود می شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست. البته این امر بسته به نوع آسیب دارد، برخی از آسیب ها ممکن است چندین سال طول بکشد تا از بین بروند که البته این نیاز به صبر و حوصله و نیز تقویت خود دارد.
معمولاً در خودارضایی دختران، عوارض خیلی خطرناکی مشاهد نمی شود . آسیبی به دستگاه تناسلی و تولید مثل آنان وارد نمی گردد. بنابراین می توانی با ترک خودارضایی، در آینده ازدواج نموده و بچه دار شوید،
توصیه می شود برای برطرف کردن عوارض خودارضایی به صورت کامل، راهکارهای زیر را به کار ببندید:
1. اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. اضطراب خود را کاهش دهید .از فعالیت های استرس زا و اضطراب آور دوری کنید. اضطراب نقش مؤثري در تشديد قواي جنسي و در توليد نياز جنسي کاذب سهم به سزايي دارد. همان طور که اضطراب در گرايش به خودارضايي مؤثر است، کاهش اضطراب از طريق ورزش سنگين منظم، تنفس عميق 25 تا 30 بار در روز، تن‌آرامي (ريلکسيشن) و داروهاي گياهي و شيميايي سهم بسزايي در کاهش ميل به خودارضايي دارد.
2. در برخی از افراد که در خودارضایی خیلی افراط کرده اند، آسیب های شدیدتری دیده می شود، مثلاً برخی از دختران در اثر خودارضایی به پرده بکارت خود آسیب وارد کرده اند که نیاز به ترمیم پرده بکارت دارد؛ برخی دیگر از عوارض و آسیب ها، نیاز به دارو درمانی هم پیدا می کند. در این زمینه با پزشک متخصص مشورت کنید.
3. برای کاهش ناملایمات روحی ناشی از خودارضایی به کلینیک مشاوره و روانشناسی مراجعه کنید.
4. در صورت فراهم بودن شرایط ازدواج، خود را برای ازدواج آماده کنید و مقدمات آن را فراهم سازید.
موفق باشید.