پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام.من دختری 20 ساله هستم و مدتی (تقریبا 3 سال) استمنا داشتم و حال میخوام ترک کنم ! اما من هیچ بدی تو این کار نمیبینم! در حالی که 17 روز ماه رمضان با هر صحنه ای که میدیدم شهوتی میشدم من تقریبا این 17 روز ,هر روز حمام رفتم در حالی که حتی منی بنا بر گفته ی شما از من خارج نشده اما گاهی اوقات واقعا تحمل شرایط برام سخت میشه .گیریم من تا 10 سال دیگر ازدواج نکنم یا شرایط مطلوبم رو بدست نیارم ,تکلیف غریزه ی جنسی من چه میشه ؟هر آدمی نیاز جنسی داره و نمیتونه اونو تو خودش عقده کنه از طرفی مثل مثال شما شاید من 1 روز دو روز یا 3 روز غذا نخورم اما این کار منکر نیاز بدن من به غذا نمیشه!تا کی باید خودمو کنترل کنم؟! و غریزه ی جنسیم رو فراموش کنم؟چطوری نیاز جنسیم رو بر آورده کنم وقتی شرایط ازدواج ندارم؟؟

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
منظور شما را از صحنه‌اي كه مي‌بينيد نمي‌دانم اما آيا نامه نوشتن شما براي ما بابت اين بوده است كه بگوييد هيچ بدي خاصي در خودارضايي نمي بينيد؟ در اين صورت بسيار متشكريم از اطلاع رساني شما. اساساً مشاوره و روان درماني براي افرادي است كه گمان مي كنند مشكلي در بين است . اگر واقعاً ايرادي در كار نيست، پس چرا تصميم به ترك آن داريد؟
اين دو طرف نامه كاملاً متناقض است . نمي‌توان به يك جمع بندي مناسبي درباره آن رسيد. روشن است كه نه در ايران اسلامي بلكه در هر نقطه‌اي از دنيا نيز فرايند درمان يكسان است . افرادي كه پس از مراجعه به كلينيك ترك رفتار نامطلوب خود را در معرض اشياي جنسي قرار مي‌دهند نمي‌پذيرند. نمي‌توانيد به ترك مناسب برسيد مگر آن كه هرگز خودتان را در معرض اشيا و صحنه‌هاي جنسي و خيال‌پردازي مرتبط با آن نسازيد.
چه كسي گفته كه غريزه جنسي مانند غذا خوردن است؟ هيچ ارتباط و تلازمي بين اين دو نيست . افرادي بي شمار هستند كه با در پيش گرفتن برنامه خويشتنداري در تمام دنيا و نه صرفاً در فرهنگ اسلامي از رفتارهاي جنسي دوري مي كنند . اگر ما اصل اختيار و قدرت اراده انسان را ناديده بگيريم و بگوييم كه انسان مقهور و مجبور به غريزه جنسي است كه ديگر جايي براي تكليف و درمان و اخلاق باقي نمي ماند. هر كسي كه با غريزه جنسي روبرو شود ،مجبور است آن را به هر نحو ممكن تخليه نمايد؛ اگر مشروع امكان پذير نبود ، با گناه.
البته اين امر پذيرفتني است كه اين كار سختي هايي هم دارد، اما بهتر است بگويم نمي خواهيم و نه آن كه نمي‌شود. پذيرش اين امر خود گامي بلند براي پيشرفت هاي بعدي خواهد بود. پس نگوييم نمي‌شود.
ما با اراده خودمان بر مسايل جنسي متمركز مي‌شويم و بعد از آن طلبكار مي‌شويم كه چرا نمي‌شود. اگر تمايل داشتيد تا بر برنامه ترك خودارضايي تمركز يابيد ،مي توانيد با بخش تلفني رايگان اين مركز با شماره 09640 تماس بگيريد و باروانشناسان باليني گفتگو كنيد.