من خانمی هستم که به تازگی عقد کرده با شوهرم شدم. ما از لحاظ مسائل نزدیکی و ملاعبه از لحاظ دینی حساس هستیم. در مورد یکسری از مسائل مربوط به آن سوال کردیم اما یک سری را خجالت میکشیم سوال کنیم.خلاصه من در مورد آب های خارج شده از دهانه واژنم در هنگام ملاعبه و لمس و نوازش و بوسیدن همسرم شک دارم . شوهرم در مورد آب های خروجی از بدنش سوال کرده و فهمیدم به جز منی و آبی که همراه با دخول باشد بقیه آبها پاک است اما در مورد آب ( یا اگر انواع دارد انواع آبها) خروجی از بدن (دهانه واژن) زنان هیچ اطلاعاتی ندارم ، چون خجالت میکشم. ما هیچ دخولی تا حالا نداشته ایم
با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
آبي که در حال ملاعبه با شوهرت از تو خارج مي شود، پاک است و نياز به غسل ندارد و وضورا هم باطل نمي کند.
زن با دو چيز جنب مي شود و هرگاه جنب شود، بايد غسل جنابت کند:
1 - داخل شدن آلت تناسلي مرد به جلو يا عقب زن که اگر به اندازه ختنه گاه يا بيش تر داخل شود، زن و مرد هر دو جنب مي شوند، گرچه مني خارج نشود.
2-بيرون آمدن مني، چه در خواب باشد يا در بيداري.
اگر زن بر اثر تحريک هاي جنسي به قدري تحريک شود که به اوج لذت و شهوت جنسي برسد و در آن حال مايعي از او خارج شود، جنب مي شود. اگر به اوج لذت نرسد و مايع خارج شود و يا به اوج لذت برسد، ولي مايعي خارج نشود و يا شک کند که مايعي خارج شد يا نه ،جنب نمي شود و غسل لازم نيست. زن اگر يقين به خارج شدن مني پيدا کند، جنب مي شود . اگر يقين پيدا نکند ،جنب نمي شود. بنابراين مواقعي که زن بر اثر تحريک هاي شهواني مقداري لذت مي برد و در آن حال رطوبتي از او خارج مي شود ،چون به اوج شهوت نرسيده ،جنب نمي شود و رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمي کند.(1)
اوج لذت و شهوت به حالتي گفته مي شود. که در آن حال معمولا انسان به حالت ارگاسم يا رعشه جنسي مي رسد . بعد از تمام شدن آن حال انسان احساس تخليه شدن و ارضا مي کند .حالت شهوتش تمام مي شود و بدنش سست مي شود . حالت تحريک آميزي که قبل از تخليه شدن داشت، ديگر آن حالت را ندارد. مثل اين که انسان گرسنه دلش غذا مي خواهد، ولي وقتي غذا خورد و سير شد، ديگر ميل به غذا ندارد.
پي نوشت:
1. آيت الله خامنه اي، استفتاآت ،سوال 171؛ امام خميني، استفتاآت ،ج1 ،سوال101-104؛ آيت الله بهجت، استفتا آت ،ج1 ،سوال 705 و812.آيت الله مکارم ،توضيح المسائل عم361و مسائل کثيرالابتلا ،م18.