پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام خدمت شما.من دوستي دارم(دخترخانم جواني)كه از نظرظاهري از زيبايي چنداني بهره‌مند نيست.بااو درباره‌ي خوبي هاونكات مثبتي كه دارد به كررات صحبت كرده‌ام امااو تحت صحبت هاي پسران،قرار ميگرفت وطوري شده بود كه ديگر حاظرنبود از خانه خارج شود.به او رفتن به كلاس هاي روانشناسي اسلامي وخواندن كتاب هاي معروف روانشناسي را توصيه كردم.الآن اميداو فوق العاده شده.اما نه با اين ديدگاه كه شرايطش را قبول كند بلكه با اين ديدگاه كه بنا به قانون جذب كه از نظر اسلامي نيز تاييد شده هست،واين كه خداونداجازه ورود هيچ آرزويي را به قلب آدمي نمي‌دهد بلكه از قبل توانايي رسيدن به آن آرزو را به او عطا كرده باشد و اينكه انسان به هرچه فكر كند آن را بدست مي‌آورد.سؤال من از شما اين است كه آيا دوست من مي تواند بااميدوايمان قلبي به تغييرچهره‌ي خود،زيبايي راجذب خود كندودر چارچوب صورتش خود را زيباتر،جذاب‌تر كند.

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
به درستي نمي‌دانم که آيا منظور شما از قانون جذب همان قانون جاذبه است يانه؟! اما به هر حال اين مسايل هيچ گونه ارتباطي با مسايل فيزيک ندارند حتي منظور ما از جذب شدن تنها يک فعل مشترک است که واقعاً معناي جذب يعني کشيده شدن واقعي به يکديگر را نداشته، بلکه تنها معنايي است صوري. اين ها دو موضوع جداگانه هستند.
تمام مشاوران اين مرکز روانشناس باليني و علاوه بر آن متخصص علوم اسلامي هستند و اين حرف معنايي ندارد که «... قانون جذب که از نظر اسلامي تأييد شده است..»؛ چنين چيزي امکان ندارد . هر کس در زندگي با يک چهره خاص آفريده شده . اين خلقت خداوند است و نبايد بابت آن شرمنده بود. جز آن نيست که خداوند در قرآن شرط برترين انسان را پرهيزگارترين آن ها بر شمرد.
در اين صورت ما هيچ نيازي به بسياري از مسايل مانند تغيير چهره نداريم؛ حال اگر برخي اعمال جراحي در وسع و توان کسي بود، مي‌تواند به آن مبادرت ورزد. اما کم نيستند کساني که داراي کرامات انساني بوده و با وجود اين چهره‌اي نازيبا دارند.
چيزي که دوست شما کم دارد ،کمبود اعتماد به نفس و کمبود عزت نفس است که بايد با مراجعه به روانشناس به درمان آن نايل آيد. وعده هاي نادرست و غير ممکن مي‌تواند بر او ضرباتي شديد وارد آورد .اين اميد واهي کاملاً غير معقول است. خداوند بنا ندارد که سنت خود را بر اساس خواسته هر يک از مردم تغيير دهد. اين به معناي اغتشاش در نظامات عالم است.
فراموش نکنيد که دنيا محل گذار و عبور است. کسي به ما تضمين نداده است که همه ما تمامي امکاناتي را که ديگران در اختيار دارند ، در اختيار داشته باشيم. يکي از اين امکانات چهره زيبا است که همه از آن برخوردار نيستند. البته خداوند آن را با امکانات ديگر جبران نموده است.
بله بسياري از زيبايي ها کاملاً وابسته به رفتار فرشته گونه افراد است . فرد نه با چهره خود بلکه با اعمال خود و نيت خالص خود افراد ديگر را مسحور خود مي‌سازد؛ اما اين نيز نياز به يک ايمان قلبي دارد. اميداورام دوست شما با پرورش اعتماد به نفس و کسب عزت نفس مناسب شايسته اين مقام گردد. به دوست تان توصيه کنيد براي انجام يک گفتگو با روانشناسان باليني مرکز به صورت رايگان با شماره ملي 09640 تماس گرفته و کمک لازم را د ريافت دارند.