پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

خسته نباشید راستش من و پسری به هم قول ازدواج دادیم و قسم خوردیم که همدیگرو ترک نکنیم و بهم خیانت هم نکنیم ولی بعد فهمیدم که این پسر همه چیزو بهم دروغ گفته و کارش کلاه گذاشتن سر مردمه و تقریبا به هیچ چیز اعتقاد نداره وعلی رغم قسمی که خورده بود با دخترهای دیگه هم حرف میزد برخوردش طوری شده بود که من احساس میکردم هدفش بردن آبروی منه یه ماه گوشیمو خاموش کردم بعد یه ماه که روشنش کردم زنگ زد و گفت دختر دایی باباش رو عقد کرده ولی بازم به من زنگ میزد قبلا یه دختر دیگه رو دوست داشته که براش نگرفتن دختره ازدواج کرده و الان طلاق گرفته میگفت این دختر رو گرفته تا بعد راحتتر بتونه اون دختر رو بگیره و بهش نگن با یه زن بیوه ازدواج کرد و اگه با منم ازدواج میکرد سرم همین بلا می اومد الن من نمیدونم چیکار کنم چون قسم خورده بودم ولی اونم قسم خورده بود ولی هم دروغ میگفت و هم خیانت و هم کلاه برداری تکلیف من چیه؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
از ابتدا در مورد ايجاد رابطه مرتكب اشتباه بزرگي شديد . هزينه عاطفي و روحي بسياري در اين مسير كرديد كه لطمه سخت آن را امروز در وجود خود مشاهده مي كنيد ؛ در هر صورت اساس اين دوستي و رابطه امري غلط و ناپسند و نامشروع بود . در نتيجه قسم خوردن در برابر امري غير شرعي هم نادرست و باطل است و ارزش پايبندي ندارد .
به علاوه كه اصولا قسم خوردن شرعي كه ضرورت پايبندي را به دنبال دارد، داراي شرايطي است كه بعيد است آن را رعايت نموده باشيد . در نتيجه اصلا به اين امر توجه نكنيد . به كلي اين جوان را فراموش كنيد . هر گونه ارتباط و تماس با وي را نيز قطع كنيد . در آينده هم ارتباط با وي را انكار نماييد .
البته پيش از هر چيز از برقراري اين رابطه اشتباه ازدرگاه خداوند توبه نماييد . تلاش كنيد كه آينده حقيقي خود را در مسيري صحيح بجوييد . احساسات و عواطف پاك خود را در راه منطقي و معقول سرمايه گذاري نماييد .