پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام و خسته نباشيد خدمت شما . مي خواستم درباره ازدواج از شما سوال بكنم. من خواستگاري دارم كه يكي از اقوام نزديكم است و ايشان پسري هستند كه از تمامي جهات موردپسند من و خانواده ام هستند ولي پدر اين پسر كه الان هم 4 سال است فوت شده اند فردي بوده است كه به كار سحر و جادو مي پرداخته است و با همين سحر و جادو كردنش باعث جدايي و طلاق بين افرادي از اقواممان شده كه ازدواج كرده اند يعني منظورم اين است كه موجب بدبختي اين افراد شده است و علاوه بر اين حلال و حرام را زياد رعايت نمي كرده است . حالا من نمي دانم با توجه به اين كه خود پسر جوان باايمان ، با اخلاق ،مودب ،داراي تحصيلات عالي و شغل مناسب است و مال او حلال است با او ازدواج كنم يا نه ؟ آيا كار هاي پدر او در آينده و نسل ما اثر مي گذارد ؟ خواهشمند است سوال و جواب من در سايت وارد نگردد .

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
هر چند در خصوص نسبت هايي كه به افراد گوناگون داده مي شود، نمي توان به درستي قضاوت كرد، اما بر فرض صحت آنچه در خصوص پدر اين جوان بيان كرديد، در صورتي كه
جوان درگير اين مسائل نبوده و اموال خود را نيز از درآمدهاي پدرش پاك نموده و رابطه اي با اين گونه امور ندارد و اهل ايمان و اخلاق است ، نبايد به اعمال ديگر افراد توجهي بكنيد.
البته چه بسا خلق و خو و رفتارهاي هر فردي در نسل و فرزندان او تاثير مستقيم يا غير مستقيمي داشته باشد، اما اين امر در مورد همه اشخاص ديگر هم صادق است. در خصوص بهترين افراد هم اطلاع كافي نداريد كه در بين اجداد و پدران آنان فرد فاسد و ظالمي وجود نداشته و... اثر اعمال بد آن ها به نوعي در فرزندان و نسل شان جاري نمي شود .
هر چند خانواده و والدين يك فرد بسيار مهم و مورد توجهند اما مهم ترين معيار و مبنا خود فرد و زندگي اوست . اينكه جوان اهل تقوا و ديانت بوده و در عين حال به نادرستي و زشتي اعمال پدرش واقف باشد و در صدد حل برخي مشكلات به وجود آمده در اين مسير مانند جلب رضايت افراد مظلوم و مانند آن باشد.