پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

من حدود دو ماه پیش با پسری آشنا شدم به صورت اینترنتی رابطه جدی تر شد وتلفنی با هم صحبت می کردیم قرار شد با هم آشنا بشیم تا بعد از امتحانات من تصمیم بگیریم برای ازدواج اماسه شب اخر اون پسر خواب دید که یه مرد روحانی با لباس سبز بش میگه که از من بگذره و مرد زندگی من نیست دو شب اول توجه نمی کنه اما شب سوم توجه میکنه با روحانی مشورت کرد و ایشان گفتن تعبیر خواب از این واضح تر و فقط دعا کنید تقدیر عوض شود اما دو شب پیش من خواب دیدم یک نفر میگفت بش بگم به خوابش اهمیت نده این فقط توهم یا جادوست شمارا به خدا کمکان کنید ما به هم خیلی علاقه مندیم باتشکر

با سلام و تشکر از اعتماد شما نسبت به مرکز.
فارغ از مسئله خواب، اصولاً گام نهادن در مسير دوستي و ارتباط(خواه اينترنت يا تلفن و يا حضوري) حتي با قصد ازدواج، مشكل و‌ آسيب هاي زيادي را متوجه دو طرف و به ويژه دختران مي سازد.
آنچه پيش از هر ازدواج لازم است، شناخت كافي و همه جانبه براي ازدواج و تشكيل يك خانواده خوشبخت و سعادتمند است . چنين شناختي مطمئناً در رابطه احساسي و عاطفي شكل نمي گيرد، يا حداقل از ميزان شناخت، يا شناخت امور ضروري مي كاهد . به همان ميزان آسيب ها نيز وارد مي شود.
در واقع آنچه به عنوان نيروي اتكا و قابل اعتماد براي ادامه ارتباط يا پيوند و ازدواج اشاره كرده ايد« ما به هم خيلي علاقه منديم» از نظر ما روان شناسان نقطه ضعف اساسي براي يك ازدواج موفق است.
علاقه و شناخت واقعي و درست و صحيح و همه جانبه، بايد فارغ از علاقه زياد باشد، در حالي كه روي همين مسئله تكيه مي كنيد.
چه بسا علاقه زياد به عنوان يك امر ذهني و فكري، در عالم به گونه اي كه عنوان نموديد، نمود يافته است . پسر نيز به رغم اظهار علاقه، باطناً به سمتي گرايش يافته كه آن خواب را ديده يا آن را عنوان مي سازد.
روشن است كه بسياري از خواب هاي ما، ساخته افكار، علايق و خواسته هاي خود ما و يا اشتغالات روزانه ما است كه به شكل هاي گوناگون نمود مي يابد حتي اگر خواب صادقي باشد، نمي توان روي آن حساب ويژه اي باز كرد يا چيزي كه با عقل و مشورت و دانش و فهم در هنگام بيداري و هوشياري، قابل پي گيري است، به عالم خواب واگذار كرد و بر اساس آن حكم كرد.
آن دسته از خواب ها که از آن ها به عنوان روياي صادقانه تعبير مي شود، توسط شماري معدود از افراد ممتاز و اولياي خدا معنادار است، نه هر فردي که آلوده به انواع گناهان است. جالب آنکه همين افراد که در زمره برترين عاقلان دنيا هستند، به ما آموخته اند که بايد از آنچه مايه حدس و گمان است، فاصله بگيريد.
اصرار شما براي عنوان نمودن خواب تان به پسر، در حالي كه چيزي در مقابل شما عنوان مي گويد، به كاهش شديد عزت نفس و جلب محبت و مهر طلبي منفي منجر خواهد شد كه حتي در صورت ازدواج نيز پيامدهاي آن شما را بسيار آزرده خواهد كرد.
حتي مي تواند اين مسئله دست آويزي براي آن پسر براي برآوردن خواسته هاي خود(نه خواست هاي شما) قرار گيرد.
توجه نماييد كه هيچ كسي در اين مسير پرآسيب نمي تواند مصونيت داشته باشد .خطر حتي براي انسان هاي بسيار باتقوا نزديك است.
مسايل رواني و مشكلات آن در چنين علايق شديد، از نظر ما روان شناسان نيز دور نمانده است؛ بنابراين چنانچه علاقه شديد، به روند عادي زندگي صدمه وارد كند، يا موجب افت تحصيل و اشتغالات عادي ديگر شود، از علائم افسردگي و اضطراب برخوردار است كه نياز به درمان دارد.

والسلام و خدانگهدارتان.