پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

پسری به خواستگاری من امده و من از طریق خانواده اش متوجه شده ام که او قبلا با اطلاع خانواده برای رفع نیازش چند صیغه انجام داده من سر در گم هستم نمی دانم ایا ازدواج با او اشکال شرعی دارد یا نه ایا ممکن است بعد از ازدواج دوباره به سراغ صیغه برود یا نه مرا راهنمایی کنید با تشکر

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
از نظر شرعي قطعاً ازدواج با ايشان بلامانع است ، چرا که ازدواج موقت و دائم فرقي با هم ندارند . هر دو جايز و مطابق دستور شرع مقدس مي باشند.
اما از نظر روانشناسي بايد گفت : تکرار اين عمل بعد از ازدواج با شما بستگي به ويژگي هاي رواني شخصيتي و ميزان تعهد و پايبندي ايشان دارد. برخي افراد داراي سابقه ازدواج موقت ،بعد از ازدواج دايم براي هميشه از اين عمل کناره گيري مي کنند. به تنها همسر دايمي خود پايبند مي مانند. بسياري هم به اين مهم تعهد و تقيدي ندارند.
درهر صورت بسته به شرايط رواني - شخصيتي ايشان احتمال تکرار اين رفتار وجود دارد . بهتر است در اين زمينه دقت لازم را مبذول فرماييد.
موفقيت ازدواج به ميزان حساسيت شما نيز بستگي دارد . بايد ديد نحوه برخورد و تعامل شما با ايشان بعد از ارتکاب احتمالي وي به چه صورت است. اگر حساسيت شما به حدي بالاست که در صورت ارتکاب کار شما به جاي باريک مي کشد (طلاق عاطفي يا قانوني)بهتر است از ازدواج با ايشان صرف نظر کنيد. ولي اگر از انعطاف استراتژيک که لازمه موفقيت هر زندگي است برخورداريد، مي توانيد به آينده اين ازدواج اميدوار باشيد.
در هر صورت بدون مصاحبه باليني با طرفين نمي توان به سؤال شما پاسخ دقيق داد . بهتر است در صورتي که پسر داراي امتيازات ويژه است، براي شناخت دقيق تر ويژگي هاي رواني شخصيتي و ميزان تعهد و پايبندي ايشان با يک روانشناس باليني مجرب و دين آگاه به مشاوره بپردازيد.