پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام من پسری 19 ساله هستم که از اول به جنس موافق علاقه داشتم که با رسیدن به بلوغ این حس ( همجنسگرایی) تشدید پیدا کرده . من به خاطر دوری از گناه از هر ارتباطی تا الان خودم رو حفظ کردم. من از جنسیت خود کاملا راضی هستم و نمیخوام که دختر باشم . منو راهنمایی کنین ؟ چیکار کنم این حس از بین بره؟ آخه گناه من چی بوده که خدا این حس رو در من قرار داده؟

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
اگر ميل جنسي شما فقط نسبت به همجنس است و نسبت به جنس مخالف احساس خاصي نداريد، امکان وجود اختلال جنسي همجنسگرايي در شما وجود دارد .
همجنس گرايي نوعي اختلال در روند طبيعي است كه عوامل متعدد جنسيتي ، رواني ، تربيتي و خانوادگي، فرهنگي و... در آن نقش دارد. اين نوع ارتباط نشان از نوعي بيماري است كه گاهي مربوط به اختلال جسمي و جنسيتي مي شود. در هر حال اين مشکل يکي از مشکلات پيچيده جوامع بشري ميباشد. درمان واسطهاي اين امور امکان ندارد . درمان اين مشکل مثل قريب به اتفاق مشکلات ديگر نيازمند حضور شخص بيمار نزد متخصص است .
خوشبختانه مراکز تخصصي و فوق تخصصي اين گونه اختلالات جنسي در شهرهاي بزرگ به ويژه در تهران وجود دارند.
توصيه ميشود با ارتباط با سايت انجمن حمايت از بيماران مبتلا به اختلال هويت جنسي ايران www.gid.org.ir(البته مشکل شما اختلال هويت جنسي نيست ، ولي درمانگران آن مرکز در درمان مشکل شما نيز تبحر دارند) نيز از شرايط پذيرش آن انجمن اطلاع حاصل نماييد.
در گام اول به صورت ايميل يا تلفن با آن انجمن مکاتبه نماييد . فرايند درمان خود را هرچه سريع تر آغاز نماييد.
علاوه بر ارتباط با انجمن فوق الذکر مراجعه هر چه سريع تر به سکس تراپيست هايي (درمانگران جنسي) مانند فريدون محرابي، ماهيار آذر، محمدعلي بشارت، راحله اماني، علي اسلامي نسب، بهنام اوحدي ،محمد خداياري فرد و دکتر روشن...(که از طريق جستجوي اينترنتي يا 118 در تهران قابل دسترسي ميباشند) قابل توصيه مي باشد.