پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

ba salam.man khanome motaheli hastam ke dar dorane mojaradi asheghe pesari budam ke ishunam motahel shodand.mikhastam bedanam ertebate kalami va didane hamdigar be surat makhfiane che hokmi darad albate babate darde del va dar hiteye shar akhema hamdigaro hanoozam dust darim

با سلام و تشکر از اعتماد شما نسبت به مرکز.
هر گونه روابط که منجر به سست شدن پيمان زناشويي گردد و يا مسير روابط زناشويي را به سوي روابط خارج از حيطة زندگي مشترک سوق دهد خيانت نام دارد. بنابراين هنگامي که همسران کارکردهايي را که بايد در حريم زندگي مشترک صورت گيرد ،در خارج از اين روابط ارضا مي‌نمايند، مرتکب خيانت شده اند. برخي گمان مي‌کنند که ارتباط نامشروع صرفاً منحصر به روابط جنسي مي‌شود و ساير روابط مي‌تواند مجاز شمرده شود.
اينکه مي‌فرماييد در حيطة شرع، چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟ آيا حيطه شرع را مي‌دانيد و از کجا به اين نکته پي برديد که اين قبيل رفتارها در حيطه شرع است؟ حتي ارتباط يک خانم با يک متخصص هم تنها در صورتي در حيطة شرع قرار دارد که در حيطة وظيفة درمانگري و راهنمايي باشد . هر گونه گفتگو خارج از اين حيطه نامشروع خواهد بود . به خوبي مي‌دانيم که در آن صورت مخفيانه و عاشقانه هم نخواهد بود.
بايد در مورد زندگي مشترک خودتان تصميمي جدّي بگيريد. آيا زندگي کنوني شما براي تان رضايت بخش هست و توانسته است تمام کارکردهاي خود را که از يک خانواده مورد انتظار است، برآورده سازد ؟ اگر پاسخ منفي است، بايد اولاً نقش خود را اصلاح نماييد . ثانياً‌ براي پي جويي از يك روان شناس(بدون برقراري رابطه عاشقانه و مخفيانه) كمك بگيريد.
جاي تعجب است که چگونه نمي‌توانيد با همسر خود همدلي و درد دل بپردازيد و اکنون به دنبال يک جايگزين مي‌گرديد.
مطمئنآً تنوع دوستي شما، با آنچه ميان انسان ها برقرار است، متفاوت است. اين نوع دوستي خواسته يا ناخواسته ها با بده بستان ها عاطفي و حتي غريزي و جنسي همراه است. مي‌توانيد با توجيه گري و برخي سرپوش ها براي مدتي به اين رفتار ادامه دهيد اما آنچه امروز شما را نگران کرده است و در تکاپو هستيد تا از ما بپرسيد، مي‌تواند راهنمايي براي يک وجدان نسبتاً بيدار شما باشد. فردا ممکن است دير باشد؛ هنگامي که زن به يک شخص خاصّ وابسته مي‌شود، ديگر مرز بندي خاصي بين ارتباط کلامي، ارتباط بدني و شايد ارتباط جنسي باقي نخواهد ماند. بله اگر چه ابتدا ممکن است آن را انکار کنيم اما به تدريج در صدد جبران لطف فرد مقابل بر خواهيم آمد . لطف يک زن نسبت به مردي که به او نزديک شده است، چه مي‌تواند باشد؟ گسترش روابط و طول زمان آن رويه نامطلوب و ناخواسته آن را نشان مي دهد.
تنها يك طرف اين جريان هستيد . نوع علايق و خواسته طرف مقابل و اهداف و انگيزه هاي او را در حال و‌ آينده، خواست و اراده شما تعيين نخواهيد كرد. هم چنين نوع تأثيري كه در رابطه او با همسر خود بر جاي خواهيد گذاشت، همه اين موارد و موارد ديگر با خواست شما و نوع نگاه شما تعيين نمي شود. هر امري و رابطه اي كاركرد خود را دارد.
جهت ارايه اطلاعات بيش تر و دريافت راهنمايي بيش تر مي‌توانيد با همين مرکز ارتباط برقرار نماييد يا با سرويس رايگان تلفني مرکز با شماره 09640 تماس حاصل نماييد. والسلام و خدانگهدارتان!