پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با عرض سلام بنده پسری 24 ساله هستم که پایبند به اصول اخلاقی هستم اما قدرت میل جنسی مرا خیلی اذیت می کند و باعث سردردهای شدید می شود . وقتی شب ها می خوابم بدخوابم و وقتی در خواب جنب می شوم کمی بهتر می شوم . در خانواده ای زندگی می کنم که چندان نمی توانند علائم من را تشخیص بدهند و من هم روم نمی شه به آن ها بگویم و تا حالا ازدواج نکردم با جنس مخالف هم ارتباط نداشتم و خودارضایی هم اصلا نداشتم و این باعث شده این میل سر به طغیان بگذارد . از راه هایی مثل نرمش و ورزش و سایر موارد استفاده کرده ام اما اثری ندارد . موقع خواندن کنور ارشدم است و حال چندانی ندارم . "خداوند فرموده اگر در جوانی پاکی پیشه کنی " لذت پاکی آن را به تو ای جوان می دهم . اما من هر روز که می گذرد جز آثار سر درد و ناامیدی چیزی نمی بینم . حاضرم بمیرم اما از طریق نامشروع وارد نشوم چون برای مقام خانم ها خیلی ارزش قائلم . اما آیا خدا برای من ارزش قائل است؟ شما می دانید؟ پاکی پیش گرفتم اما داره می شه وبال جانم و من را به جنون کشانده و بی حوصله شدم . قرآن هم زیاد خواندم در جمع هم زیادبودم اما این میل خیلی قوی است ؟ خواهش می کنم با من سریع تماس بگیرید و راه حلی واقعی پیش پایم بگذارید؟ نه تنها برای من بلکه برای تمام جوان ها

با سلام و تشکر از اعتماد شما نسبت به مرکز.
پيش از هر چيز شما را به جهت روحي پاك تحسين مي كنيم و از خداوند براي تان‌ارزوي موفقيت و خوشبختي و سعادت آرزمنديم؛
اينكه هر يک از ما هنگامي که دچار نوعي شرمساري هستيم، ضربه زننده است. چرا نبايد مسأله درخواست ازدواج را با خانواده خودتان مطرح نماييد. مگر مي‌توان راه اصلي را کنار گذاشت و بعد از خدا مطالبه نمود که چرا به من توجه نداري؟ اگر پاکي را در پيش گرفته ايد، در واقع به خودتان و پاكي روان تان كمك كرده ايد . اگر خداوند نيز از شما و همه ما چنين خواسته، براي سلامت جان و روان خود ما است و نه براي سودي به حال خودش؛ در اين حال آيا به جهت پاكي بر خدا منت داريم؟ اگر چه خداوند اين عمل ما را بدون پاداش نمي گذارد و همان چيزي كه به سود ما است، اگر انجام دهيم، از طرف خدا نيز پاداش دريافت مي كنيم.
با تصوري كه شما از پاكي تان داريد و جز رنج و مصيبت براي خود نمي دانيد و چنين لابه مي كنيد، بسيار متأسفيم . حتماً‌ تصورتان از افراد آلوده كه به هر كاري تن مي دهند، تصور بسيار مطلوب و ايده آل و لذت بخش است ، در حالي كه بسياري از اين افراد به انواع اختلالات رواني مبتلا هستند . از پايداري و استواري دروني برخوردار نيستند؛ هرچند ممکن است افراد ديگر از آن باخبر نباشند. برخي همچنان به رفتارهاي خود ادامه مي‌دهند.
خودتان نيز با يك تضاد دروني مواجه هستيد. از يك طرف پاكي خود را ارزش مي دانيد كه دامن خود و يا زن و دختر ديگري را آلوده نمي سازيد و از طرف ديگر چنين لابه و ناله سر مي دهيد!
مطمئناً خداوند كسي كه در راه او قدم بردارد، او را تنها نخواهد گذاشت. كمك و ياري خود را نصيب او مي كند، اما اگر نگاه و تصور ما اشتباه باشد، اين عيب براي كيست؟ شايد اگر به شما بگويند پاكي و ارزشي كه براي زن قائل هستيد و براي پاكي و طهارت نفس، كمك و ياري خدا است، چه خواهيد گقت؟ حتماً نخواهيد پذيرفت! البته با بيان اين مطالب در صدد دفاع از خداوند نيستيم، چون نيازي به آن ندارد. نظر ما كمك به خودمان و شما و ارائه تصوير روشن از زندگي و خدا و خودمان است . در اين جا به دنبال اراية برخي تنگناها هستيم که غالباً با آن روبرو هستيم. اما گاهي اين قبيل اشتباهات جفاهايي است که ما بندگان در حق خود انجام مي‌دهيم. آيا ازدواج راه حلّي براي برون رفت از بحران کنوني نيست؟
احتمالاً اين انتظار را نداريد که خداوند براي شما خواستگاري کند يا به طريقي در ذهن والدين شما القا کند که براي فرزند ما به همسر نياز دارد. اين نياز به تلاش دارد. اينکه پاک ماندن وبال گردن است، به نظرم مي‌رسد که بي‌همتي خودتان وبال گردن شماست و نه پاکي. هر چيزي جاي خود را دارد و نتيجه‌اي خاص دارد.
تمرکز بيش از اندازه بر مسايل جنسي منجر به پديدآيي احساس نياز بيش تر خواهد شد. در اين صورت لازم است از تمرکز بر مسايل جنسي فاصله بگيريد تا فرصت ازدواج فراهم گردد. اما چنانچه به تنهايي نمي‌توانيد از اين وضعيت فاصله بگيريد و شرايط ازدواج نيز فراهم نيست-به دلايلي غير از کمرويي-به روانپزشک و روانشناس مراجعه فرماييد .در صورت تمايل به کسب اطلاعات بيش تر در اين خصوص مي‌توانيد با شمارة 09640 اين مرکز تماس حاصل فرماييد. والسلام و خدانگهدارتان!