گروه مشاوره و روانشناسی

از سوی مرکز مشاوره حضوری مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار شد:
به همت مرکز مشاوره حضوری مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی کارگاه تخصصی درمان شناختی رفتاری اختلال‌های اضطرابی کودکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی این کارگاه یک روزه با حضور دكتر مبین صالحی «مدیر گروه روانشناسی دانشگاه طلوع مهر» برگزار شد.

در این کارگاه سرفصل هاي مهم آشنایی با اختلال‌های اضطرابی در کودکان، شیوه‌های آشناسازی کودکان با اضطراب و فنون کاهش اضطراب در کودکان و... به دو صورت حضوری و مجازی ارائه شد.

شرکت کنندگان در این کارگاه ضمن آشنایی عملی با موضوعات مهم روانشناسی، در اولویت جذب به عنوان کارشناس پاسخگو در گروه مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگویی قرار خواهند گرفت.

از سوی گروه علمی مشاوره و روانشانسی مرکز ملی پاسخگویی برگزار شد:
به همت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دوره مقدماتی کارگاه تخصصی آسيب شناسي ويژه دانشجويان رشته هاي روانشناسي و مشاوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی این کارگاه یک روزه با حضور دكتر حمزه عبدي «مدیر گروه روانشناسی دارالحدیث» برگزار شد.

در این کارگاه سرفصل هاي مهم بررسي آسيب هاي رشدي عصبي، آسيب شناسي اختلالات سايكوتيك و آسيب شناسي اختلالات خلقي اضطرابي بصورت حضوری و مجازی ارائه شد.

شرکت کنندگان در این کارگاه ضمن آشنایی عملی با موضوعات مهم روانشناسی، نفرات برتر در اولویت جذب به عنوان کارشناس پاسخگو در گروه مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگویی قرار خواهند گرفت.

از سوی گروه علمی مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگویی صورت گرفت:
در این کارگاه یک روزه ویژه طلاب و دانشجویان رشته مشاوره و روانشناسی مباحث مربوط به آسیب شناسی کودک و نوجوان مطرح گردید.
کارگاه روانشناسی مرکز ملی پاسخگویی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، ابوذر اسدالله پور «مسئول برگزاری دوره» با اعلام این خبر افزود: این کارگاه یک روزه طی 8 جلسه دکتر مبین صالحی به بیان مسائل کودکان آسیب دیده ،ارزیابی و درمان پرداخت.

آشنایی با اختلال PTSD در کودکان، سوءاستفاده جنسی، سوگ و داغدیدگی، بازی ‌درمانی و درمان شناختی از اهم سرفصل های مطرح شده در این کارگاه بود.

گفتنی است که این کارگاه ها از سوی گروه علمی مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگوی به طور پیوسته با هدف بهره مندی از تکنیک های مشاوره در دوره های کوتاه مدت در حال برگزاری است و شرکت کنندگان با احراز شرایط اولویت جذب در قسمت مشاوره تلفنی و آنلاین مرکز ملی پاسخگویی را خواهند داشت.

توسط گروه علمی مشاوره مرکز ملی پاسخگویی صورت گرفت:
در این کارگاه یک روزه ویژه طلاب و دانشجویان رشته مشاوره و روانشناسی مباحث مربوط به آسیب شناسی کودک و نوجوان مطرح گردید.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، ابوذر اسدالله پور «مسئول برگزاری دوره» با اعلام این خبر افزود: در این کارگاه یک روزه طی 8  ساعت دکتر مبین صالحی به بیان آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان پرداخت.

آشنایی با اختلال های رایج در کودکی، اختلال های اضطرابی و افسردگی کودک، شناخت بیش فعالی و اختلالات یادگیری، اختلال های ارتباطی و حرکتی کودک، تشخیص افتراقی اختلال های کودکی از اهم سرفصل های مطرح شده در این کارگاه بود.

گفتنی است که این کارگاه ها از سوی گروه علمی مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگوی به طور پیوسته با هدف بهره مندی از تکنیک های مشاوره در دوره های کوتاه مدت در حال برگزاری است و شرکت کنندگان با احراز شرایط اولویت جذب در قسمت مشاوره تلفنی و آنلاین مرکز ملی پاسخگویی را خواهند داشت.

توسط گروه علمی مشاوره مرکز ملی پاسخگویی صورت گرفت:
در این کارگاه دو روزه ویژه طلاب و دانشجویان رشته مشاوره و روانشناسی شیوه های تغییر رفتار با رویکرد رفتار درمانی بعنوان مقدمه ای برای درمان شناختی رفتاری مطرح گر

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در این کارگاه دو روزه طی 16 ساعت دکتر حمزه عبدی «مدیر علمی بخش مشاوره و مسئول بخش مشاوره حضوری مرکز ملی پاسخگویی» به بیان شیوه های تغییر رفتار با رویکرد رفتار درمانی به صورت کارگاهی پرداخت.

مبانی تغییر رفتار و مبانی نظری رفتار درمانی، شیوه های افزایش رفتار مطلوب و کاهش رفتار نامطلوب (استفاده از خاموشی و تقویت افتراقی برای کاهش رفتارهای مشکل آفرین)، شیوه های آموزش مهارت های رفتاری (الگودهی، آموزش، تمرین و پسخوراند)، درمان های بیزاری آور (شرطی سازی بی زاری آور ، حساسیت سازی)، شیوه های کاهش ترس و اضطراب، مدیریت خود و تغییر رفتار شناختی از اهم سرفصل های مطرح شده در این کارگاه بود.

شایان ذکر است که این کارگاه ها از سوی گروه علمی مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگوی به طور پیوسته با هدف بهره مندی از تکنیک های مشاوره در دوره های کوتاه مدت در حال برگزاری است و شرکت کنندگان با احراز شرایط، اولویت جذب در قسمت مشاوره تلفنی و آنلاین(برخط) مرکز ملی پاسخگویی را خواهند داشت.

توسط بخش مشاوره و ورانشناسی مرکز ملی پاسخگویی صورت گرفت:
ششمین روز دوره تخصصی تربیت مشاور با موضوع آسیب شناسی روانی با ارائه دکتر حمزه عبدی از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در این دوره سرفصل های آسیب شناسی روانی بر اساس DSM5، ساخت بندی اختلالات روانی، بررسی طبقات اختلالات، بررسی طیف اختلالات افسردگی، بررسی طیف اختلات دو قطبی و بررسی طیف اختلالات وسواس – اجباری از جمله مباحث ارائه شده در این دوره بوده است.

این دوره از برنامه های مصوب قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات می باشد و در دو روز و طی 16 ساعت برگزار می شود و شرکت کنندگان در این دوره دانشجویان و طلاب دانش‌پژوه روانشناسی و مشاوره (مقطع ارشد و ترم پایانی کارشناسی) می باشند.

علاقمندان برای شرکت در این دوره ها می توانند از طریق شماره تماس های 37835555 - 025 و 09112155667 اقدام به ثبت نام نمایند.

ابوذر اسدالله پور ، مسئول اجرایی برگزاری دوره، در پایان اولین دوره تخصصی شش روزه تربیت مشاوره با اعلام ادامه دار بودن این دوره بعد از تعطیلات نوروز افزود: در انتهای این دوره از شرکت کنندگاه آزمون گرفته خواهد شد و با کسب نمره قبولی، از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی گواهی پایان دوره تقدیم خواهد شد.

در نشست تخصصی گروه علمی مشاوره مطرح شد:
در این نشست تخصصی کارشناسان گروه مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به بررسی علمی کتاب پرداختند

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، نشست تخصصی بررسی محتوای کتاب «درمان افسردگی با فعال سازی رفتاری» با حضور جمعی از کارشناسان پاسخگوی بخش مشاوره و روانشناسی در تاریخ سه شنبه چهارم دی ماه 97 برگزار شد.

کتاب درمان افسردگی، از نوع درمان های موج سوم می باشد و بحث روان درمانی و مشاوره در آن مطرح شده است.

این جلسه که با حضور دکتر عبدی، مدیر علمی گروه مشاوره و روانشناسی مرکز برگزار شد، ضمن ارائه تخصصی، کارشناسان به نقد و نظر روش درمان ارائه شد با استفاده از روش ایفای نقش پرداختند.

نویسندگان این کتاب مارتل، ديميدجيان و هرمان دون می باشند و توسط سامان نونهال و دکتر سيد علي محمد موسوي ترجمه شده است. همچنین توسط نشر ارجمند به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است این نشست ها با حضور کارشناسان مرکز به منظور ارتقاء محتوایی و مهارتی پاسخگویان و با هدف مطالعات تطبیقی بین مبانی اسلامی و یافته های روز دنیا بطور مداوم برگزار می شود.