حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

جریان سلمان فارسی و ورود ايشان به سرزمين عربستان چه بوده است؟
در مورد موطن اصلی و زادگاه سلمان محمدی اختلاف نظر است، در کتابهای رجال مثل قاموس الرجال علامه محمد تقی تستری در جلد 5 صفحه 5 ، می گویند که اصلش از استخر بوده است، و پدرش اهل رامهرمز بوده است، و بعضی ها مثل طبقات ابن سعد می گویند که از جی اصفهان بوده است.
جریان رفتنش به عربستان پیش از ظهور اسلام بوده است، چون ایشان در جستجوی دین حق به نتیجه ی روشنی نرسید، و از دین رایج آن زمان رویگردان شده بود و او را قانع نمی کرد،   نقل می کند که برای جستجوی دین حق ابتدا مسیحی شدم و ملازم کشیشی شدم، وقتی اجلش فرا رسید، مرا به عالم مسیحی دیگری معرفی کرد، که بعد از مرگش پیش او رفتم و این کار چندین بار تکرار شد، تا اینکه آخرین کشیشی که در خدمتش بودم، هنگام مرگش به من گفت بعد از مرگ من نمی خواهد پیش کشیش دیگری بروی، چون ظهور و بعثت پیامبری که حضرت موسی  و عیسی خبر داده است، نزدیک شده است. و علامت و نشانه اش این است که او به جایی هجرت می کند که اطرافش حره( سنگلاخ) است، و نخلستان زیاد دارد.
از علامتهای شخص او این است که هدیه را می پذیرد ولی صدقه را نمی پذیرد، و بین دو کتف او یک خال سیاه است که درون آن چند تار مو است.
سلمان می گوید بعد از مرگ این عالم مسیحی، حدس زدم که این پیامبر در حجاز باشد، و با کاروانی حرکت کردم، و در میان راه توسط دزدان اسیر شدم و به عنوان برده فروخته شدم. تا اینکه به یک یهودی ساکن یثرب فروخته شدم. آنجا بود که نشانه هایی که داشتم با شهر یثرب و مدینه مطابق بود.
در مدینه بودم که خبر بعثت حضرت رسول(ص)را از طریق تجار و حجاج شنیدم.
بنابراین سلمان بعد از هجرت حضرت رسول(ص)به مدینه به خدمت حضرت رسول(ص)رسید و حضرت او را خرید و آزاد کرد.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.