حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

اولين بار نماز جعفر طيار را چه كسي خواند و اين نماز از چه كسي نقل شده است؟
نماز جعفر طيار را رسول خدا (ص) به جعفر طيار ياد داد و طبعا اولين كسي كه اين نماز را خواند خود جعفر بود. به اين صورت كه جعفر طيار سرپرست مهاجران حبشه بود و مجموع آن سيزده سال طول كشيد و او با آخرين گروه در حبشه مانده بود. اين ها در سال هفتم هجرت پيش از جنگ خيبر از حبشه برگشتند. مشتاق بودند كه پيامبر (ص) را ملاقات كنند و با شور و اشتياق خودشان را به مدينه رساندند. به مدينه كه رسيدند تازه معلوم شد كه آن ها به خيبر در نود فرسخي مدينه رفته اند.
طاقت نياوردند و به خيبر رفتند. زماني به آن جا رسيدند كه آخرين قلعه هاي مقاوم بدست امام علي (ع) سقوط كرده بود و مسلمانان غرق شادي بودند. در اين لحظه بود كه به رسول خدا (ص) خبر دادند كه جعفر بن ابي طالب رسيد. رسول خدا (ص) چند قدم به استقبال او رفتند و فرمودند: نمي دانم از اين دو حادثه خوبي كه امروز براي ما پيش آمده است براي كداميك بيشتر خوشحال باشم؟ از اين فتح و پيروزي يا از بازگشت برادرم جعفر بن ابي طالب.
رسول خدا (ص) حركتي كرد و مردم فكر كردند ايشان مي خواهد زر و سيمي به عنوان هديه به جعفر بدهد در حالي كه حضرت، همين نماز جعفر طيار را در آن جا به او به عنوان هديه ياد داد.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.