حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

سلمان فارسي ابتدا مسيحي بود يا يهودي؟ در آن زمان مگر در ايران زندگي نمي كرد؟ آيا اين مساله به اين معنا است كه در كشور ايران نيز مسيحي بوده است؟ پادشاه ايران در زمان زندگي سلمان چه كسي بود؟
سلمان يهودي نبوده ولي مسيحي شد. خودش تعريف مي كند در جستجوي دين حق، از زرتشتي گري وازده شد و به مسيحيت گرايش پيدا كرد. او نزد كشيش هاي مختلفي رفت و محرم اسرار آن ها شد و به آن ها نزديك شد و وقتي به آن ها نزديك مي شد به زندگي دروني آن ها آگاه مي گرديد و مشاهده مي كرد كه مطابق اصول مسيحيت رفتار نمي كند و لذا مسيحيت نيز او را قانع نكرد. آخرين كشيشي كه در محضر او بود از او پرسيد: نزد چه كسي بروم؟ گفت: نزد كسي نمي خواهد بروي. ظهور كسي كه بعد از حضرت مسيح (ع) مبعوث مي شود نزديك است. او در شهري است كه نخسلتان زياد دارد و اطرافش كوهستان زياد است و اطرافش كوه هاي حره زياد دارد و هديه را قبول مي كند ولي صدقه را قبول نمي كند، بين دو كتفش خال درشت است كه چند تار مو از درون آن سبز شده است. اين گونه بود كه سلمان تصميم گرفت به آن شهر هجرت كند كه گرفتار دزدان شدند و اموالشان را گرفتند. سلمان را اسير گرفتند و به صورت برده فروختند.
دست به دست گشت تا آن كه به مدينه منتقل شد و به يك يهودي اهل مدينه فروختند. آن جا كه رسيد ديد علائم اين شهر تطبيق مي كند. گوش به زنگ بود كه خبر بعثت را شنيد و چون برده بود نمي توانست به مكه برود تا آن كه پيامبر (ص) به مدينه آمد و آن هنگام بود كه سلمان اسلام آورد. پادشاه زمان او پادشاه ساساني بوده است. كيش رايج و غالب آن زمان در ايران، زرتشتي بود ولي عده اي هم مسيحي بودند ولي در اقليت بودند .

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.