سلام خسته نباشید.
روح انسان جنسیت نداره یعنی نه مذکر هست و نه مونث( و نفخت فیه من روحی).
پس روح ما لذت جنسی نخواهد داشت.چون جنسی وجود نداره.
خوب ما در مورد وجود حوری در اخرت می دونیم که به معنای زن چشم سیاه و... هستش.یعنی برای مردان لذت جنسی وجود خواهد داشت یعنی وجود فیزیکی ما در آخرت.اما در مورد زنان مطلبی فکر نکنم داشته باشیم که در مقابل حوری برای زنان باشه.
یعنی زنان در آخرت با مردان مساوی نیستند؟یا زنی به این شکل در آخرت وجود نداره؟
خلاصه چرا در این مورد حرفی زده نشده؟
وجود غیلما برای مردان است پس زنان چی؟
اگر یک زن دو بار توی این دنیا ازدواج کنه و هم اون زن و هم هر دو همسری که این خانم داشته بهشتی باشند و بخواهند مردان با همسرانشان وارد بهشت بشن تکلیف چیه؟
اگر درجه یک زن و شوهر در بهشت متفاوت باشه تکلیف چیه؟
ممنون میشم جواب رو برام ایمیل کنید.

سوال شما از بخش های مختلفی تشکیل شده که تلاش می شود به همه پاسخ داده شود :
از گذشته تا حال اين پرسش همواره در بين علما مطرح بوده که واقعا در قیامت و معاد کدام بخش از انسان حاضر می شود ؟ آیا معاد انسان معاد جسمانی است یا روحانی یا جسمانی و روحانی ؟
مقصود از معاد جسمانی آن است که در جهان اخروی، انسان با وجودی جسمانی حضور می­یابد و نعمت یا عذاب اخروی نیز جسمانی می باشد، ولی معاد روحانی آن است که انسان با وجود روحانی (غیر جسمانی) حیات اخروی خویش را ادامه می دهد. در جهان بازپسین، از لذت‌های معنوی و روحانی بهره‌مند می گردد یا به عذاب‌های معنوی و روحانی دچار می شود. (1)
بسیاری از علمای بزرگ شیعه با توجه به آیات قرآن و روایات بر این باورند که که معاد انسان هم جسمانی و هم روحانی است. البته این که جسم انسان در آخرت همین جسم مادی دنیائی است یا چیزی دیگر محل اختلاف نظر در بین اندیشمنادن مختلف است ؛ اما در هر حال آنچه مسلم است در قیامت خدای متعال همین بدن دنیایی یا بدنی مانند بدن دنیوی او خلق خواهد کرد و روح او را بدان متعلق خواهد ساخت،
در مجموع هرچند درک ما از بهشت و حقایق عالم آخرت چندان کامل نیست و نمی توانیم به طور دقیق در خصوص وضعیت آن جهان اظهار نظر نماییم، اما در حالت کلی می توان گفت که از قرائن نقلی درآیات و روایات بر می آید که در بهشت جنسیت و لذت های جنسی مطرح است . به همین خاطر وعده همسران بهشتی به مومنان داده شده است.مردان و زنان بهشتی با اراده و اختیار خود از یکدیگر یا همسران بهشتی بهره مند خواهند شد .
البته نمی توان به طور قطع گفت که فرایند این روابط از سنخ لذت های جنسی دنیایی است و فرایند ازدواج و توالد و تناسل و مانند آن در بهشت هم وجود دارد ، اما در هر حال آنچه مسلم است، نوعی رابطه متناسب با قوانین و شرایط آن عالم بین زنان و مردان بهشتی وجود خواهد داشت و جنسیت در آن عالم مطرح خواهد بود .
اما در مورد حوریان بهشتی و لذت های جنسی برخلاف تصور شما تفاوتی در این مساله بین زنان و مردان نیست ؛ البته قبول داريم كه در بسياري از آيات مخاطب بهره مندي از نعمت ها مردان هستند ؛ اما بايد توجه داشته باشيد كه دليل اين امر اصل بهرهمندی نیست بلکه اموری از قبیل کیفیت تعبیر در لغت عربی یا رعایت حجب و حیای زنانه و ... است .
اصولا دو نوع نعمت‏ برای بهشت یاد شده : یکی نعمت‏ها و لذت‏های معنوی و روحانی است، مانند خشنودی خدا، احترام ویژه، محیط صلح و صفا، امنیت و زوال خوف و... و دیگری نعمت‏های جسمانی مانند باغ‏های بهشتی، سایه‏های بهشتی، خادمان بهشتی، غذاها و نوشیدنی‏های بهشتی، قصرها، فرش‏ها، ظرف‏ها، لباس‏ها و زینت‏های بهشتی، که همه شامل مردان و زنان می‏گردد.
در نعمت‏های جسمی از حورالعین و همسران بهشتی هم یاد شده است طبق آموزه‌های وحیانی در بهشت هر کدام از مرد و زن از نعمت و لذات مناسب خود با همسران پاکیزه برخوردارند و این موهبت اختصاص به مردان ندارد، مثلاً قرآن کریم فرمود: «و لهم فیها ازواج مطهره؛(2) برای بهشتیان در آن جا همسرانی پاک و پاکیزه است». ضمیر «هم» در آیه به همه بهشتیان اعم از زن و مرد برمی‌گردد، نه فقط به مردان بهشتی. ازواج هم جمع زوج به معنای همسر است، نه زوجه به معنای زن. در آیه دیگر هم می‌فرماید:
«و زوجناهم بحورعین؛(3) آن ها را با همسرانی درشت و زیبا چشم تزویج گردانیم». در این آیه هم ضمیر به همه بهشتیان برمی‌گردد.
«حورعین» وصف زیبایی همسران بهشتی اعم از زن و مرد است، زیرا واژه «حور » هم جمع احور (مرد سیاه چشم) و هم جمع حوراء (زن سیاه چشم) است. واژه «عین» جمع اعین (مرد درشت چشم) و جمع عیناء (زن درشت چشم) است.(4)
پس داشتن همسر در بهشت برای مرد و زن مطرح است. گرچه قرآن کریم به دلیل حفظ ادب از همسران زنان و چگونگی کیفیت لذت بردن آن ها از مردان به تفصیل و روشنی سخن نگفته، ولی در این نکته جای تردید نیست که زنان مثل مردان از لذات بهشتی مناسب مورد علاقه‌شان برخوردار هستند.
اين حقيقتي است كه به صراحت در چند جاي قران بيان شده است . تاكيد شده كه در بهشت هر چه دل‌ها بخواهد و چشم‌ها لذت برد، وجود دارد: «و فیها ما تشتهیه الانفس و تلذ الاعین».(5) طبق این آیه که مطلق آمده، معلوم می‌شود که لذت‌های گوناگون بهشتی عمومی است . هیچ کدام از زن و مرد از لذت‌های مورد علاقه‌شان بی نصیب نخواهند بود.
از امیرالمؤمنین(ع) نیز روایت شده است : «در بهشت بازاری است که در آن خرید و فروشی نیست. تنها در آن جا تصویر مردان و زنان وجود دارد. هر کس که تمایلی به آنان پیدا کند، از همان جا بر او وارد می‏شود».(6)
البته در این میان مساله غلامان بهشتی کاملا متفاوت است و ایشان نو جوانانی هستند در مسیر خدمت و رفاه بهشتیان که دراین امر نیز تفاوتی بین زنان و مردان نیست و همه بهشتیان از خدمت آنان بهره می برند ؛ خداوند در قرآن می فرماید : « وَ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ غِلْمانٌ لَهُمْ كَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَكْنُون (7) و پيوسته بر گردشان نوجوانانى براى (خدمت) آنان گردش مى‏كنند كه همچون مرواريدهاى درون صدفند » .
در مورد سوال آخر هم باید گفت که در صورتی که زن اهل بهشت بود و همسر یا همسران سابق او هم اهل بهشت و در هیمن مرتبه باشند ، با رضایت یکی از شوهران و انتخاب و رضایت همسر امکان از امام صادق (ع) سؤال شد: آیا زن و شوهر مؤمن که وارد بهشت می شوند با هم ازدواج می کنند؟ حضرت فرمود: خداوند عادل است. اگر مرد از زنش افضل باشد، اختیار با مرد است که زنش را بپذیرد یا نه. اگر پذیرفت، یکی از زنانش می‌شود. اگر زن از شوهرش افضل باشد، اختیار با اوست. اگر همسرش پذیرفت، همان شوهرش می شود.(8)
از این روایت استفاده می شود که خداوند به میل بهشتیان توجه دارد. اگر هر کدام میل به دیگری نداشت، خدا او را مجبور نخواهد کرد همچنین است اگرزن دارای دو یا چند شوهر در بهشت بود حق انتخاب با خود او خواهد بود و البته همسران بهشتی دیگر نصیب شوهران دیگر وی خواهند شد و محرومیت و حسرتی در این زمینه نخواهد بود .

پی‌نوشت‌ها:
1. محمد سعيدي مهر، آموزش کلام اسلامی، نشر طه، قم 1383ش. ج 2، ص 252.
2 . بقره(2) آیه 25.
3. دخان(44) آیه 54.
4. ناصر مکارم شیرازى، پیام قرآن ،نشر دار الکتب الاسلامیه، تهران، بی تا ، ج6، ص261.
5. زخرف (43) آیه 71.
6. علامه مجلسى، بحار الأنوار، مؤسسة الوفاء بيروت ، 1404 ه ق ، ج 1، ص 148.
7. طور (52) آیه 24
8 . بحار الانوار،همان، ج 8، ص 102.