با عرض سلام و تحیت الهی
خسته نباشید ببخشید من خیلی سوال ها از شما کردم وهرباره از شما سپاس گذارم.
*ببخشید میخواستم راجع به صیغه ی عقد اخوت برام توضیحی بدید:
*بعد میخواستم بدونم این صیغه چه شکلی ودر چه روزی انجام میشه؟ایا فقط روز عید غدیر باید باشه؟بعدش این صیغه باید با اجازه والدین ودر محضر انجام بشه؟
من الان یه مدتی هست که با یه پسر حدود یک سال از خودم بزرگتر آشنا شدم اسمشم هست میلاد(البته هرچی بگم واقعا از خوبیاش کم گفتم)بعد از مدتی یواش یواش پی بردیم که (ما دوتا پسر)عاشق هم شدیم یعنی میلاد ان چنان به من عشق میورزید که اگه کسی از گل نازکتر بهم چیزی می گفت باهاش برخورد میکرد.هرروز و شب کارمون شده اس ام اس و زنگ زدن به هم دیگه کار به جایی رسیده که در بیداری و خواب اشکارا و واضح بهم دیگه فکر میکنیم حتی اگه مشکلی برا هر دومون پیش میاد قلبمون از جاش می تپه بیرون.به هر حال این عشق و عاشقی به جایی رسیده که دیگه من براش شدم زندگیش وهمین طور اون برامن شده نفس.روش نمیشه که بگه بیا تا اخر مال هم دیگه باشیم و پیوند و همچین چیزای دیگه البته بگم هیچ رابطه جنسی نداریم وروز اول هردو به پیشگاه خداوند سوگند یادکردیم که هوس و شهوت نداشته باشیم ودوستیمون با عشق باشه.فقط از لب همدیگه اونم به عشق نه به شهوت بوسیدیم.
*حالا ما باید چیکار کنیم لطفا راهنماییمون کنید؟
*میخواستم بدونم میشه ما دوتا با همدیگه عقد برادری کنیم وتا اخر باهم باشیم؟
*راستی اگه ما پیوند برادری ببندیم دیگه نباید ازدواج کنیم؟
*با پیوند برادری ما به هم دیگه محرم میشیم*
لطفا پاسخ سوالمو سریع بدید چون دیگه روزوشبم شده میلاد.ممنون و سپاس گذارم

پرسشگر گرامی با سلام سپاس از ارتباط تان با این مرکز.
1- عقد اخوت بین دو مرد مؤمن خوانده می شود . مستحب است مسلمانان با هم عقد اخوّت ببندند و برادري و يگانگي خود را مستحكم تر كنند.
از جمله برنامه هاي اجتماعي و بنيادين اسلام ايجاد برادري ديني بين تمامي مسلمانان بوده است. غير از اين كه از نظر اخلاقي بايد مسلمانان نسبت به يكديگر روحيه برادري داشته باشند، برادري محكم تري نيز در اسلام وجود دارد كه با عقد اخوّت بين دو يا چند نفر ايجاد مي شود.
عقد اخوت به اين صورت است كه دو نفر يا چند نفر مؤمن با هم متعهد مي شوند در صورت توان، مشكلات يكديگر را برطرف كنند حتي در دنيا پشتيبان يكديگر باشند، نيز در آخرت و پس از مرگ ، از همديگر شفاعت كنند. اگر يكي اهل بهشت بود، ديگري را شفاعت كند.
2- خواندن صیغه عقد اخوت لازم نیست در محضر و با اجازه والدین باشد . اختصاص به روز عید غدیر ندارد بلکه در هر روزی می توان خواند، هر چند اولی و احوط این است که در روز مبارک غدیر خوانده شود.(1)
صیغه عقد اخوت و چگونگی آن در مفاتیح الجنان اعمال روز عید غدیر بیان شده ،می توانید مراجعه فرمایید.
3- رفاقت و دوستی بین دو مرد و یا دو پسر اگر با قصد لذت جنسی و شهوانی نباشد اشکال ندارد ، ولی دوستی بین دو پسر به گونه ای نباشد که منجر به گناه و کارهای شهوانی گردد . هم چنین دوستی نباید به صورت وابستگی باشد. بهتر است ملاک دوستی و رفاقت بین دو پسر ایمان و تقوا باشد . با کسی دوست شوید که اهل نماز و روزه و تقوا باشد. از بوسیدن لب های همدیگر خود داری کنید . از هرکاری که سبب تحریک شهوانی گردد،پرهیز کنید.
4- ازدواج سنت پیامبر و وسیله حفظ انسان از گناه است . دوستی و رفاقت با پسر نباید مانع از ازدواج باشد. می توانید ازدواج کنید، بلکه اگر کسی به خاطر ازدواج نکردن به گناه بیافتد، ازدواج واجب می شود(2) . رفاقت و دوستی اگر مفسده داشته باشد ،اشکال دارد.
پی نوشت ها:
1.آیت الله خامنه ای، استفتائات، س 1463.
2. توضیح المسائل مراجع، ج2، سؤال 2443.