بسمه تعالی
باسلام، این ایمیل رو یکی از دوستان برام فرستاده، درجهت نقد و زیرسوال بردن وعده های قران چه جوری میتونم شبهه شو برطرف کنم؟

(((مومنین عزیز بشتابید.ظرفیت محدود است

(دربهشت) توان بدنی انسان درکامیابی از زنان به اندازه صد نفر می گردد. کتاب کنزالعمال، جلد14، ص 468
(توجه بفرمایید انسان با زنان متفاوتند)
بهترین چیزهایی که مردم در دنیا و آخرت از آنها لذّت می‌برند، لذت آمیزش و بهره برداری از زنان می‌باشد. (کتاب وسائل، جلد14، ص 468)
(دوباره مردم هم با زنان فرق میکنند(
پیامبراکرم(ص): همانا بهشتیان به چیزی بیشتراز نکاح اشتها ندارند و لذت نمی‌برند. (کتاب لثالی، ص 503)
باز خدا پدر این یکی ا بیامرزه
حوری از خیمه خود بیرون آید و روی به تخت مؤمن بخرامد و چون به نزد مؤمن می آید با پانصد سال ازسالهای دنیا همدیگر را بوسه زنند که برای هیچ کدامشان ، خستگی و ملال حاصل نمی گردد. هرمؤمنی را هفتاد زوجه از حوران می دهند و چهار زن از آدمیان، که ساعتی با حوریّه صحبت می‌دارد و ساعتی با زن دنیا و ساعتی باخود خلوت می کند و بر کُرسیها تکیه زده‌اند و بایکدیگر صحبت می‌دارند. (بحارالانوار،ج 8، ص 157، ح 98)
بیشتر نهرهای بهشتی از نهر کوثر است که در کناره آن دختران نار پستان (مانند گیاه) می‌رویند. در بهشت نهری وجود دارد که در دو طرفش دختران باکره سفید روی و سفید پوش نشسته‌اند و مشغول تغنی (آواز خواندن) هستند. (بحارالانوار،ج۸،ص۱۹۶)
آخر نژاد پرست
دوشیزگان با چنان صدایی می خوانند که خلایق تا کنون چنین صدایی را نشنیده‌اند و این نعمت، بالاترین نعمات بهشتی است این دوشیزگان به تسبیح (ذکر صفات الهی) تغنی میکنند. (بحارالانوارص۱۲۷)
هریک ازآن حوریان، هفتاد حلّه پوشیده اند و سفیدی ساق ایشان از زیر هفتاد حلّه معلوم است. از جماع با هر یک ازآن حوریان لذّت صد مرد را می یابد که هریک چهل سال خواهش مجامعت و آمیزش داشته باشند و برایشان میسّر نشده باشد. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)
پس آن مؤمن با قوّت صد جوان با آن حوری جماع و آمیزش کند و یک آغوش با او هفتاد سال طول می کشد. مؤمن متحیّر می باشد که نظر به کدام اندام حوری بکند، بر روی او یا بر پشت او یا بر ساق او، بر هر اندام او که نگاه می کند از شدّت نور و صفا، روی خود را درآن مشاهده می نماید. پس دراین حال زن دیگری بر او مشرف میگردد که خوشروتر و خوشبویتر از اوّلی است. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)
هیچ مؤمنی داخل بهشت نمی شود مگر آنکه خداوند غنیّ ، پانصد حوری به او عطا می‌فرماید که با هر حوری هفتاد غلام وهفتاد کنیز نیز می‌باشد که هریک مانند لؤلؤ منثور و لؤلؤ مکنون می‌باشند. (بحارالانوار،ج 8، ح 205) )))

با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با این مرکز.
نمی دانیم منظور جمع آورنده از این روایات چیست؟ اگر منظور این است که در بهشت فقط برای مردان نعمت هست و زنان در بهشت جایگاهی ندارند، جز بهره دهی به مردان و اصل مردان هستند، برداشتی کاملا غلط است.
یکی از نعمت هایی که خدا به بهشتیان اعم از زن و مرد مؤمن و صالح بهشتی وعده داده، همسرانی پاک است.
لَهُمْ فيها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ هُمْ فيها خالِدُون؛‏(1)
براى آنان همسرانى پاك و پاكيزه است، و جاودانه در آن خواهند بود.
حتی بعضی مفسران "حور عین" را به معنای همسر بهشتی اعم از مذکر و مؤنث دانسته و گفته اند زنان و شوهران بهشتی را بدان جهت "حور عین" نامیده که چشمانی بسیار درشت و زیبا و گیرا دارند . سیاهی مردمک کاملا سیاه است . در سفیدی کاملا سفید قرنیه قرار گرفته و جلوه بسیار زیبایی دارد . چون زیبایی چشم سهم بسیار زیادی در زیبایی فرد دارد، به زیبایی چشمان توجه شده و تاکید گردیده است.(2)
تا این جا وعده همسران پاک و زیبا چشم بود ،هم برای مردانی که بهشتی می شوند و هم برای مردانی که بهشتی می شوند.
در روایات راجع به مردان و شوهران بهشتی فرموده:
إن أهل الجنة جرد مرد مكحلين ، مكللين ، مطوقين ، مسورين مختمين ، ناعمين ، محبورين ، مكرمين ، يعطى أحدهم قوة مائة رجل في الطعام و الشراب و الشهوة و الجماع ، قوة غذائه قوة مائة رجل في الطعام و الشراب و يجد لذة غدائه مقدار أربعين سنة ، و لذة عشائه مقدار أربعين سنة ، قد ألبس الله وجوههم النور و أجسادهم الحرير بيض الألوان ، صفر الحلي ، خضر الثياب؛(3)
مردان بهشت جوانانی هستند که بدن شان موی زاید ندارد . سرمه کشیده اند . تاج بر سر دارند . طوق های زینتی بر گردن و دست بندها بر دست و انگشتر های زیبا بر انگشت و چهره ای شاداب و مسرور و با کرامت دارند . هر کدام قوه خوراک و نوشیدن و جماع ده نفر را دارند . چهره اشان نورانی است . بر اندام شان لباس های حریر سفید و زیرهای طلایی و پوشش های سبز است.
اما زنان بهشتی را در قرآن توصیف نکرده و اجمالا زیبایی آن ها در توصیف به "حور عین" آمد و ذکر شد ،ولی در زن چند چیز مطلوب جامعه و افراد است که قرآن روی آن ها مانور داده است:
1. پوشیده بودن زن،
زن به مثابه گوهری درخشان می ماند که زیبایی و جلای این گوهر در آن است که پوشیده باشد و با بهای فراوان دیده شود . زیبایی و درخشانی در سفره عام گذاشته نشود . قرآن روی این ویژگی تاکید می کند:
حور مقصورات فی الخیام؛(4)
حوريانى كه در خيمه‏هاى بهشتى مستورند!
كَأَنَّهُنَّ بَيْضٌ مَكْنُونٌ؛(5)
گويى از (لطافت و سفيدى) همچون تخم‏مرغ هايى هستند كه (در زير بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانى هرگز آن را لمس نكرده است)!
2.زنی مطلوب است که فقط دلبسته شوهر باشد و به هیچ مرد دیگری دل نبسته و نبندد . این ویژگی هم در زنان بهشتی تاکید شده است:
َو عِِنْدَهُمْ قاصِراتُ الطَّرْف عینٌ؛‏(6)
نزد آن ها همسرانى زيبا چشم است كه جز به شوهران خود عشق نمى‏ورزند.
لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ؛(7)
هيچ انس و جنّ پيش از ايشان با آن ها تماس نگرفته (و دوشيزه‏اند)!
فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً؛(8)
و همه را دوشيزه قرار داديم‏.
برای زنان اهمیت چندانی ندارد که مردشان قبل از آن ها با زن دیگری ازدواج نکرده باشد یا بسیاری از آنان وجود همسری دیگر را ناپسند نمی دانند. از این رو این ویژگی ها برای مردان بهشت یاد نشده است و لزومی به یادآوری آن نیست.
در قرآن هم شوهران بهشتی توصیف شده اند و هم زنان بهشتی . در هر دو به ویژگی هایی که از نظر جنس مخالف اهمیت دارد، اشاره شده است.
البته قرآن در بیان این مسائل حیا را تا حد لازم رعایت کرده و با توجه به روحیه زنان کم تر به توصیف مردان بهشتی پرداخته و در توصیف ها هم عفت و حیا لحاظ شده است.
این روایات هم در همان راستا می باشد و هیچ قبح و زشتی در آن ها نمی باشد.
قرآن بین زن و مرد تبعیض قائل نشده، همچنان که بین سرخ پوست و سفید پوست و سیاه پوست و عرب و عجم و...تفاوتی قائل نشده ، با استناد به یک عبارت و برداشت غلط از یک فراز از آن نمی توان بر اسلام خرده گرفت که زن را آدم نمی داند یا نژاد پرست است یا فقط به لذایذ جنسی و مادی پرداخته است.
قرآن بهشت را جایگاهی می داند که پر از نعمت های مادی و معنوی است. نعمت هایی که به ذهن هیچ کس خطور نکرده، ولی چون غالب انسان ها در سطح مادی مانده و فهم شان از لذت های جسمانی و مادی و جنسی فراتر نرفته، روی این نعمت ها بیش تر مانور داده است.
البته جاذبه فراگیر و عمومی این نعمت ها هم بی تاثیر نیست. تاثیر لذت جنسی و جاذبه این لذت آن قدر است که در غرب با این که برای بهره گیری از لذت جنسی غالب قید ها و محدودیت ها را برداشته اند، باز هم در اینترنت تبلیغات جنسی بیش ترین خواستار را دارد . تعداد سایت های جنسی با سایت های هیچ موضوع دیگری قابل مقایسه نیست . امروز می بینیم بشر برای لذت بردن بیش تر زن و مرد از مسائل جنسی چقدر وقت و هزینه صرف می کند و چه تولیدات متنوعی در این زمینه عرضه شده و چه بازار گسترده ای دارد تا انسان ها اعم از زن و مرد بیش تر لذت ببرند.
بنا بر این اگر در قرآن و روایات بر روی نعمت های جنسی تاکید فراوان شده و در این زمینه مانور گسترده داده، با توجه به رواشناسی عمیق قرآن و بهره گیری از این جاذبه قوی در جهت هدایت انسان به سوی کمال است.
همان گونه که گفتیم قرآن در این زمینه به مرد و زن وعده داده ؛ اگر بیش تر مخاطب مردان هستند ،به جهت روحیه طبیعی مرد و زن است که زن شکار است و پذیرنده و مطلوب و مفعول اما مرد شکارچی است و طالب و فاعل .
زن می خواهد مطلوب و محبوب باشد . حوریان که پایین مرتبه تر از زنان مؤمن هستند، همان مطلوب ها هستند .زن های مؤمن مطلوب تر و محبوب تر از آنان می باشند .
نعمت های بهشتی حقیقتا به وصف در نمی آیند ، زیرا بهشت عالمی دیگر است . نسبت آن به دنیا، مانند این عالم نسبت به عالم رحم می باشد. برای جنین در رحم باید نعمت های دنیا را به تصویر عالم رحم تعریف و توصیف کرد ،ولی وقتی جنین متولد می شود و حقیقت آن ها را می بیند، آن ها را نه در قیاس با نعمت های عالم رحم، بلکه به مراتب فوق آن می یابد. تعریف ها از نعمت های بهشتی متناسب با درک و فهم ما است که به دنیا انس داریم و آن را می شناسیم و غیر آن را درک نمی کنیم.
پی نوشت ها:
1. بقره(2)آیه25.
2.پیام قرآن،آیت الله مکارم ،ج6،ص261.
3. اختصاص مفید،ص358.
4. رحمن(55)آیه72.
5. صافات(37)آیه49.
6. همان،آیه48.
7. رحمن،آیه74.
8. واقعه(56)آیه36