باعرض سلام وخسته نباشي باعرض پوزش سوالي خصوصي داشتم در بهشت خدا آيازنان ميتوانند همسر شان راباچهره دلخواهداشته باشند؟

وزناني که دردنيا عاشق بودند ولي نتوانستندبه طرف مقابل دست يابند آيا در بهشت ميتوانند باهمون مرد وباچهره زندگي کنند؟

رقص زني در مجلسي براي زنان ديگر حکمش چيست؟

اگه امکان دارد پاسخرا سريع ارسال کنيد

پرسش 1:
در بهشت خدا آيا زنان مي توانند همسر شان را با چهره دلخواه داشته باشند؟
پاسخ:
با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
آنچه در آموزه‌هاي ديني آمده، به صورت روشن اين است که مومنان اعم از زن و مرد در بهشت همسران بهشتي دارند که از زيباترين چهره برخوردارند : «و زوجنا هم حور عين» (1) بهشتيان را با حور العين جفت قرار داديم.
در جاي ديگر در وصف حوريان بهشتي مي‌گويد: «و حور عين کامثال اللواللو المکنون» (2) بهشتيان همسراني از حور دارند که مثل مرواريد در صدف‌هاي پنهان‌اند.
حور العين اعم از زن و مرد بهشتي است . اختصاص به زنان ندارد بلکه حور بهشتي مرد نيز است که در کمال زيباي و چشم هاي درشت‌اند. (3)
در آيه ديگر سخن از همسران پاکيزه آمده: «و لهم فيها ازواج مطهره» (4) براي بهشتيان در آن جا همسراني پاک و پاکيزه است.
ممکن است خداوند براي برخي همسران شان به صورت‌هاي زيبا نظير حورالعين در آورده و در بهشت روزي آنان بنمايد. در هر صورت آنچه مهم است اين است که در بهشت براي مردان و زنان همسران زيبا و دل خواه وجود دارد . ترديدي در اين نيست، حال آن ها همين همسران دنياي‌شان است يا غير اين ها مسئله اي است که در مرتبه دوم از اهميت برخوردار است.
پي نوشت‌ها:
1.دخان (44) آيه 54.
2.واقعه (56) آيه 22.
3. نتايج کلامي حکمت صدرايي ص 319.
4.بقره (2) آيه 25.

پرسش 2:
آيا زناني که در دنيا عاشق بودند ،ولي نتوانستند به طرف مقابل دست يابند، آيا در بهشت مي توانند با همون مرد و با چهره زندگي کنند؟ رقص زني در مجلسي براي زنان ديگر حکمش چيست؟

پاسخ:
@@
در صورتي كه هر دو بهشتي باشند و در يك درجه باشند، مي توانند در بهشت با يكديگر زندگي كنند.
در مورد بخش دوم سوال شما هم نظر مراجع معظم تقليد در مورد رقص چنين است:
1- آيت اللَّه بهجت و آيت اللَّه اراكى(ره) رقصيدن زن در مجالس زنان و حتى براى شوهر را جايز نمى دانند.
2- حضرت امام خميني(ره) وآيت الله مکارم و آيت اللَّه فاضل(ره) و آيت الله شبيري زنجاني رقص زن را فقط براى همسر خود جايز مى دانند . در غير آن جايز نمى دانند، اعم از مجلس عقد و عروسى و يا مولودى‏ها.(1)
3- آيت الله خويي و آيت اللَّه تبريزى(2) و آيت اللَّه خامنه‏اى(3) و آيت الله صانعي (4) رقص را (چه براي خود وچه براي همسر وچه در مجالسي که مختلط نباشد مثلا مرد براي مردها و زن براي زن ها )حرام نمى دانند، مگر اينکه مستلزم حرامى باشد. مثلا با موسيقي حرام همراه باشد ، يا در جلوي نامحرم صورت گيرد يا شهوت را تحريک کند .
سوال از آيت الله مکارم : آيا رقص در مجالس عروسى، مخصوصاً مجالس زنانه، جايز است؟
جواب: رقص منشأ فساد است و اشكال دارد، خواه رقص زن براى زن، يا مرد براى مرد، و يا زنان براى مردان باشد؛ ولى رقص زن براى همسرش اشكال ندارد.(5)
پي نوشت ها :
1. سيد مسعود معصومى، احكام روابط زن و مرد، ص 138.
2.آيت الله تبريزي، استفتاآت ،س1042. و صراط النجاه ،سوال 1019 و 1020.
3. آيت الله خامنه اي، استفتاآت ،س 1170.
4 آيت الله صانعي، مجمع المسائل، ج1 ،س 960.
5.آيت الله مکارم، احکام بانوان، سوال 744.