پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام 2 سوال دارم 1.من 23 سال دارم من در سن کودکی حدودا 10 سال پیش (دقیقا یادم نیست زیر 15 سال بودم یا بالای 15 سال) یک مرغ از یک جای مشخص با دوستم ربودیم و خوردیم من باید چکار کنم تا بدنم از این مال حرام پاک شود؟ 2.ایا هنگام دیدن عکس یا فیلم یا هر چیزی که باعث شود شهوت انسان بیاید نیاز به غسل میباشد یا نه. ومیتوان نماز خواند؟من نا خواسته هنگام دیدن اینجور چیزها این اتفاق برایم مافتد؟ با تشکر.

پرسش 1:
حرام. شهوت شرح : با سلام 2 سوال دارم 1.من 23 سال دارم من در سن کودکي حدودا 10 سال پيش (دقيقا يادم نيست زير 15 سال بودم يا بالاي 15 سال) يک مرغ از يک جاي مشخص با دوستم ربوديم و خورديم من بايد چکار کنم تا بدنم از اين مال حرام پاک شود؟

پاسخ:
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
بايد از کرده خود پشيمان باشيد و صاحب مرغ را راضي کنيد و از درگاه خدا هم پوزش بطلبيد و به اصطلاح توبه نماييد شرط پذيرش توبه اين است که صاحب مرغ را راضي کنيد و از او حلاليت بطلبيد .(1)
پي نوشت:
1 . آيت الله بهجت ، استفتاات ج 4 ، س 5750 و 5751 .
پرسش 2:
2.ايا هنگام ديدن عکس يا فيلم يا هر چيزي که باعث شود شهوت انسان بيايد نياز به غسل ميباشد يا نه. وميتوان نماز خواند؟من نا خواسته هنگام ديدن اينجور چيزها اين اتفاق برايم مافتد؟ با تشکر.
پاسخ:
اگر هنگام ديدن عکس يا فيلم يا هر چيز ديگر شهوت تحريک شود و مني بيرون آيد غسل لازم است. واگر مني بيرون نيايد بلکه مذي خارج شود غسل ندارد.
توضيح:
مني دو نشانه دارد:
1- با جستن و پرش خارج مي شود.
2- با لذت و شهوت خارج مي شود، البته در مريض لازم نيست با جستن خارج شود بلکه همين که با شهوت و لذت خارج شود مني است.
آبى كه گاهى بعد از ملاعبه و بازى كردن با همسر و تحريک هاي جنسي از انسان خارج مى‏شود(بدون جستن)، و به آن مذى‏مى‏گويند پاك است. نيز آبى كه گاهى بعد از منى بيرون مى‏آيد، و به آن وذى گفته مى‏شود و آبى كه گاهى بعد از بول بيرون مى‏آيد و به آن ودى مى‏گويند، اگر بول به‏آن نرسيده باشد، پاك است. و چنانچه بعد از بول استبراء كند و بعد آبى از او خارج شود شك كند كه بول است‏يا يكى از اينها، پاك مى‏باشد.
پي نوشت:
1.آيت الله بهجت، توضيح المسائل م78و350.