سامانه دیجیتالی "ایپرسش" وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی خراسان روزانه به بیش از یک هزار پرسش دینی از طریق چت، پیامک و پست الکترونیک پاسخ می دهد.
حجت الاسلام علی طالبی مدیر محتوایی سایت "ای پرسش" با اعلام این خبر گفت: پرسشگران برای ارتباط با این شبکه می توانند سئوالات خود را در موضوعات احکام، اعتقادات، مشاوره خانواده و دیگر موضوعات از طریق سایت، ایمیل، گفتگوی زنده اینترنتی یا سامانه پیامک 30007461 ارسال کنند.
حجت الاسلام علی طالبی افزود: ساعت کار این مرکز از ساعت 8 صبح تا 8 شب است. 40 نفر از کارشناسان با این مرکز همکاری دارند که پنج نفر از آنان از طریق گفتگوی زنده اینترنتی به سئوالات پاسخ می دهند. پاسخ به سئوالات دریافت شده از طریق ایمیل یا پیامک نیز حداکثر تا 72 ساعت بعد ارائه خواهد شد.
وی افزود: تاکنون پاسخ به بیش از 28 هزار سئوال در این شبکه به آدرس www.eporsesh.com قرار گرفته است و علاقمندان می توانند با مراجعه به بانک سئوالات به پاسخهای مرتبط دسترسی داشته باشند.

پرسش 1:
سوال در رابطه با مسائل دوران نامزدي شرح 4 سال است که با پسري آشنا هستم. ايشان به خواستگاري من آمده است و خانواده هايمان راضي هستند .منتظر هستيم آقا داماد کاري آبرومند پيدا کنند تا مراسم نامزدي يا عقد را برگزار کنيم.در اين دوران ما با اطلاع خانواده بنده به بيرون مي رويم. ايشان از نظر خانواده من تائيد شده هستند. روابط جنسي ما در اين دوران در حد عشق بازي مي باشد .آيا ما مرتکب گناهي مي شويم؟

پاسخ:
‏ با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز
بلي قبل از خوانده شدن عقد شرعي هر گونه روابط جنسي شما حتي نگاه وگفتگو به قصد لذت وشهوت حرام است و مرتکب گناه مي شويد .
واجب است اجتناب کنيد . اگرخانواده ها راضي به ازدواج شما هستند، اجازه بگيريد و عقد شرعي را بخوانيد تا روابط تان حلال باشد. درعقد اجازه پدر تو لازم است.
لطفا هرگاه سوال شرعي مي پرسيد ،نام مرجع تقليد خود را ذکر کنيد تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهيم .