گروه عملی مشاوره و روانشناسی

از سوی بخش پشتیبانی علمی مرکز برگزار شد:
مباحث علمی این جلسه با محوریت آخرین ویراست کتاب «خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک بر اساس DSM-5»، تالیف سادوک، سادوک و روئیز، برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، استاد محمود اصفهانیان «مدرس دانشگاه و کارشناس پاسخگوی مرکز ملی پاسخگویی» در این جلسه به ارائه مبحث اختلال وسواسی – جبری طبق کتاب روان پزشکی کاپلان و سادوک پرداخت.

استاد اصفهانیان در این جلسه ملاک‌های تشخیصی، شیوع و سیر اختلال، ویژگی‌های بالینی، الگوی علایم وسواس‌های فکری و عملی، بیماری‌های همراه و سبب‌شناسی اختلال وسواسی – جبری و کاربرد آن در مشاوره را ارائه داد.

این جلسه در که قالب جلسات «سه‌شنبه‌های روان‌شناسی» و توسط «کارگروه تخصصی اختلالات» گروه روان‌شناسی و مشاوره مرکز ملی برگزار گردید، به ‌صورت ثابت هفتگی و ماهیانه به ‌منظور ارتقاء علمی کارشناسان گروه روان‌شناسی و مشاوره مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار می‌شوند. از ویژگی‌های مهم این جلسات می‌توان به اتقان علمی و روزآمدی مباحث اشاره کرد که برای نیل به این منظور از آخرین ویراست کتاب «خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک بر اساس DSM-5»، تالیف سادوک، سادوک و روئیز، استفاده می‌شود. کتاب مذکور یکی از کتب مرجع و متداول در مباحث آسیب‌شناسی روانی در مجامع دانشگاهی است.

شایان ذکر است نشست‏ها و جلسات علمی در بخش‏ پشتیبانی علمی مرکز در گروه های قرآن و حدیث، احکام، اخلاق، مشاوره، کلام و تاریخ، با رویکرد پاسخگویی به طور پیوسته با حضور اساتید مبرز برگزار می‏شود.