خرید و فروش

برادر من در یک شرکت پخش مواد غذایی و بهداشتی به عنوان مدیر فروش مشغول به کار است. وقتی که وزیتور های برادرام برای فروش محصولات به تعاونی ها(دولتی) میروند همانطور که می دانید تعاونی ها مسئول خرید دارند و وزیتورها برای فرم درخواست کالا به پیش آنها می روند. به تعاونی ما پیشنهاد می دهیم مثلا اگر از فلان کالا 15 کارتون خریداری نمائید 1 کارتون جایزه دارد. معمولا در فاکتور زده می شود اما با توافق صاحب کالا و ناظر خرید ما آن جایزه را در فاکتور وارد نمی کنیم و به خود آن مسئول (ناظر)خرید میدهیم حالا می خواهیم بدانیم که این کار اشکال شرعی دارد یا خیر البته صاحب اصلی کالا برایش فرق نمی کند که جایزه به چه کسی داده می شود او می خواهد که از آن تعاونی در خواست خرید کالا داشته باشد هر چه بیشتر بهتر. من به عنوان مسئول فروش که در واقع نماینده صاحب کالا هستم چه کار باید بکنم مرجع تقلید برادم آقای مکارم شیرازی است متولد 1357 دارای مدرک لیسانس

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
در صورتي که از سود خود(يک کارتن ) گذشت مي کنيد و بدون آن که مبلغي به بقيه اجناس خود(15 کارتن ) اضافه کنيد به آن ها مي فروشيد، اشکال ندارد .(1)
پي نوشت :
1. آيه الله مکارم ، استفتائات، ج3 ، س539 .

پرسش: نظر ایت الله خامنه ای در مورد فارکس چیست؟

با عرض سلام
اگر خريد و فروش در بازار فارکس جدي و واقعي و درقالب معامله هاي شرعي انجام شود و طرفين هم معلوم و مشخص باشند، و مقدار ارز خريداري شده و قيمت آن معلوم باشد و صاحب ارز بتواند ارز يا قيمت آن را به مشتري تحويل بدهد ، و از طرفي از قبيل شرکتهاي هرمي و زير شاخه اي نباشد ، معاملات ارزي بازار فارکس اشکالي ندارد . (1)
پي نوشت:
1 .سوال تلفني(02517746666) از دفتر مقام معظم رهبري.

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.