سلام
ممکنه توضیح بفرمایید که خود ارضایی دقیقا به چه عملی گفته میشه؟
راستش من تا زمانی که مطلبی در این مورد در سایت شما خوندم نسبت به این موضوع کنجکاو نشده بودم چون همیشه فکر میکردم این عمل از طریق لمس و اعمالی از این قبیل اتفاق میفته.
1.حالا ممکنه بفرمایید که فکر کردن و تخیل در زمینه جنسی هم نوعی خود ارضایی به حساب میاد؟
میترسم نا آگاهانه مرتکب این گناه شده باشم.
2.آیا ترشحاتی که در زمان تخیل خارج میشه یا دیدن صحنه ای از فیلم یا خوندن یک مطلب ،منی بحساب میاد؟
3.حالا یعنی همه ی عبادت هام تا به الان باطل هست؟
خواهش میکنم راهنماییم کنید.

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پاسخ 1: خودارضايي آن است كه انسان با خودش كاري كند كه مني ازش خارج شود.
پاسخ2: فكر كردن و تخيل در زمينه جنسي اگر باعث شود كه مني خارج شودخود ارضايي است.
پاسخ3: ترشحاتي كه در زمان تخيل يا ديدن صحنه اي از فيلم يا خوندن يك مطلب، خارج مي شود مني بحساب نمي آيد و پاك است وغسل ندارد و وضو را باطل نمي كند. بنابراين عبادات شما باطل نيست.
بله اگر بر اثر اين ها زن به اوج شهوت برسد و در آن حال مايعي بيرون بريزد مني بحساب مي آيد و غسل دارد. و اگر شك كند كه به اين حالت رسيده يا نه ياشك كند كه در اين حال مايعي خارج شده يانه حكم مني ندارد.
و بطور كلي اگر زن بر اثر تحريك هاي جنسي به قدري تحريك شود كه به اوج لذت و شهوت جنسي برسد و در آن حال مايعي از او خارج شود جنب مي شود. و اگر به اوج لذت نرسد و مايع خارج شود و يا به اوج لذت برسد ولي مايعي خارج نشود و يا شك كند كه مايعي خارج شد يا نه جنب نمي شود و غسل لازم نيست. به ديگر سخن زن اگر يقين به خارج شدن مني پيدا كند جنب مي شود و اگر يقين پيدا نكند جنب نمي شود. بنابراين مواقعي كه زن بر اثر تحريك هاي شهواني مقداري لذت مي برد و در آن حال رطوبتي از او خارج مي شود چون به اوج شهوت نرسيده جنب نمي شود و رطوبت خارج شده هم پاك است و وضو و غسل را باطل نمي كند.(1)
اوج لذت و شهوت به حالتي گفته مي شود. كه در آن حال معمولا انسان از خود بي خود مي شود و لذت زيادي مي برد و مني تخليه مي شود. و بعد از تمام شدن آن حال انسان احساس تخليه شدن و ارضامي كند و حالت شهوتش تمام مي شود و بدنش سست مي شود و حالت تحريك آميزي كه قبل از تخليه شدن داشت ديگر آن حالت را ندارد. مثل اين كه انسان گرسنه دلش غذا مي خواهد ولي وقتي غذا خورد و سير شد ديگر ميل به غذا ندارد.
پي نوشت:
1. آيت الله بهجت، توضيح المسائل، م 350و استفتا آت، ج1، سوال 705 و812.
موفق باشید.