باسلام وعرض ادب بخدا از این وضعیت خسته شدیم وجانمان به لب رسیده چرا اینقدر در مضیقه هستیم وارزوی همه چیز بر دل خودم وبچه هایم مانده دیگر طاقتمان طاق شده وتوان تحمل نداریم بابا چند سال بسه دیگه 30 سال شده بخدا یک ادمهایی را می بینم که اب تو دلشان تکان نمیخورد اصلا گاهی اوقات میگم شاید اسممان از تو لیست خدا خط خورده که ما را منظور نداره کفره نمیدانم اخه منهم ادمم با 1000 ارزو که از هر دهزار یکیش هم نتوانستیم براورده کنیم درسته خدارو شکر سلامتیم بچه های اهل دارم بازهم خدارو شکر و...ولی صاحبخونه اجاره اش رومی خواهد وبانک قسطش ودانشگاه شهریه اش و.... تا کی باور کنید تصمیم گرفتم وقتی خواستن ونخواستن م فرقی در اصل ماجرا نداره درست یا غلط دیگر قران نخونم وقتی اصلا مارا مد نظر نداره اینجاهم پارتی بازیه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم از بس گریه کردم ودست به دامان همه ائمه شده ام خودم خجالت میکشم من که حضرت ایوب نیستم بگویید چه کنم کمکم کنید چرا مارو نمیبینه مگر نه اینکه میگه بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را پس کو تا کی ؟؟؟؟؟؟؟ و به گفته حضرت امیرالمومنین (ع)از دری که فقر بیاید ایمان میره و....خلاصه خیلی کم اوردم کمک کنید!منتظر جوابتان هستم موفق وموید باشید

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
نامه شما را كه حاكي از صبر و تحمل سختي هاي فراوان بود، خوانديم و متاثر شديم. اميدواريم خداوند به حكمت و رحمت خود گره از مشكلات باز كند و به شما به خاطر اين همه صبر و شكيبايي و تحمل بيماري، اجر مضاعف عطا كند.
به طور كلي، مشكلات و سختي هايي در زندگي بر انسان وارد مي شود، مي تواند مولود عوامل گوناگوني باشد كه يكي از آن ها، شكوفايي استعدادها و سازنده شخصيت انسان است تا بدين وسيله بر ايمان و استواري آنان و بر مقام و مرتبت و منزلت‌شان بيفزايد. (1)
براساس آيات قرآن و روايات نظام زندگي انسان در جهان هستي، نظام تكامل و پرورش است و همه مردم (از پيامبران گرفته تا ديگران) در حوادث روزگار دست و پنجه نرم مي‌كنند تا تربيت و ساخته شوند و شايستگي دريافت پاداش‌هاي عظيم الهي را كسب نمايند. بنابراين اين تنها شما نيستيد كه سال هاست با مشكلات دست و پنجه نرم مي كنيد. فراموش نكنيد بسياري از افراد به قول معروف صورت خود را با ضرب سيلي سرخ نگه داشته اند.
البته گاهي بلا و گرفتاري به عملكرد خود ما برمي گردد؛ مثل اين كه كاري را از روي جهل، عدم تدبير و يا از روي لجاجت انجام دهيم؛ مثلاً كسي كه بدون دقت و مشورت دست به كاري مي‏زند و بعد شكست مي‏خورد.
توصيه ما به شما اين است كه ضمن سپاس از نعمت هاي فراواني كه خداوند به شما عنايت كرده، از هرگونه سخني كه به نوعي ناسپاسي به درگاه ايزدمنان باشد، خودداري كنيد. سعي كنيد نگاهتان را به اين سمت معطوف بداريد كه اين مشكلات سبب رشد و شكوفايي استعدادهايتان مي شود. در اين صورت زندگي را موهبتي الهي مي بينيد و آن را با تمام مي پذيريد و نه تنها مي پذيريد بلكه به مانند مسأله اي به آن مي نگريد كه بايدحلش كنيد. آن را ميدان نبردي مي بينيد كه جرأت حضور در آن را در خود مي بينيد و با آن روبرو مي شويد.
و در صورت دوم كه بلا و گرفتاري به عملكرد خود ما برمي گردد، انسان بايد با تجربه شكست قبلي، آينده موفقي را براي خود رقم بزند.
و در ساير صوري كه كوتاهي در انجام وظايف از انسان سر نزده، انسان در مقابل بلا و گرفتاري در به هر صورت كه باشد، صبر نموده و خدا را شاكر باشد تا خداوند سفره نعمت هايش براي او بگشايد. امام صادق(ع)فرمود: إِنَّ الْبَلَاءَ وَ الصَّبْرَ يَسْتَبِقَانِ إِلَى الْمُؤْمِنِ فَيَأْتِيهِ الْبَلَاءُ وَ هُوَ صَبُور(2) بلا و صبر براى رسيدن به مؤمن بر يك ديگر پيشى مي گيرند، بلا به او مي رسد در حالى كه مؤمن صبور و شكيبا است يا صبر پيش از بلا خود را به او رسانيده است‏.
چند نكته پاياني:
1. خداي مهربان همه بندگان خويش را دوست دارد:«إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُفٌ رَحِيم» (3) خداوند نسبت به همه مردمان (الناس) مهربان و بخشاينده است. شك نكنيد خداوند صداي شما را مي شنود.
لكن خدا به علم نامحدود خويش مي‌داند كه صلاح و رستگاري چه كسي از بندگان مؤمنش در ميدان مشكلات و مصايب نهفته است و كدام يك از آنان بايد در رفاه و نعمت‌ها آن را جستجو كنند. پس باور داشته باشيم كه در صورت انجام تكاليف و وظايفي كه خداوند براي اهل بلا و مشكلات يا رفاه و نعمت‌ها قرار داده، هر وضعيتي براي ما پيش آيد، خير و خوشبختي ما در همان نهفته است.
2. ميان استجابت دعا و برآورده شدن خواسته انسان تفاوت وجود دارد. اجابت دعا هميشه آن نيست كه خواسته انسان برآورده شود. گاهي انسان خواسته هايي دارد كه برآورده شدني نيست، يا اگر مستجاب شود، به ضرر او يا ديگران است، و او نمي داند، يا اجابت دعا به مقدمات و شرايطي نياز دارد كه فراهم نيست، يا زمان آن هنوز فرا نرسيده و ده ها دليل و احتمال ديگر.
قرآن با اشاره به پندار انسان به خير بودن خواسته اش و حال آن كه واقعيت امر غير از پندار اوست و هم چنين عكس آن، لطف خفيِّه و پنهان پروردگار را به انسان گوشزد مي كند و مي فرمايد:
« چه بسا مي شود كه شما از امري اكراه داشته باشيد و انجام آن را نا گوار و به ضرر خود بپنداريد، در حالي كه خير و صلاح شما در آن است، و يا چيزي را دوست داشته باشيد( و انجام و اجابت آن را از خدا بخواهيد) و حال آن كه بدبختي و شر شما در آن نهفته است. خدا (عواقب و نتايج كارها را )مي داند و شما نمي دانيد.»(4) در اين نكته بسيار تامل كنيد.
3- از آيت الله العظمي بهجت براي رفع گرفتاري ها نقل شده است:
نماز جعفر طيّار و دعاهاي بعد از نماز را همان گونه كه در مفاتيح الجنان آمده است بخوانيد. بعد از نماز دعايي را كه با عبارت " سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ تَرَدَّى بِهِ......" شروع مي شود، بخوانيد. ان شاءالله مشكل تان بر طرف مي شود. بر فرض كه طلسمي نيز در كار باشد با تلاش و كوشش و توسل به اهل بيت برطرف مي شود.
پي ‌نوشت ‌ها:
1. علامه المجلسي، بحار الانوار، مؤسسه الوفاء، بيروت، 1404 ه.ق، ج 81، ص 198.
2. شيخ صدوق‏، من لا يحضره الفقيه‏، جامعه مدرسين‏، قم‏، 1404 ق‏، دوم‏، ج1، ص 177
3. بقره(2) آيه 142.
4. بقره(2)آيه 216.
موفق باشید.