مدت 8 سال ازدواج كرده ام و يك فرزند دارم مدت يك سال با هماهنگي همسرم مي خواهيم اقدام به تولد فرزند دوم كنيم ولي همسرم استخاره مي گيرد جواب منفي مي آيد. با تهمت و تعنه هاي به خودم خانواده ام مي زند و مي گويد خدا نمي خواهد تو ديگه بچه بياري من مي خواهم از زن ديگه اي بچه داشته باشم آيا به نظر شما اين راه درست است؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
متأسفانه بسياري از مردم نمي‌دانند كه استخاره چيست و در چه مواقعي مي‌بايست استخاره كرد.
خداوند انسان را عاقل آفريد كه با كمك عقل بتواند از گمراهي و ظلمت نجات پيدا كند. عقل در تمام ابعاد زندگي چون چراغ هدايتي است كه نورافشاني كرده و جهالت را از بين مي‌برد. عقل آن اندازه اهميت دارد كه در شرع يكي از منابع استنباط احكام به شمار آمده است و رابطه نزديكي با شرع و دين دارد.
انسان عاقل مي‌بايست در هنگام تصميم بر هر كاري ابتدا عقل خود را حاكم كرده و از آن نظر بخواهد،
عامل ديگري كه همسو با عقل است، مشورت است كه مي‌تواند تأثير بسياري در رفع اضطراب و شك بگذارد. قرآن مي‌فرمايد: «و شاورهم في الامر؛ اي پيامبر! در كارها با آنان مشورت كن».(1)
ضمن آن كه استخاره هيچ لايه پنهاني را براي انسان آشكار نمي سازد، بلكه تنها نقش آن بيرون آمدن از ترديد و دو دلي است. هيچ حكم شرعي نيز بر آن بار نمي شود، مثلاً اگر بر خلاف آن عمل نمايد ،مرتكب كار حرام نشده است.
بنابراين شما مي توانيد بدون توجه به استخاره هاي مذكور ، براي فرزنددارشدن اقدام نمائيد. اميدواريم خداوند فرزند صالحي را به شما عنايت كند. انشاءالله.
و اما اين كه ايشان ظاهرا قصد ازدواج مجدد دارد و فرزند دوم را بهانه براي آن قرار داده، نياز به بررسي بيشتر دارد. در اين زمينه مي توانيد با همكاران بخش تلفني به شماره (096400) صحبت كنيد.
پي‌نوشت‌:
1. آل عمران (3) آيه 159.
موفق باشید.