دختری 21ساله هستم از خانوداه ی مومن و مذهبی. بدون هیچ مشکلی.هر خواستگاری که قرار می گذارند که به خانه ما بی یایند قرار را کنسل می کنند چه فامیل و چه غریبه.یه حاج اقا یی به من گفتن بخت تورا بسته اند ولی اصلا به این حرف ها اعتقاد نداشتم تاینکه دوست صمیمی ام به من گفت می خواییم بی یاییم خواستگاری ولی انگار دم خونتون تلسم شده و موردهای فراوان...... چی کار کنم؟؟؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
ما در صدد بيان علل و عوامل طبيعي و غير طبيعي بروز اين گونه مشكلات كه در جامعه امروز، چه در ايران و چه ساير نقاط دنيا بروز كرده، نيستيم
اما لازم مي دانيم نخست اين حقيقت را بدانيد كه: اكثر اين گونه باورها ( بسته شدن بخت و شانس و اقبال يا سحر و جادو و طلسم شدن ها)كه در مردم وجود دارد، نه پايه و اساس عقلي و علمي دارد و نه اساس ديني.
البته نمي خواهيم اصل واقعيت سحر و جادو و طلسم يا امكان بسته شدن چيزي را انكار كنيم. چه آن كه بخشي از سحر و جادو و طلسم واقعيت دارد، ولي نكته مهم اين است كه اصل و حقيقت اين امور در دسترس مردم عادي نيست. كساني كه اين گونه مسايل را تبليغ مي كنند، و دكان دعانويسي براي باز يا بستن بخت كسي داير كرده اند، تا شهرتي پيدا كنند، و از اين راه ارتزاق نمايند تحت اين عناوين شيادان نيست.
در روزگار ما مردم جهان از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب به دليل بي توجهي به مباني ديني و دور شدن زندگي شان از احكام و قوانين الهي، گرفتار مشكلات و سرگرداني هاي زيادي هستند. اين مشكلات متأسفانه به دلايلي دامنگير غير مؤمن و مؤمن شده. هجوم كثرت مشكلات، اذهان مردم را از علل عادي و محسوس به سمت ماوراء طبيعي و ناديدني سوق داده است. اي كاش در اين جستجو و گرايش، علت اصلي بروز اين مشكلات و تنگناها را مي شناختند، و متوجه مي شدند كه اين همه رنج ها و مشقت ها از ناحيه دور شدن زندگي ها و اجتماعات از خدا و دستورات عملي خدا است. خيلي ها ممكن است اهل ذكر زباني و نماز و روزه هم باشند، اما اولا – ياد خدا صرفا ذكر زباني نيست، بلكه علاوه بر آن بايد آثار ذكر و ياد خدا در گفتار و رفتار و در عرصه هاي مختلف زندگي بشر پيدا باشد. ثانيا - مشكلات و عذاب ها ي فكري و ذهني يا غير آن وقتي آمد مؤمن و غير مؤمن را در بر مي گيرد.
خلاصه اين كه امروزه بسياري از مردم علت مشكلات خود را در دخالت داشتن سحر و جادو و طلسم و يا بسته شدن بخت خود ريشه يابي مي كنند، بدون آن كه واقعا كوچك ترين سحر و جادويي در كار باشد. به ويژه تأخير افتادن امر ازدواج، نيامدن خواستگار براي دختران و يا آمدن خواستگار ولي جور نشدن، از اموري است كه آن را به سحر و جادو و بسته شدن بخت مرتبط مي‌سازند، در حالي كه سحر و جادويي در كار نبوده، و آن امر تحت تأثير عوامل ديگري بوده است و خود اين تصور و توهم نادرست سبب بروز مشكلات واقعي مي گردد.
در هر صورت اگر شما يا هر كسي بر اين مطلب اصرار داشته باشد كه شايد بخت ما را از راه سحر و جادو يا طلسم بسته اند، راه‏هايي براي بطلان آن وجود دارد كه در ذيل به برخي از آن اشاره مي شود، به آن عمل كنيد، آن شاء الله بسته، باز مي گردد:
1- هر روز صدقه بدهيد، و آيت الكرسي و سوره هاي ناس و فلق را بخوانيد. و بعد ازسلام هر نماز سه مرتبه سوره قل هوالله احد و ده مرتبه تسبيحات را بخوانيد.
2- هر روز بخوانيد آيه شريفه« وَ إِنْ يَكادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَ ما هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعالَمِينَ » و آيه شريفه «إنَّ ربّكم الله الذي خلق السموات و الأرض في ستة أيّام ثمّ استوي علي العرش يغشي الليل النهار يطلبه حثيثاً و الشمس و القمر و النجوم مسخّرات بأمره ألاَ له الخلق و الأمر تبارك الله ربّ العالمين".ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ وَ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِين».(1) هم چنين بخواند دعاي: "اللَّهُمَّ رَبَّ مُوسَي وَ خَاصَّهُ بِكَلَامِهِ وَ هَازِمَ مَنْ كَادَهُ بِسِحْرِهِ بِعَصَاهُ وَ مُعِيدَهَا بَعْدَ الْعَوْدِ ثُعْبَاناً وَ مُلَقِّفَهَا إِفْكَ أَهْلِ الْإِفْكِ وَ مُفْسِدَ عَمَلِ السَّاحِرِينَ وَ مُبْطِلَ كَيْدِ أَهْلِ الْفَسَادِ مَنْ كَادَنِي بِسِحْرٍ أَوْ بِضُرٍّ عَامِداً أَوْ غَيْرَ عَامِدٍ أَعْلَمُهُ أَوْ لَا أَعْلَمُهُ وَ أَخَافُهُ أَوْ لَا أَخَافُهُ فَاقْطَعْ مِنْ أَسْبَابِ السَّمَاوَاتِ عَمَلَهُ حَتَّي تُرْجِعَهُ عَنِّي غَيْرَ نَافِذٍ وَ لَا ضَارٍّ لِي وَ لَا شَامِتٍ بِي إِنِّي أَدْرَأُ بِعَظَمَتِكَ فِي نُحُورِ الْأَعْدَاءِ فَكُنْ لِي مِنْهُمْ مُدَافِعاً أَحْسَنَ مُدَافَعَةٍ وَ أَتَمَّهَا يَا كَرِيم‏". (2)
3- جهت محفوظ ماندن از سحر و جادو و مانند آن، شب ها پس از خواندن نمازهاي واجب مغرب و عشاء و روزها پيش از نماز صبح و ظهر و عصر هفت مرتبه بخوانيد: «بسم الله و بالله" سنشدّ عضدك بأخيك و نجعل لكما سلطاناً فلا يصلون إليكما بآياتنا أنتما و مَن اتّبعكما الغالبون». (3)
4- اين جملات را روي كاغذي بنويسيد، و در پارچه اي بپيچيد و همراه خود داشته باشيد:
«بسم الله و بالله، بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قوّه إلاّ بالله. قال موسي ما جئتم به السحر إنّ الله سيبطله إنّ الله لا يصلح عمل المفسدين فوقع الحقّ و بطل ما كانوا يعملون فغلبوا هنالك و انقلبوا صاغرين » . (4) " قال موسي ما جئتم به السحر إنّ الله سيبطله إنّ الله لا يصلح عمل المفسدين و يحقّ الله الحقّ بكلماته و لو كره المجرمون اَ أنتم أشدّ خلقاً أم السماء بناها رفع سمكها فسوّاها" تا آخر آيات سوره نازعات. در ادامه: "فوقع الحقّ و بطل ما كانوا يعملون فغلبوا هنالك و انقلبوا صاغرين و ألقي السحرة ساجدين، قالوا آمنّا بربّ العالمين ربّ موسي و هارون".
پي نوشت ها:
1. حاج شيخ عباس قمي، مفاتيح الجنان، باب باقيات الصالحات.
2. كفعمي، مصباح الزاير، ص 228، انتشارات الاعمي للمطبوعات، بيروت، 1403ق.
3. علامة المجلسي، بحار الانوار، ج 92، ص 124، مؤسسة الوفاء، بيروت، 1404 ه.ق.
4. حاج شيخ عباس قمي، مفاتيح الجنان، باقيات صالحات، باب سوم،نشر بلاغت، قم، بي تا.
موفق باشید.