سلام امیدوارم خوب و خوش باشید. از اینکه این سایت را راه اندازی کردید از شما متشکرم. من زنی 30 ساله، لیسانس ادبیات فارسی و شاغل هستم و بر خلاف خیلی ها، مشکل ازدواج ندارم یعنی سه سال است که ازدواج کردم و از شوهرم هم راضی ام. ولی مشکل من گذشته ام است. گذشته ای که مثل کابوسی زندگی ام را تحت تأثیر قرار داده و هر لحظه می ترسم که زندگی ام را نابود کند. من تا سن 23 سالگی دختری پاک و سالم بودم. ولی نمی دانم از روی کنجکاوی یا شاید تفریح اعتیاد به چت پیدا کردم طوری که آن قدر می نشستم و چت می کردم که سر گیجه می گرفتم و با حالت خستگی به سر کار می رفتم و یا به دانشگاه و چون آخرهای درسم بود کم کم حوصله درس خواندن نداشتم. سال 84 و 85 بدترین سالهای عمرم بود. آخرهای سال 83 عموی بزرگم مرد و بعد از آن پدرم خیلی غصه می خورد و در مورد مرگ حرف می زد. شاید برای اینکه این چیزها را نبینم و خودم را گول بزنم به چت می پرداختم و با آدمهایی که نمی شناختم درددل می کردم و دنبال یک فرشته نجات بودم. من از سن پایین شهوت بالایی داشتم که از حدود 19 سالگی به سکس و ازدواج فکر می کردم. خلاصه آخرین روزهای سال 84 پدرم رفت و برای همیشه ترکمان کرد. درست یک سال بعد از عمویم. این موضوع مرا بیشتر منزوی کرد و در سال 85 لحظات تنهایی من به بیشترین حد رسید. آن زمان من 25 سال سن داشتم و از طریق چت خودم را ارضا می کردم. بعد از مدتی کوتاه وارد سایتهای غیرمجاز شدم و اعتیاد به دیدن تصاویر سکسی پیدا کردم. طوری که اکثر مواقع جنب بودم و تقریباٌ هر روز باید به حمام می رفتم. حتی به مشاوره هم مراجعه کردم ولی بی فایده بود چون اراده ترک نداشتم. درد من فقط این نبود. تو این چت کردنها با پسری آشنا شدم که با مغلطه هایش توانست مرا گول بزند و از این احساس من سوءاستفاده کند. به من گفت که ما هر دو نیاز داریم و خودارضایی خیلی ضرر دارد بیا به هم کمک کنیم. صیغه می خوانیم و به صورت شرعی با هم در ارتباطیم. ولی افسوس، من می توانستم راحت بگم نه ولی خام شدم و با او ارتباط برقرار کردم. این باعث شد که قبح گناه در ذهنم کمرنگ شود. بعد از مدتی خواستم که توبه کنم و این گناه را ترک کنم. دوباره به مشاوره رفتم ولی پیش یک مرد. وقتی برایش توضیح دادم که مشکل خودارضایی دارم او برایم دام پهن کرد و نفر بعدی که با من ارتباط برقرار کرد او بود و من کم کم خودم را نابود شده دیدم و با چند نفر دیگر هم ارتباط داشتم. تا چایی که به خودکشی فکر می کردم و دیگر راه نجاتی نمی دیدم. ناگهان به خودم آمدم و دیدم دامنم آلوده است و گناهان بر شانه ام سنگین. ولی در یک شب قدر توبه کردم و از خدا راه رهایی خواستم. بعد از ماه رمضان خواستگاری پیدا کردم که شد همسرم و حالا سوالم این است: آیا باید در مورد گذشته کثیفم برایش بگویم؟ آیا این کار به زندگی ام لطمه نمی زند؟ آیا اصلاٌ ازدواج من درست بوده یا اینکه باید ازدواج نمی کردم و اصلاٌ حق این کار را نداشتم؟ ضمناٌ من بکارتم را حفظ کردم و ارتباطم با این افراد به صورت محدود بود و بیشتر از طریق روانی ارضا می شدم تا عملی. قبلا از شما متشکرم راهنمایی ام کنید که چه کنم. آیا برای پاک شدنم باید کار خاصی کنم. آیا من به همسرم ظلم کردم؟ آیا او می تواند مرا ترک کند و با زنی پاکدامن زندگی کند؟ خواهش می کنم کمکم کنید.

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز
مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:
1. مسلماً با توبه ای که شب قدر داشته و از گناهان و اشتباهات گذشته توبه کرده و از آن ها رهایی پیدا کرده اید، پاک شده اید .مانند سایر انسان ها این حق را داشتید که با انسان پاک دیگری ازدواج کنید. به همین خاطر، ترس و نگرانی، عذاب وجدان و احساس گناه شما کاملاً بی معنی است.
انسان ها طبیعتاً اشتباه و گناه می کنند ، ولی آنچه مهم است ،پی بردن به اشتباه خود و کنار گذاشتن آن و توبه حقیقی از گناه است .بعد از توبه لازم نیست انسان گناه خود را برای دیگران بازگو کند ،چرا که اعتراف به گناه خود گناه دیگری تلقی می شود؛ از این روی در میان گذاشتن این موضوع با دیگران و حتی همسرتان کار درستی نیست . به حکم عقل و شرع باید اشتباه گذشته خود را پنهان کنید. نه تنها باید آن را مخفی کنید، بلکه باید آن را از ذهن تان نیز بیرون کنید . اجازه ندهید که با خطور به ذهن تان باعث فزونی عذاب وجدان و احساس گناه افراطی تان شود و موجب آشفتگی روانی و حالات افسرده وار تان گردد.
2. همه ما انسان‌ها به حکم انسان بودن بعضاً دچار اشتباهات فاحشی در زندگی خود می‌شویم. چگونگی برخورد و مواجهه با اشتباهات از خود اشتباهات به مراتب مهم‌تر است. در اسلام وقتی یک فرد مؤمن به هر دلیلی دچار گناه یا خطایی می‌گردد، به تناسب جهان‌بینی و دیدگاهش نسبت به خداوند به طریقی در صدد جبران آن بر می‌آید. هرچه قدر دیدگاه فرد نسبت به خداوند صحیح‌تر و عمیق‌تر باشد، به جای یأس و ناامیدی یا احساس گناه افراطی با دریایی از امید به سوی خداوند باز می‌گردد. با آب دل‌انگیز توبه، بزرگ‌ترین گناهانش از روح پاک و بی‌آلایش خود می‌زداید.
در این میان فرد با غلبه بر احساس گناه زاید الوصف خود که به هیچ وجه مورد رضایت خداوند نیست، به توسعه کارهای نیک و خدا پسندانه (در حد نشاط و شادابی، نه فشار و سختی) می‌پردازد. از این طریق خود را روز به روز به خداوند مهربان‌تر از مادر نزدیک‌ می‌گرداند حتى نزدیک‌تر از گذشته‌ای که این گناه یا خطا را انجام نداده بود.
انسان مؤمنی مثل شما باید به جای عذاب وجدان افسرده‌ساز از تهدید به وجود آمده، به عنوان یک فرصت طلایی بهره گیرد. به بهانه مشکل پیش آمده، پله‌های ترقی و تعالی را یکی پس از دیگری به سرعت بپیماید.
3. به هيچ وجه نباید به ناارزنده سازی خود بپردازید و خود را ناپاک بدانيد. انسان مؤمن و پاکدامني هستيد که به هر دليلي دچار يک كژ رفتاري گشته‌ايد. هيچ‌گاه خودتان را مساوي با رفتار ناشايست خود ندانيد. بنده خدا هستيد و خداوند بنده اي را كه به سويش آيد، طرد نمي كند. براي جبران گناهان ريز و درشت راه روي همه بندگان باز است؛ زيرا رحمت و بخشايش الهي بسيار بزرگ و گسترده تر از هر گناهي است. همیشه راه توبه و برگشت باز است. خداوند کسی را که از گناه خود، توبه حقیقی کند، می بخشد و پاک می گرداند.
4. احساس گناه اگر چه به معناي بيداري وجدان و نفس سرزنشگر انسان و مطلوب است، اما احساس گناه افراطي به هيچ وجه مطلوب خدا و دين نيست، بلکه احساس گناه فزاينده در راستاي وساوس شيطاني است. احساس گناه يکي از بزرگ‌ترين منابع اضطراب‌زاست. مي‌توان دريافت که احساس گناه بيش از حد زمينه‌اي براي گناه و ابتلا به بیماری روانی فراهم مي‌آورد، پس با بالا بردن سطح عزت نفس و اعتماد به نفس و اميد به لطف و بخشش بيکران الهي به تعديل احساس گناه افراطی خود بپردازيد.
5. خداوند منان رحمتى بى پايان دارد . از همه بندگان گنهكار خود دعوت نموده است كه به او التجا نموده و به سوى رحمت بيكرانش دست نياز بگشايند . وعده داده است كه اگر توبه نموده و دست از زشتى‏ها بشويند، همه گناهان را خواهد بخشيد . آنان را مشمول لطف و كرم بى منتهاى خود خواهد كرد.
حقيقت توبه و استغفار، پشيمانى از گناه گذشته و عزم و تصميم برعدم ارتكاب آن در آينده است . اگر اين حالت براى كسى پيش آمد، نشانه توبه واقعى است و پذيرفته شدن توبه واقعى حتمى مى‏باشد.
گناه شما مانند بسیاری از گناهان دیگر، کفاره ای جز توبه واقعی و حقیقی ندارد. انسان با توبه و عزم و تصمیم برای ترک همیشگی از این گناه پاک خواهد شد. از این روی توبه هرگاه حقيقي و واقعي باشد و از اعماق جان برخيزد و جامع شرايط باشد و واقعاً اگر انسان از گناهي كه مرتكب شده، احساس خجلت و ندامت كند و خود را در پيشگاه خدا شرمنده ببيند و در صدد كسب رضاي حق تعالي باشد، مقبول درگاه احديت واقع شده و آثار و بركاتش نمايان مي گردد. هر چند گناه بزرگ يا بسيار باشد.
همین کهبه زشتی عمل خود آگاهی پیدا کردید و از انجام دادن آن احساس پشیمانی و ناراحتی می‌کنید، توبه تحقق یافته است . دیگر نیاز به انجام دادن عمل خاصی نیست.
6. با توبه حقیقی، گناهان انسان بخشیده می شود . می توانید زندگی آرام و پاکی را داشته باشد .چه بسا ممکن است اشتباهات قبلی، باعث بیداری بیش تر شما گردد ،به صورتی که بعد از آن بیش تر از خود مراقبت انجام دهید تا دگر باز فریب انسان های شیطان صفت و هوسران را نخورید . نیز ممکن است برای جبران اشتباهات گذشته، تلاش بیش تری کنید . راه تقوا و پاکی را بهتر از دیگران بپیمایید . زندگی خداپسندانه ای را فراهم آورید. این مطلب را سرگذشت بسیاری از افراد توبه کار و تقواپیشه در طول تاریخ تأیید می کند.
7. خداوند با توبه حقیقی شما گناه گذشته تان را محو و نابود کرده و شما را پاک گردانیده، پس شایسته است
ذهن خود را از گناهان گذشته به کلی پاک گردانید و به هیچ وجه به آن فکر نکنید. دست خیر و حکمت‌آمیز خداوند را در همه رویدادهای زندگی‌تان ببینید که چگونه خداوند در این حوادث، شما را از ارتکاب گناهانی به مراتب بزرگ‌تر و زشت تر باز داشته است . خدا را از این بابت شاکر و قدردان باشید.
8. حالا که از گناه خود توبه کرده اید ،سعی کنید که دگر بار در موقعیت های آسیب زا و گناه آلود که سخت کمین گاه و لغزش گاه شیطان است، قرار نگیرید. در مورد اشتباهات گذشته هم به هیچ وجه با همسرتان و یا با دیگران صحبت نکنید . اگر روزی این موضوع از شما سؤال شد و یا فاش گردید، باز به حکم شرع و برای حفظ آبروی مؤمن، مجاز به خودافشایی نیستید . تا می توانید باید آن را کتمان کنید و بپوشانید. به این بیندیشید که برخی رویدادهای شیرین مانند موفقیت تان در عرصه های دیگر زندگی، خوب شوهرداری، مادری مهربان برای فرزندان و... می تواند تلخی های گذشته را بیش از پیش از کام تان بزداید. بنابراین افکار پریشان کننده و منفی را از ذهن تان بیرون کنید . بیش از گذشته به زندگی با همسرتان امیدوار گشته و با کارهای خوبی که انجام می دهید، موجب خوشبختی و شادکامی آن گردید و بر استحکام و موفقیت آن بیفزایید.