با عرض سلام
متاسفانه وضعیت کنونی کشوربه گونه ای شده است که عده ای درصددتخریب دین مبین اسلام برآمده ومعتقدندکه مناسب برای کشورما ویا بشریت نیست.بنده به عنوان یک فرد معتقدبه این دین و علی الخصوص مذهب شیعه، مرتب درحال بحث وجدل با این افرادهستم.ازقول یکی ازاین افرادشنیده ام که شخصی به نام علی دشتی( لعنت خدا براو باد)در زمان رضا خان کتابی به نام 23 سال را نوشته اند که طی آن به استناد آیات قرآن وروایات، دین اسلام را زیرسوال برده وشخصیت رسول الله (ص) را خرافی وبد جلوه داده است. متاسفانه بنده نتوانسته ام که این کتاب را بدست بیاورم ولی ظاهرا آیه الله سبحانی پاسخ شبهه هاتی را که این مرد لعین وارد نموده است داده اندکه متاسفانه به آن دسترسی ندارم.خواهش مند هستم که بنده را راهنمایی کنید که اولا شبهه هات ایشان چیست ودرثانی پاسخ آن ها چیست؟امیدوارم که کمک شما به من مورد قبول بقیت الله الاعظم (عج)قرارگیردو صوابی برای شما و بعد بنده باشد.
با تشکر

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز تبريك به جهت دغدغه اي كه نسبت به دفاع از حريم ديانت و عقايد اسلامي داريد.
ذكر انبوه اشكالات و همچنين پاسخ به شبهات متعدد کتاب های بیست و سه سال علی دشتی، از عهده یک جواب خارج است. این کتاب توسط اندیشمندان دینی مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است؛ مثلا نقدی توسط آیت الله جعفر سبحانی در کتابی با نام «راز رسالت بزرگ» قبل از انقلاب نگاشته شده که در سال های اخیر توسط انتشارات امام صادق (ع) تجدید چاپ شده است.
نقد دیگری هم توسط آقای حسینی طباطبایی به نام «خیانت در گزارش تاریخ، نقد کتاب 23 سال آقای علی دشتی» نوشته شده که می توانید از کتابفروشی های معتبر تهیه کنید. در ضمن، لینک دانلود این کتاب در سه بخش ارائه می شود:
http://www.4shared.com/file/81529174/3a8327c4/Jeld1.html?dirPwdVerified=...
http://www.4shared.com/file/82052543/8cc79947/Je ld3.html?dirPwdVerified=3e8ac81d
http://www.4shared.com/file/82052543/8cc79947/Je ld3.html?dirPwdVerified=3e8ac81d