باعرض سلام و خسته نباشید با تشکر از سایت عالی شما

مدتی است خیلی از بنده باد معده خارج می شود و این باعث شده که من که یک فرد

مسجدی بودم دیگر به مسجد نروم باید چه کاری انجام دهم حتی این کار در خانه نیز

باعث رنجبردن من شده

باتشکر

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز
تلاش شما برای پیدا کردن راهی که دوباره به مسجد بر گردید نشان از علاقه شما به مستحبات و تدین شما دارد که بسیار قابل تقدیر است .
برادر محترم در ابتدا باید بگوییم که نباید شما به خاطر این مشکل رنجش خاطر پیدا کنید و اصولا این مشکل آن چنان حاد نیست که بخواهد شما را از مسجد جدا کند؛ چرا که بسیاری از افراد دیگر هم هستند که مشکلی شدید تر از مشکل شما دارند؛ مثلا نمی توانند از ادرارشان جلوگیری کنند و انسان نباید به خاطر یک بیماری که قابل درمان و جلوگیری است ناراحت شده از کارهای روزانه اش باز بماند.
برای این که بتوانید از فیض مسجد و نماز جماعت آن بهره مند بمانید توصیه می کنیم که قبل از نماز برای وضو گرفتن به مسجد بروید و هر چه می توانید وضویتان را نزدیک تر به نماز بگیرید تا اطمینان بیشتری برای نگه داشتن آن داشته باشید و سعی کنید در مساجد و نماز جماعت هایی بروید که بین دو نماز فاصله کمی می اندازند و سریع تر نماز را می خوانند.
و برای جلوگیری و بهبود این مشکلتان توصیه می کنیم:
1. غذای کمتری بخورید یعنی تا هنوز اشتها دارید از سفره کنار بروید؛ چون یکی از علل این مشکل، سیر خوردن است. و سعی کنید از غذاهای باد آور و نفخ آور مثل غذاهایی که در آن نخود، بادمجان و ... هست، نخورید که این کار به بهبود مشکلتان کمک می کند.
2. یکی از علل این مشکل ضعف اعصاب است، یعنی کسانی که زیاد جوش می خورند و زیاد اعصابشان در گیر است ، معمولا به این مشکل مبتلا می شوند، اگر مبتلا به این ضعف اعصاب هستید، سعی کنید با گرفتن مشاوره و تفکر در خودتان مواردی را که باعث جوش خوردنتان یا خورد شدن اعصابتان می شود بیابید و در رفع آن بکوشید.
3. مراجعه به پزشک نیز در حل مشکل شما بسیار مفید خواهد بود .
4. در صورتی که از نظر احکام هم پرسش داشتید، مطرح بفرمایید تا راهنمایی لازم صورت گیرد.
امیدوارم به زودی مشکل شما به طور کامل مرتفع گردد.