سلام.من بارها تهدید شده ام که یکی از کسانیکه قبلا مرا دوست داشته ولی بنا به خواست من این رابطه شکل نگرفته,میرود پیش دعانویس و میگوید دعایی گرفتم که تورا به من علاقه مند میکند و یا طلسمت میکنم و ....ولی مطمءن باشید که میدانم موهومات است,ولی کلا مایلم بدانم در قرآن و احادیث چیزی در مورد دعانویسی یا طلسم یا ورد وجود دارد؟یا اجتناب از انرژیهای منفی و تیر نظر افراد؟ممنونم

با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با این مرکز.
اکثر این گونه باورها (شانس،اقبال ،بخت ،ستاره ، سحر ،جادو و طلسم) که در بین مردم وجود دارد، پایه و اساس عقلی و علمی و دینی ندارد.
اما آن قسم از سحر و طلسم که در برخی کتب دینی آمده است، اگر چه اصلش واقعیت دارد، ولی حقیقت آن در دسترس مردم و شیادان نیست0بنا بر این ذهن خود را از این حرف های بی اساس و خرافی پاک کن . بدان که زمام امور همه چیز در اختیار خداوند است . با توکل و دعا و راز و نیاز با او و توسل به معصومین (علیهم السلام) ، به لطف و رحمت خدا امیدوار باش.
یکی از بهترین راه‌ها برای درمان این معضل‌، "دعا" و خواندن خداست‌، زیرا کید و مکر هر شیطانی در برابر خداوند متعال ضعیف است . دعا مؤثرترین سلاح است که در قرآن کریم و روایات در مورد آن بسیار تأکید شده است‌.
اما آنچه در قرآن در این باره وجود دارد، با عنوان سحر آمده است.
از بررسی حدود 51 مورد کلمه سحر و مشتقّات آن در قرآن به این نتیجه می‌‌رسیم که سحر از نظر قرآن به دو بخش تقسیم می‌‌شود:
1. بخشی از سحر،فریفتن و تردستی و شعبده بازی و چشم بندی است و حقیقتی ندارد، چنان که در بالا اشاره کردیم،و قرآن هم می‌فرماید:
ریسمان ها و عصاهای جادوگران زمان موسی(ع) در اثر سحر خیال می‌شد که حرکت می‌کنند(1) . هم چنین آمده است: هنگامی که ریسمان ها را انداختند ، چشم های مردم را سحر کردند و آنان را ارعاب نمودند. (2)
از این آیات استفاده می‌شود که بخشی از سحر حقیقتی ندارد و اثری نمی گذارد، بلکه نوعی تردستی و چشم بندی است و واقعیت ندارد.
2. بخشی از سحر اثر می‌گذارد، مانند آیه 102 سوره بقره که داستان هاروت و ماروت را بیان می‌کند و می‌فرماید: سحر هایی را به مردم می‌آموختند، ولی آنان که سحر را فرا می‌گرفتند، بین مرد و و زنش جدایی می‌انداختند(فیتعلمون منهما ما یفرّقون به بین المرء و زوجه) یا (و یتعلمون ما یضرّ هم و لا ینفعهم) نیز چیزهایی می آموختند که به آنان ضرر می‌رساند و نفعی نمی بخشید.(3)
بعضی معتقدند اثر سحر تنها در جنبه های روانی است. بنابراین، سحر اجمالا تأثیر دارد، اگر چه تأثیر روانی باشد.
از این رو، در اسلام از یادگیری سحر و انجام دادن اعمال سحر و جادوگری به شدت منع شده است .
همان طور كه ساحر (كسي كه سحر مي كند ) بايد تعليم ببيند و آمادگي داشته باشد ،شخصي كه مي خواهد مورد سحر واقع شود ، بايد آمادگي پذيرش را داشته باشد. اين طور نيست كه بتوان هر كس را سحر و جادو كرد.
با توكل بر خدا و توسل به اهل بيت (ع) پيش برويد . در هر روز قرآن را تلاوت نمایید، مخصوصا سوره صافات و يس و ناس و فلق را تلاوت كنيد . نمازها را در اول وقت به جا بياوريد. از دادن صدقه خودداری نكنيد .نسبت به احترام به والدين كوشا باشيد . خداوند حافظ و نگه دار شما خواهد بود . به خرافات و حرف هاي شيطاني هم اهميت ندهيد.

پی نوشت‌ها:
1. طه (20) آیه 66.
2. اعراف (7) آیه 116.
3. بحار الانوار, ج 92 ،ص 319.