در كتاب روزهاي پيشاور (كتابي كه در رد شبهاي پيشاور نوشته شده است)مي خوانيم(( کاملاً مشخص است که او این کتاب را برای هدایت اهل سنت ننوشته است! زیرا هر طلبۀ مبتدی سنی هم می داند که سخنان سلیمان بلخی و ابن ابی الحدید در مقابل بخاری و مسلم پشیزی ارزش ندارد!
او حتی برای تحقق هدفی که این کتاب را به خاطر آن نوشته ، الفاظ احادیث اهل سنت را تغییر داده است ! بدون آن که باکی داشته باشد که سنی ها در آینده دست او را رو خواهند کرد.
پس هدف او از نوشتن این کتاب چیست؟!
همانا مقصود نویسنده این بوده است که شیعیان را از تزلزل درعقیده شان بازدارد، گویا در زمان نویسنده ،حملات شدیدی بر عقاید مذهب تشیع انجام گرفته بود و ایرانیان حس می کردند که عقیدۀ تشیع در اسلام یک عقیدۀ بی ریشه و منفرد و تک رو است. لذا نویسنده با شتاب فراوان سعی کرده است با آوردن شاهدانی از اهل سنت، برای هر عقیدۀ شیعه،گواهی از احادیث اهل سنت بیاورد از ظهور مهدی گرفته تا بد بودن ابوبکر ! از نماز در سه وقت تا ...
اعتراف می کنم که او در هدفش موفق شد و اگر نشده است،پس چرا شیعیان بی خبر از همه جا ، هنگام بحث با ما ، می گویند: کتاب شبهای پیشاور را بخوانید !
یک علت موفقیت او ، زیاده گویی در کلام است و سبب دیگر این که ،تا به حال اهل سنت، ردی بر کتابش ننوشته اند ! ببینیم الله تعالی چه می خواهد ! جل جلاله!)) آيا مطالب فوق صحيح است لطفا توضيح مفصل دهيد؟
پاسخ:
با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با اين مرکز.
اين که نوشته اند اذان در شيعه تحريف شده ، بهتان آشکار است . اذان در شيعه تحريف نشده، بلکه در بين اهل سنت تحريف شده است.
هيچ مجتهدي از شيعه گفتن " اشهد ان عليا ولي الله" را جزو اذان و واجب نمي داند بلکه حداکثر گفته اند گفتن اين جمله باطل کننده اذان نيست، زيرا ذکر و ياد خداست . ان شاء الله ثواب دارد. زيرا پيامبر به اعتقاد به ولايت علي بن ابي طالب و فرزندانش( يازده امام) امر کرده ، روايات فراواني حکايت از وجود اين ذکر در کنار ذکر توحيد و رسالت دارد.
اين که گفتن ذکر خدا در بين فقرات اذان، اذان را باطل نمي کند و حرام نيست ، شکي وجود ندارد . اين که علي بن ابيطالب ولي خدا و محبوب خدا و رسول بوده هم شک نيست . شهادت به اين ولايت و محبوبيت مطلوب خداست. پس از باب ذکر گفتن اين جمله بين فقرات اذان و به خصوص بعد از شهادت به توحيد و نبوت پسنديده است. البته گوينده بايد آن را به عنوان ذکرمستحب بگويد، نه به عنوان اذان ، زيرا اگر به عنوان اذان بگويد، مرتکب بدعت شده و عبادتش باطل مي شود.
اما اهل سنت به تبعيت از خليفه دوم اذان را تحريف کردند . در اذان صبح به جاي "حي علي الصلوه" مي گويند:" الصلوه خير من النوم" . اين تحريف و دخل و تصرف حرام در عبادت است.
مالک بن انس از علماي اهل سنت در کتاب "الموطأ" آورده:مؤذن نزد عمر آمد تا او را براي نماز صبح صدا بزند، ديد عمر خوابيده است. پس گفت:" الصلوه خير من النوم" و عمر هم از اين عبارت خوشش آمد و دستور داد اين جمله را در اذان صبح قرار دهند.(1)
پي نوشت :
1.موطأ، ج1،ص72.