سلام و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز
اينكه شير را مال مرد و شوهر را صاحب شير به حساب مي آورند، به جهت آيات و رواياتي است كه در اين زمينه وارد شده است:
وَ هُوَ الَّذِي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً فَجَعَلَهُ نَسَباً وَ صِهْرا(1)؛ اوست كه آدمى را از آب بيافريد و او را نسب و پيوند ساخت.
معلوم است كه اين آب (كه به آن مني مي گويند) از مرد است و يا به نحو اغلب از مرد است . تا زن با مني شوهرش حامله نشود ،بچه اي درست نمي شود .شيري در پستان زن به وجود نمي آيد .
البته در روايات از اين شير؛ به شير مرد و شير زن و شير بچه (لبنك ؛ لبنه؛ لبنها؛لبن الولد )(2) تعبير شده است .بنابراين مي توان اين شير را به مرد و يا به زن و يا به فرزند منتسب كرد و همه انتساب ها به نحوي صحيح و بلا اشكال است .
پي نوشت ها:
1 . فرقان(25) آيه 54 .
2 . كافي، ج 5 ،ص 442 .

سلام و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز
اينكه شير را مال مرد و شوهر را صاحب شير به حساب مي آورند، به جهت آيات و رواياتي است كه در اين زمينه وارد شده است:
وَ هُوَ الَّذِي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً فَجَعَلَهُ نَسَباً وَ صِهْرا(1)؛ اوست كه آدمى را از آب بيافريد و او را نسب و پيوند ساخت.
معلوم است كه اين آب (كه به آن مني مي گويند) از مرد است و يا به نحو اغلب از مرد است . تا زن با مني شوهرش حامله نشود ،بچه اي درست نمي شود .شيري در پستان زن به وجود نمي آيد .
البته در روايات از اين شير؛ به شير مرد و شير زن و شير بچه (لبنك ؛ لبنه؛ لبنها؛لبن الولد )(2) تعبير شده است .بنابراين مي توان اين شير را به مرد و يا به زن و يا به فرزند منتسب كرد و همه انتساب ها به نحوي صحيح و بلا اشكال است .
پي نوشت ها:
1 . فرقان(25) آيه 54 .
2 . كافي، ج 5 ،ص 442 .