درباره ما

بسم الله الرحمن الرحیم

معرفی اجمالی مرکز ملّی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی

مقدمه:
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با درک نیازهای جامعه و مطالبات مردم در زمینه مسائل دینی و به منظور تمرکز، ارتقاء و ساماندهی بخش‏های مختلف پاسخ‌گویی درون سازمان، مرکز منسجم و گسترده‌ای تحت عنوان «مرکز ملّی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی» را تأسیس نمود.

مرکز ملی پاسخگویی در حال حاضر با حدود 400 نفر از فضلای حوزوی با هدف پاسخگویی تخصصی به سؤالات دینی اقشار مختلف جامعه، روزانه به بیش از 10،000 پرسش هموطنان عزیز در گروه‏هایی هشت‏گانه تخصصی علوم اسلامی پاسخ می‏دهد:

  •  قرآن
  • حدیث
  • احکام شرعی
  • کلام و اعتقادات
  • اخلاق و تربیت
  • تاریخ و سیره
  • مشاوره و روانشناسی
  • سیاسی اجتماعی

 

فعالیت های مرکز:

  1. پاسخگویی
  1. تلفنی: گفتگوی مستقیم تلفنی با شماره «096400» (300 خط از ساعت 8 صبح تا 8 شب)
  2. صندوق صوتی با شماره «096400» (24 ساعته)
  3. پیامک به شماره «30009640» (میانگین ارسال پاسخ در 5 ساعت)
  4. پاسخگویی فضای مجازی در سامانه پاسخگو به نشانی my.pasokhgoo.ir
    • پاسخگویی آنلاین پاسخگویی مستقیم از ساعت 8 تا 24
    • پاسخگویی آفلاین
  5. هوش مصنوعی (سامانه دین دان) به نشانی my.pasokhgoo.ir
  6. پاسخگویی مکتوب و رسانه
    • تولید کتاب الکترونیک، پادکست، کلیپ، موشن گرافیک، تابلو نوشته عکس نوشته و انتشار در سکوی های مجازی مرکز ملی پاسخگویی:
      • سایت پاسخگو: www.pasokhgoo.ir
      • اپ پاسخگو: my.pasokhgoo.ir
      • پیام رسان های منتسب به مرکز ملی به نشانی @Pasokhgoo
      • آپارات  www.aparat.com/pasokhgoo
  7. پاسخگویی میدانی: حضور میدانی کارشناسان در دانشگاه ها، نمایشگاه‏ها (مانند نمایشگاه کتاب تهران، قرآن، مدارس سمپاد، دانشگاه‏ها، ...)

 

  1. پشتیبانی علمی
  • برگزاری نشست‌های علمی برای کارشناسان مرکز در گروه های علمی مختلف با هدف شناخت، تحلیل و پاسخ‌یابی به نیازهای فکری جامعه و ارتقاء سطح علمی ـ مهارتی کارشناسان
  • برگزاری دوره های علمی ـ مهارتی به جهت ارتقاء توانمندی طلاب و سایر فعالان فرهنگی در پاسخ گویی به سوالات و شبهات  
  • ساماندهی و هدایت فعالیت‌های پژوهشی با محوریت پاسخگویی به سؤالات و شبهات فکری جامعه
  • تحلیل آماری و رصد آینده‌نگرانه کمیت و کیفیت سؤالات دریافتی مرکز ملی
  • بررسی مسئله‌محور موضوعات مطرح‌شده در پرسش‌های واصله

 

  1. ارزیابی
  • ارزیابی فعالیت‌ها و پاسخ‌های ارسالی بخش‌های مختلف به پرسشگران از نظر علمی، شکلی و فرایندی، همچنین بررسی کلی خروجی‌های محتوایی مرکز.
  • ارزیابی مستمر علمی ـ مهارتی کارشناسان جهت ارتقاء سطح پاسخگویی .
  • ارائه تحلیل‌های ارزیابی عملکرد به صورت درون‌سازمانی، شامل:
  • عملکرد کارشناسان پاسخ‌گویی
  • عملکرد بخش‌های مختلف پاسخ‌گویی مرکز

 

  • دریافت راه ‏های ارتباطی: ارسال عدد 1 را به 3000964000