در هنگان ولادت حضرت زهرا س چهار زن، همانند زنان بنی هاشم وارد شدند، در حالی كه خدیجه از دیدن آنان هراسان شده بود، یكی گفت: پروردگارت ما را برای یاری تو فرستاد
شهادت امام جواد (ع) نتیجهٔ توطئهٔ سیاسی معتصم عباسی و دستگاه خلافت بود که با نقشآفرینی امالفضل و عوامل درباری، از نفوذ علمی و محبوبیت ایشان بیم داشتند.
تحریم «ازلام» درسوره مائده آیه 3 و ۹۰ ناظر به قمار یا استقسام شرکآلودِ وابسته به بتهاست و هیچیک دلالت بر حرمت استخاره بهعنوان طلب هدایت از خداوند ندارد.
در روایات شیعه، بهصراحت از جنگ ایران و اسرائیل یاد نشده، اما برخی احادیث «قوم مشرق» و «اهل قم» را ناظر به نقش ایران در نبرد با دشمنان اهلبیت(ع) دانستهاند.
با وجود فشار گسترده «ناتوی اطلاعاتی»، نهادهای امنیتی ایران در مقابله با شبکههای جاسوسی موفق بودهاند و بزرگنماییِ نفوذ، بیشتر بخشی از جنگ ادراکی دشمن است.
رنج و بیماری با وجود نظام حکیمانه الهی، میتواند آزمونی برای رشد ایمان، پاکشدن گناهان باشد، در حالی که دعا همراه با بهرهگیری از درمان علمی معنا مییابد.
چاکراها در معنویتهای نوظهور بهعنوان مراکز انرژی برگرفته از آیینهای هندویی معرفی میشوندو با مانتراها برای ایجاد تجربههایی مثل سفر آسترال ترویج میگردند
روایتِ ۱۲۰ سالگی امام زمان در آغاز غیبت کبری با وجود ضعف سند احتمالاً نمادِ مدت انتظار یا حکومت ایشان است وشیخ صدوق برای رفع تردید شیعیان کمالالدین را نوشت.
شهادت امام جواد (ع) نتیجهٔ توطئهٔ سیاسی معتصم عباسی و دستگاه خلافت بود که با نقشآفرینی امالفضل و عوامل درباری، از نفوذ علمی و محبوبیت ایشان بیم داشتند.
پس از رحلت پیامبر (ص)، امام علی (ع) در پی بازگرداندن خلافت حق خود بود، اما پس از ناکامی، در خانه حضرت فاطمه (س) تحصن کرد که با سه هجوم خشن، مواجه شد.