صیغه

پرسش:

متن صیغه موقت وشرایط آن را می خواستم بدانم؟

پاسخ:
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه عزیز؛ و تشکر به خاطر ارتباطتان با این مرکز؛
اگر خود زن و مرد بخواهند صيغه عقد غير دائم را بخوانند، بعد از آن كه مدّت و مهر را معيّن كردند، زن بگويد:
«زَوَّجْتُكَ نَفْسِي فِى الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَى الْمَهْرِ الْمَعْلُومِ» ( خودم را به همسرى تو در مدّت معيّن با مهر معيّن درآوردم) مرد نيز بگويد: «قَبِلْتُ» (قبول كردم) عقد صحيح است
اگر زن مرد را وکیل بگیرد که از طرف او ایجاب را در عقد بخواند: مرد باید اول وکالتا از طرف زن بگوید: زَوَّجْتُ مُوَكِّلَتِى (فلانا) لِنَفْسى فِى المُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَى الْمَهْرِ الْمَعلُوم،(به جای کلمه فلانا اسم زن را بگوید) یعنی وکیل گيرنده خود را برای خودم با مهر معلوم به ازدواج و همسری موقت در آوردم ، بعد بلافاصله از طرف خود بگوید: قَبِلْتُ التَّزوِیجَ لِنَفْسى فِى المُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَى الْمَهْرِ الْمَعلُوم، یا بگوید قَبِلْتُ لِنَفْسى هكَذَا ؛ قبول کردم ".
می‌تواند اول از جانب زن وکالتا بگوئید: مَتَّعْتُ مُوَكِّلَتِى (فلانا) لِنَفْسى فِى المُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَى الْمَهْرِ الْمَعلُوم، بعد بلافاصله از طرف خود بگوئید «قَبِلْتُ لِنَفْسى هكَذَا» یعنی ازدواج موقت را با مهر و مدت معین قبول کردم.
شرایط خواندن عقد
خواندن عقد چه دائم، چه موقت شرایطی دارد:
1- احتياط آن است كه صيغه آن به عربى صحيح خوانده شود، ولى در صورتى كه مرد و زن نتوانند صيغه را به عربى بخوانند، مى‏توانند به زبان خود بخوانند . گرفتن وكيل براى خواندن صيغه به زبان عربى واجب نيست، ولى بايد لفظى بگويند كه معنى صيغه عربى را بفهماند.
2- كسى‏كه صيغه را مى‏خواند، بايد قصد انشا داشته‏ باشد ،يعنى قصدشان اين باشد كه با گفتن اين الفاظ همسرى در ميان آن دو برقرار گردد. زن خود را همسر مرد قرار دهد و مرد اين معنى را قبول كند. وكيل نيز بايد چنين قصدى را داشته باشد.
3- كسى كه صيغه عقد را مى‏خواند، بايد عاقل و احتياطاً بالغ باشد ،هر چند از طرف ديگرى وكيل باشد.
4- ولى يا وكيل در اجراى صيغه عقد بايد زن و شوهر را معيّن كند، بنابراين اگر كسى چند دختر دارد ،نمى‏تواند به مردى بگويد: «زَوَّجْتُكَ احْدى‏ بَناتي» (يكى از دخترانم را به همسرى تو درآوردم).
5- زن و مرد بايد از روى اختيار به ازدواج راضى باشند. اگر يكى از آن دو ظاهراً با كراهت اجازه مى‏دهد، امّا مى‏دانيم قلباً راضى است عقد صحيح است.
6- صيغه عقد بايد صحيح خوانده شود . اگر طورى غلط بخوانند كه معنى آن را عوض كند، عقد باطل ‏است، امّا اگر معنى عوض نشود، اشكالى ندارد.
كسى كه دستور زبان عربى را نمى‏داند ،ولى كلمات عقد را صحيح ادا مى‏كند و معنى آن را نيز مى‏داند، عقد او صحيح است.
7 -در عقد موقت باید مهریه و مدت تعیین شود. بدون تعیین مهریه و مدت عقد، عقد موقت صحیح نیست.
8- اگر دختر باکره باشد ، باید پدر دختر اجازه بدهد. (1)
پی نوشت:
1. آیت الله مکارم ، توضیح المسائل، مسئله 2031- 2033 ؛ 2037 و 2370.

اگر دختری طلاق بگیرید در صورتیکه دختر باشد ایا صیغه موقت بدون اجازه پدر میتواند انجام دهد.

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
در صورتي که دختر باکره باشد. بنا براحتياط تکلفا اجازه از پدر لازم است.(1)
پي نوشت :
1. آيه الله بهجت ، توضيح المسائل ، م1891 .

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

سلام خسته نباشيد ممنون از اينكه جواب سوالات مردم را مي دهيد عبادات قبول حق. 1-بنده مقلد جناب آقاي وحيد هستم. آقاي بهجت در جواب يكي از مقلدين خويش كه ميپرسد دختر باكره اي را بدون اذن پدر متعه كرده ام مي فر مايد كه عقد صحيح است استمتاعات هم جايز است. بنده در اين مورد مي توانم به مرحوم بهجت مراجعه كنم. 2-اگر من كه مقلد آقاي وحيد هستم دختري را بدون اذن پدر و با شرط عدم دخول متعه نمايم حكم چيست.با توجه به اينكه ازدواج دائم براي بنده ممكن نمي باشد. بنده اين كار را براي دوري از مشغولي فكر به گناه و دوري از گناه و براي تعديل غريزه جنسي تا زمان ازدواج دائم مي خواهم انجام دهم. شما خود هم ميدانيد كه در اين زمانه اكثرا" دختر را به ازدواج موقت كسي در نمي آورند. بنده 20 سال دارم لطفا" با توجه به سن بنده اگر اسلام راهكار ديگري براي اين موضوع دارد بفرماييد تا استفاده كنيم.

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
طبق نظر آيه الله وحيد عقد دختر باکره بنا بر احتياط واجب با يد با اجازه از پدرش باشد (1)
فرقي نمي کند که ازدواج به شرط عدم دخول باشد يا نه در هر صورت اجازه لازم است .
به آيت الله بهجت نمي توانيد رجوع کنيد چون ايشان مرحوم شده اند.
ازدواج موقت با زني که باکره نيست و بيوه است احتياج به اجازه پدر ندارد و اين مطلب يکي از راهکارها براي پاسخ به خواسته هاي انسان است.
متاسفانه در جامعه امروزي يکي از مشکلات جوانان مسئله ازدواج و ارضاي نياز هاي طبيعي و خدادادي آن ها مي باشد وبا توجه به اينکه اين نياز ها در سرشت وطبيعت هر انساني مي باشد خداوند راهکارهاي براي پاسخ به نياز قرار داده است که يکي از آنها ازدواج مي باشد در صورتي که مي توانيد شرايط ازدواج را براي خود فراهم کنيددر غير اين صورت بايد غريزه جنسي خو را کنترل کنيد.
خداوند در قرآن در مورد کساني که شرايط ازدواج براي آن ها فراهم نيست مي فرمايد :
«وليستعفف الذين لايجدون نکاحا حتي يغنيهم اللّه‏ من فضله» (3)
خداوند در اين آيه، دستور به عفاف و عفت نفس مي دهد و اين بهترين شيوه و روشي است که با به کار بستن آن روح ايمان و تقوا در انسان پرورش مي يابد و سبب تقويت اراده و تسلط بر نفس مي شود و روحيه عفت در انسان زنده مي گردد.
وبراي کنترل غريزه جنسي مي توانيد به نکات زير عمل کنيد :
- از محيط هاي آلوده بايد تا جايي كه ممكن است پرهيز كنيد. (تغيير محيط كار )
2- افکار جنسي را به ذهن خود راه ندهيد.
3- فعاليت هاي ورزشي انجام بدهد.
4- از غذاهاي تحريک کننده غدد جنسي مثل فلفل , خرما, پياز و... پرهيز کنيد.
5- لباس هاي چسبنده به بدن وتحريک کننده اندام جنسي نپوشد.
6- از اشتغال به اموري که مستلزم برخورد و صحبت با زنان نامحرم است ، دوري کند.
7- از شنيدن و گفتن شوخي هاي جنسي پرهيز کنيد.
8- با جنس مخالف رفتار متکبرانه داشته باشيد ،نه صميمانه .
9- به هنگام خواب سعي کنيد شکم شما بيش از حد معمول پر نباشد.
10- از نگاه کردن به فيلم ها و مناظر تحريک کننده جدا پرهيز کنيد.
11- هرگز فکر و تخيل جنسي را به ذهن خود راه ندهيد.
12- از نوشيدن افراطي آب و مايعات پرهيز نماييد (به خصوص شب ها).
13- روزه مستحبي بگيريد. اگر مقدور نشد ، مقدار غذاي خود را به حدي که ضرري نرساند ،کم کنيد.
14- هرگز وقت خالي براي خود باقي نگذاريد تا افکار جنسي به ذهنتان هجوم آورد. براي تمام اوقات زندگي برنامه مناسب (مطالعه , کار, ورزش , عبادت , زيارت , سياحت و...) داشته باشيد.
15- به محض ورود افکار جنسي به ذهنتان به کار ديگري خود را مشغول سازيد.
اطمينان داشته باشيد جواناني که با وجود طغيان غريزه جنسي خود را حفظ و کنترل مي کند، خداوند به پاداش اين مجاهدت همسري شايسته ودلسوز و با وفا و پاک به او عنايت مي کند که تلخي ايام تنهايي و تجرد را از ياد او مي برد و زندگي در کامش شيرين مي گردد .اين علاوه بر آن پاداش اخروي است که خداوند براي بندگان پاک و با استقامت و مطيعش آماده ساخته است.
موفق باشيد.
پي نوشت ها :
1. آيه الله وحيد ، توضيح المسائل ، م2385 .
2. آيه الله بهجت، توضيح المسائل ، م1891 .
3. سوره نور ، آيه 33 .

سلام من یه پسر 23 ساله و دانشجو هستم. مدتیه که با دختر خانمی آشنا شدم که از هر لحاظ زن ایده آله منه.قبل از آشنایی با ایشون هیچ هدف مشخصی برای زندگیم نداشتم. از درس و کار بیزار بودم و مثل همه ی جوونای هم سن و سال خودم فقط به فکر رفیق بازی و خوشگذرونی بودم. ولی آشنایی با ایشون زندگیمو از این رو به اون رو کرد. ازم خواست که رفیق بازی رو کنار بذارم و برم سر کار. به خاطرش همه چیزو تعطیل کردم و چسبیدم به کار.قبل از آشنایی با ایشون نماز و روزه می گرفتم ولی تو خوندن نماز کمی تنبل بودم. گاهی می خوندم و گاهی نه. گفت باید نمازاتو سر وقت بخونی . به خاطرش عابد و مومن شدم.گفت من از آدمای بی سواد خوشم نمی یاد. همیشه آرزو داشتم شوهر آیندم تحصیل کرده باشه. اگه منو دوست داری برو دانشگاه و درست رو ادامه بده.منی که از درس خوندن گریزون بودم بخاطرش اون قدر درس خوندم که همون سال اول, دانشگاه سراسری قبول شدم.حالا یه آدم دیگه ای شدم. واسه زندگیم هدف دارم و هدفم هم رسیدن به این دختر خانمه. اون قدر دوستش دارم که واسه ازدواج باهاش بی طاقتم و می دونم اونم منو خیلی دوست داره. ولی خانواده ی این دختر خانم خیلی سخت گیر هستند.از اون جایی که تمام خواستگار های ایشون دکتر و مهندس هستند اگه بدونن من دانشجو هستم محاله با ازدواج ما موافقت کنند. از طرفی خود من هم فعلا شرایط ازدواج ندارم. پدرم رو در 6 سالگی از دست دادم و خانوادم نمی تونن واسه ازدواجم بهم کمک مالی کنند. مجبورم خودم چند سالی کار کنم و پول جمع کنم تا بتونم به خاستگاری ایشون برم.ولی این دختر خانم به من قول داده که تا وقتی درسم تموم می شه و کمی پول پس انداز می کنم منتظرم بمونه.به خدا قسم اگه بهش برسم هر کاری می کنم که خوشبختش کنم . با اینکه هم خودش هم من می دونیم که قصدمون از این رابطه فقط ازدواجه ولی بازم این خانم مرتب بهونه گیری میکنه می ترسه که نکنه با هم بودنمون گناه باشه.اون قدر این حرفا رو زد تا منم ته دلم خالی شد که نکنه واقعا داریم گناه می کنیم ؟ میگه باید تا وقت ازدواج از هم دور بمونیم تا خدانکرده گناهی مرتکب نشیم ولی هر دومون می دونیم که طاقت دوری از هم دیگرو نداریم. من نمی تونم حتی یه ثانیه ازش دور بمونم و خودش هم همین حسو داره ولی میگه چاره ای نیست ! مجبوریم ! اگه این کارو نکنیم خدا ازمون رو بر می گردونه. یه مدت این کارو کردیم و زندگی واسه هر جفتمون جهنم شده بود.تجربه ی خیلی تلخی بود واسه همین نتونستیم تحمل کنیم.آخرش تصمیم گرفتیم تا وقتی شرایط برای ازدواجمون محیا شد یه جوری با هم محرم بشیم ولی بهمون گفتن واسه خوندن صیغه ی محرمیت رضایت پدر شرطه ! آخه اگه پدرش راضی می شد که همین الان عقدش می کردم ! چرا صیغه ؟! شما بگید ما باید چکار کنیم ؟ نیت هر دوی ما از با هم بودن فقط ازدواجه ولی ای کاش خانواده ها کمی انصاف داشتند. البته من به پدرش حق می دم ولی به خدا همه ی تلاشمو می کنم تا اون چیزی بشم که خانوادش می خوان. ولی این کار چند سالی طول می کشه ما چکار کنیم که هم با هم بمونیم و هم گناهی مرتکب نشیم ؟ حتما باید اجازه ی پدر واسه صیغه باشه؟ یعنی نمی شه کاریش کرد ؟ آخه به خدا خیلی ظلمه. تو رو خدا منو راهنمایی کنید من چکار کنم که هم این دختر خانم رو داشته باشم هم رضایت خدا رو ؟ مرسی

با سلام و تشکر به خاطر ارتباطتان با اين مرکز
در ازدواج موقت يا دائم با دختر باکره نظر مراجع مختلف است، جمعاً پنج نظر دراين مسئله وجود دارد:
1- حضرت امام (ره) فتوي بر لزوم اذن پدر دختر داده است. کساني که مقلدين حضرت امام هستند ،بدون اذن پدر دختر باکره نمي توانند ازدواج موقت يا دائم نمايند.
2- اکثر مراجع،(ازجمله آيت الله مکارم) بنابر احتياط واجب اذن پدر دختر باکره را شرط دانسته اند (1). کساني که مقلد اين عده از مراجع باشند، مي توانند در خصوص اين مسئله، به مرجعي که بعد از مرجع خودش اعلم يا مساوي با ديگران باشد و فتوا بر جواز ازدواج بدون اذن پدر داده است، رجوع کنند .
3- به نظر برخي مراجع، اذن دختر در ازدواج موقت کافي است . اجازه پدر مستحب است.(2)
4- طبق نظر برخي ديگر از مراجع، اذن پدر تکليفاً لازم است، يعني اگر بدون اذن پدر عقد خوانده شود ،عقد صحيح است، ولي فردي که بايد اجازه مي‌گرفت و نگرفته، گناهکار است.(3)
5- برخي از مراجع گفته‌اند: در عقد دائم اذن پدر لازم نيست، ولي در عقد موقت لازم است.(4)
بنابر اين هر کس طبق فتواي مرجع تقليد خودش عمل نمايد . شما نيز طبق فتواي مرجع تقليدخود عمل کنيد. مي تواني شرايط خودت را بنويسي، از جمله اينکه نياز به ازدواج داري، ولي شرايط ازدواج دائم را نداري و بفرستي به دفتر آيت الله مکارم .شايد با توجه به شرايط خاص، مانند عدم دسترسي به پدر ، فتواي ايشان به جواز باشد.
يا از طريق تلفن به شماره 3 -7743110 با پيش شماره 0251 در قم تماس بگيريد . به صورت غير مستقيم سوال تان را مطرح كنيد.
پى‌نوشت‏ها:
1. توضيح المسائل مراجع، ج 2، ص 387، مسأله2376.
2.همان؛ استفتاءآت جديد، آيت الله تبريزى، ص 33، سؤال 1481؛ آيت الله فاضل لنكرانى، جامع المسايل ج1، س 1546؛ استفتائات، آيت الله مكارم، ج 2، ص 318، س 913؛آيت الله خامنه اي ، مسايل مورد ابتلا، س50.
3. آيت الله گلپايگانى، مجمع المسائل، ج 4، ص 305، ص 843؛آيت الله سيد صادق روحاني، سوال حضوري از محضر ايشان؛ آيت الله گرامي، توضيح المسائل، مسئله2603.
4. توضيح المسائل آيت الله بهجت، مسئله 1891.
5. آيت الله صانعي، توضيح المسائل، مسئله 2412.

اكر با زني كه مطلقه است در قبل از شروع اميزش در حالي كه هردو نيمه برهنه بوديم مدت و مهريه تعين كرده و صيغه موقت را مرد به زن بكويد و زن صيغه راجاري كند و مرد بلافاصله بكويد قبول؛ايا اين عقد صحيح است يا زنا است؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
در مورد پرسش اگر زن در عده نبوده وصيغه عقد با رعايت شرائطش خوانده باشيد ،عقد صحيح است و زنا به حساب نمي آيد. (1)
پي نوشت:
1 .آيت الله بهجت ،توضيح المسائل ، م1879.

با سلام ، خانمی که یک سال شوهرش متارکه کرده و نفقه هم نمی دهد، مهریه هم نمی دهد، حتی می خواهد باج هم از بگیرد، دادگاه هم نمی آید و فرار می کند ،این خانوم باید چه کار کند؟آیا می تواند با کسی صیغه کند؟با توجه به اینکه یک سال متارکه کرده است.

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
خير، تا زماني که طلاق نگرفته و عده طلاق تمام نشده ،جايز نيست صيغه شويد يا با کسي ارتباط جنسي بر قرار نماييد .مي تواند به دادگاه بگويد که توان بي شوهري را ندارد تا دادگاه طلاق غيابي بدهد.
پي نوشت:
1 .ثوضيح المسائل مراجع ،م 1498.

با سلام تفاوت های فحشا و فاحشه گری با صیغه چیست؟؟ زن میتواند به اسم صیغه هر روز با کسی باشد و پول را هم به عنوان مهریه میگیرد!

پرسشگر گرامي باسلام و تشکر .
باتوجه به لزوم عده نگه داشتن در صيغه زن نمي تواند هر روز با کسي باشد.
براي پاسخ به شبهه شما لازم است به فلسفه ازدواج موقت توجه نمائيد.
غريزه جنسي يکي از نيرومندترين غرائز انساني است، تا آن جا که پاره‏اي از روانکاوان آن را تنها غريزه اصيل انسان مي دانند و تمام غرائز ديگر را به آن باز مي گردانند. از سوي ديگر قانون کلي است که اگر به غرايز طبيعي انسان به صورت صحيحي پاسخ گفته نشود، براي اشباع آن متوجه طريق انحرافي خواهد شد، زيرا غرايز طبيعي را نمي توان از بين برد. فرضا بتوانيم آن را سرکوب کنيم،اما چنين اقدامي عاقلانه نيست، زيرا مبارزه با قانون آفرينش است.
مکاتب يا ادياني که در صدد سرکوب آن بر آمدند، ناموفق بودند .بنابر اين راه صحيح آن است که غرائز را از طريق معقولي اشباع کرد و از آن‏ها در مسير زندگي بهره برداري نمود.
از طرف ديگر در بسياري از محيط ها افرادي در سنين خاصي قادر به ازدواج دائم نيستند، يا افراد متأهل در مسافرت‏هاي طولاني و يا در مأموريت‏ها و يا به علل ديگري با مشکل عدم ارضاي غريزه جنسي رو به رو مي شوند، و يا زنان جواني که شوهرشان را از دست مي دهند و زمينه ازدواج دائم براي آن ها فراهم نمي گردد و غريزه جنسي نيز برآن ها فشار وارد مي کند.
اسلام که قوانينش را خداي آگاه بر تمام مصالح و مفاسد و نيازهاي دروني و بيروني بشر فرستاده است، براي پاسخ گويي صحيح و همه جانبه به اين غريزه طبيعي، دو راه تعيين فرموده است: يکي ازدواج دايم و ديگري موقت.
چنانچه اين دو برنامه الهي با شرايط و مقررات تعيين شده از سوي شرع عملي گردد، هم به يکي از غرايز انساني پاسخ طبيعي داده مي شود، و هم حقي از کسي پايمال نمي گردد و کسي بدبخت نمي شود. ازدواج موقت شرايطي دارد که با توجه به شرايط آن از يک طرف از روابط بي حد و حصر جلو گيري مي شود و از طرف ديگر غريزه جنسي از طريق قانوني و شرعي و در چهارچوب خاصي بر آورده مي شود.
با توضيحي که داديم، شبهاتي که برازدواج موقت وارد مي شود،دفع مي گردد. زيرا:
اولا:با توجه به فلسفه اين ازدواج، اصل مسئله براي کساني است كه به هر علتي توان ازداوج ندارند يا دسترسي به همسر دائمي خود ندارند، بتوانند از طريق ازدواج موقت غريزه جنسي خودرا پاسخ گو باشند و دنبال فحشا و منكرات نروند.
ثانيا: ازدواج موقت با فحشا و زنا فرق اساسي دارد، از جمله:
1- در ازدواج موقت امکان آميزش جنسي دسته جمعي نيست، اما در زنا هر تعداد پسر مي توانند با يک دختر و بر عکس آميزش کنند. يا دختري هم زمان با چندين شير رابطه داشته باشد.
2 - در ازدواج موقت اگر فرزندي متولد شود ،حلال زاده است و ارث مي برد و... در صورتي که در زنا اگر فرزندي به دنيا بيايد، حرام زاده است.
3 - در ازدواج موقت شرعا زن و مرد تا زماني که مدت عقد پايان نيافته است، محرم و رابطه بين آن ها مشروع مي باشد، ولي در زنا اين رابطه نا مشروع و حرام مي‌باشد.
4 - در ازدواج موقت در صورتي که نزديکي صورت بگيرد ، پس از تمام شدن مدت ، زن بايد چهل و پنج روز و يا به اندازه دو حيض کامل ، عده نگه دارد ( از ازدواج با مردان ديگر پرهيز نمايد ) اما در زنا زن پس از اتمام نزديکي با يک مرد، از نزديکي با مرد ديگر خود داري نمي‌کند . بنابر اين اين گونه نيست که زن به اسم صيغه هر روز با کسي باشد.
5 - در ازدواج موقت، صيغه عقد بين زن و مرد خوانده مي شود و اين دو با هم متعهد مي شوند كه نسبت به حقوق هم وفادار باشند. ضمن آنكه نشان دهنده تسليم بودن آن ها در برابر خداوند است، اما در زنا به هيچ حد شرعي و ديني و اخلاقي پايبند نيستند.
6 - ازدواج موقت در بعضي از موارد ، زمينه ازدواج دائم مي شود ، اما معمولا يک مرد غالباً حاضر نيست با زني که زنا کرده است، پيمان وفاداري ببندد و بر عکس .

سلام من اخیرا با خانمی آشنا شده ام که بیوه است و به همدیگر علاقهمند شده ایم با توجه به اینکه من اعتقادات مذهبی زیادی دارم و او حاضر به جاری شدن صیغه محرمیت نمی باشد به این دلیل که من اعتقادی به این عمل ندارم. آیا به نظر شما من به درخواستم مبنی بر ازدواج ادامه دهم با توجه به اینکه ما رابطه ی جدی با هم نداشتیم.ضمنا من میترسم رابطه ام با خدا با این کار ضعیف شود لطفا راهنمایی کنید

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
شما را به جهت تدين و تقيد به احكام ديني تحسين كرده و براي تان موفقيت روز افزون و سعادت آرزومنديم.
آنچه بيش از همه به صلاح شما است، ازدواج دائم با زني مومن و پاك است كه همسري خوب براي شما و مادري پاك و مهربان براي فرزندان نسل بعدي تان باشد . اگر شرايط آن فراهم نيست، براي فراهم كردن شرايط آن اقدام نماييد . نگران رزق و روزي هم نباشيد؛ زيرا خدا به انسان هاي مومن وعده داده كه از فضل و رحمت خود آن ها را بي نياز مي سازد.
اما اگر قصد صيغه داريد، صيغه با خانم مورد نظر اشكال ندارد، گر چه به آن اعتقاد هم نداشته باشد، اما اگر به صيغه رضايت نمي دهد و رابطه بدون ايجاد محرميت را قبول دارد، ادامه ارتباط تان به هيچ روي به صلاح تان نيست . نتيجه آن جز فرو رفتن تدريجي در گناه و سست شدن ارتباط با خدا و لطف و عنايت حضرت حق چيز ديگري نيست.
موفق و سربلند باشيد.

صفحه‌ها