پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام و آرزوی توفیق روز افزون برای دست اندرکاران محترم.بدون مقدمه سوالم را مطرح میکنم و خواهشمندم هر جه سریعتر پاسخم را بفرمایید.اینجانب حدود 17 سال است که ازدواج کرده ام.همسرم حدود 11 سال از خودم کوچکتر است.من 48سال و همسرم 37 سال سن دارد.از حدود 5-6 سال است که به تدریح نیروی جنسی ام را از دست دادم و هر نوع معالجه ای اعم از پزشکی و گیاهی و غیره را انجام دادهام ولی نتیجه قابل قبولی نگرفتم.در اوایل ناتوانی ام بعضی از داروها به صورت موقتی اثر بخش بود که پس از مدتی آن ها هم بی اثر شد.این را هم بگویم من از همان اوایل ازدواج هم زیاد به اعمال زناشویی علاقه نداشدتم و به قول معروف سرد مزاج بودم.برعکس همسرم که ایشان فوق العاده گرم و آتشی مزاج است و با بالا رفتن سنشان نمیدانم چرا علاقه به اعمال زناشویی اش بیشتر از قبل شده.بنده خدا هر شب برای رسیدن به انجام کار ساعتها تلاش میکند ولی اندکی نعوظ در آلت من بوجود نمی آید.الان حد اقل دو سال است که نتوانسته ام با ایشان کاری بکنم.نمی دانم چه کنم.جواب همسرم را چه بدهم.جقدر خجالت بکشم بعد از اینکه بعد از زحمات زیادی که برای آماده کردن من میکشد و خودش از فرط شهوت بخود می پیچد و درد میکشد و نمیتوانم کاری بکنم.احساس میکنم آرام آرام همسرم دارد از من رنجیده و دور میشود.می ترسم به راه اشتباه بیافتد.لطفا بگویید چاره چیست.خواهش میکنم خارج از نوبت راه حلی برایم پیدا کنید.آیا درست است که همسرم به پایم بسوزد؟آیا گناه او چیست.برایش چکار کنم.

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مركز
در پاسخ به سؤال شما مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:
1. ما نمی دانیم که علت واقعی ناتوانی جنسی و سردمزاجی شما و اینکه چرا نیروی جنسی خود را از دست داده اید، چیست؟ و شما هم در مکاتبه خود به آن اشاره نکرده اید، شاید خودتان نیز به علت اصلی آن پی نبرده اید؛ اما به هر حال، اگر به متخصص مراجعه نموده اید، حتماً حدس هایی در این مورد وجود دارد. این را بدان جهت گفتیم که قدم اول در درمان بیماری ها و اختلالات جسمی و روحی، شناخت صحیح آن ها و تشخیص درست بر اساس علائم و نشانه هاست. تا علل و عوامل ناتوانی جنسی و سردمزاجی شما مشخص نگردد، نمی توان راهکار درمانی متناسب آن را ارائه کرد.
در حقیقت ناتوانی جنسی و سردمزاجی علل و عوامل مختلفی دارد که برخی از عوامل آن فیزیولوژی و جسمانی است و برخی دیگر روحی و روانی است که امروزه با پیشرفت علوم مختلف به ویژه علم پزشکی، بسیاری از آن عوامل قابل درمان قطعی می باشد.
2. بهترین راهکار برای خروج از مشکلات به وجود آمده این است که بررسی کنید و ببینید علت و ریشه های ناتوانی جنسی و عوامل سردمزاجی شما چیست. در قدم اول آن ها را بیابید و در قدم بعدی تمام تلاش و کوششتان را برای برطرف کردن آن ها بکار بندید به یقین با درمانی که انجام می دهید و اعمال برخی دیگر از راهکارهای درمانی توسط شما، زندگی جنسی شما تغییر شگرفی خواهد یافت و صلح و صفا و آرامش در زندگی تان سایه خواهد افکند و نیازهای شما و همسرتان در بستری مناسب ارضا خواهد گشت.
3. به نظر می رسد که علت ناتوانی جنسی و سردمزاجی شما، بیشتر جنبه فیزیولوژی و جسمانی داشته باشد به همین خاطر نیاز است مجدداً به متخصص مراجعه کنید. بنا بر این توصیه اکید ما این است که در اسرع وقت به کلینیک مشاوره و روانشناس معتبر مراجعه کنید و مشکل خود را با روانشناس با تخصص سکس تراپی و درمان اختلالات جنسی مطرح کنید. این را بدانید که امروزه سکس تراپیست های خوبی در کشور، خصوصاً در تهران مشغول به فعالیت هستند که می توانید به آن ها مراجعه کنید و از آن ها کمک بگیرید. درمانگرانی مانند فریدون محرابی، ماهیار آذر، محمدعلی بشارت، راحله امانی، علی اسلامی نسب، بهنام اوحدی و...(که از طریق جستجوی اینترنتی یا 118 در تهران قابل دسترسی می‌باشند) قابل توصیه می باشند. در قدم بعدی به متخصص ارولوژی (کلیه و مجاری ادرار) مراجعه کنید.
4. از آنجا که فرایند نعوظ نیازمند یک توالی دقیق از اتفاقات است، ناتوانی در نعوظ با اختلال در هر یک از این اتفاقات می تواند بروز یابد. این توالی شامل تکانه های عصبی در مغز، ستون فقرات، و ناحیه ای اطراف آلت تناسلی و همچنین واکنش عضلات، بافت های فیبری، سیاهرگ ها و سرخرگ هاست. آسیب رسیدن به اعصاب، سرخرگ ها، عضلات صاف، و بافت های فیبری که معمولا در نتیجه بیماری حاصل می شود، یکی از متداول ترین دلایل ایجاد ناتوانی نعوظ می باشد. بیماری هایی مثل دیابت، مشکلات کلیوی، اعتیاد به الکل، تصلب بافت، تصلب شریان، بیماری های عروقی، و بیماری های عصب شناسی تقریباً 70% از موارد ناتوانی نعوظ را تشکیل می دهند. بین 35 تا 50 درصد از مردهای دیابتی دچار ناتوانی نعوظ می شوند.
بیماری های قلبی و عروقی نیز خطر ابتلا به ناتوانی نعوظ را بالا می برد. سیگار کشیدن، اضافه وزن، و ورزش نکردن هم می توانند دلایل احتمالی این مشکل باشند.
همچنین، جراحی ها (به ویژه جراحی های مربوط به سرطان پروستات و مثانه) می تواند موجب آسیب رسیدن به عصب ها و سرخرگ های نزدیک آلت تناسلی شده و منجر به ناتوانی در نعوظ شوند. آسیب رسیدن به آلت تناسلی، ستون فقرات، پروستات، مثانه، و لگن خاصره نیز می تواند با صدمه زدن به عصب ها، عضلات صاف، سرخرگ ها و بافت های فیبری موجب ناتوانی نعوظ شوند.
علاوه بر این، ناتوانی در نعوظ می تواند یکی از عوارض جانبی بسیاری از داروهای متداول مثل داروهای فشارخون، آنتی هیستامین یا ضد حساسیت ها، داروهای ضدافسردگی، مسکن ها، داروهای کنترل کننده اشتها، و سیمتیدین (داروی زخم) باشد.
متخصصین عقیده دارند که عوامل روحی - روانی مثل استرس، اضطراب، گناه، افسردگی، اعتماد به نفس پایین، و ترس از شکست در رابطه جنسی 10 تا 20 درصد از موارد ناتوانی در نعوظ را شامل می شود. مردهایی که به دلایل جسمی دچار ناتوانی نعوظ شده اند نیز معمولاً همان واکنش های روحی - روانی (استرس، اضطراب، احساس گناه و افسردگی) را تجربه می کنند. سایر عوامل ممکن برای ایجاد ناتوانی نعوظ می توان به کشیدن سیگار که بر گردش خون در سرخرگ ها و سیاهرگ ها تاثیر می گذارد و همچنین اختلالات هورمونی مثل پایین بودن سطح تستوسترون در بدن اشاره کرد.
5. این مطالب را بدان جهت گفتیم تا انگیزه شما برای مراجعه به پزشک افزایش یابد و امیدتان برای درمان قطع نگردد، به هر حال همه این احتمالات در مورد شما وجود دارد و تنها پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری می تواند از نزدیک شما را معاینه کند و علت اصلی ناتوانی در نعوظ و سردمزاجی شما را تشخیص دهد و در درمان آن شما را یاری نمایید.
6. این را بدانید اگر در نهایت، ناتوانی جنسی و سردمزاجی شما درمان نپذیرفت و روز به روز بدتر شد در این صورت امیدتان را از دست ندهید، سعی کنید وقت بیشتری را با همسرتان سپری کنید. در روابط زناشویی اگر چه نمی توانید به خاطر ناتوانی در نعوظ، دخول داشته باشید؛ ولی می توانید از دیگر اعضای بدنتان استفاده کنید و از انرژی نهفته سایر اعضای بدنتان برای ارضای جنسی همسرتان استفاده کنید. این را بدانید که ارضای جنسی رضایت بخش لزوماً به معنای دخول آلت تناسلی در واژن نیست؛ بلکه با استفاده از برخی تکنیک ها و شاهکارهای عشقی، عشق و محبت خالصانه خود را نثار همسرتان کنید، او را در آغوش بگیرید و ببویید و ببوسید و سعی کنید بدین وسیله او را از عشق خود سیراب کنید و عطش جنسی او را بر طرف نمایید؛ برای ارضای جنسی همسرتان از معجره انگشتان دست و لمس و تحریک کلیتوروس غافل نباشید، سعی کنید در هنگام معاشقه ابتدا نواحی غیر جنسی او را لمس و نوازش کنید و سپس با ظرافت اندام جنسی او را لمس و تحریک کنید تا او به ارگاسم و اوج لذت جنسی برسد و ارضا گردد.