سلبریتی

در ششمین جلسه درس گفتارهای سبک زندگی مطرح شد
این جلسه از سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی با حضور دکتر سید مجید امامی در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، این جلسه با حضور کارشناسان پاسخگوی بخش های مختلف برگزار شد. در این جلسه دکتر سید مجید امامی راه بازگشت اعتماد به دینداران را کمک و مواسات و امداد اجتماعی بیان کرد و افزود: اینها از دل سبک زندگی دینی برمی آید.

وی با برشمردن سه راه حل مشکلاتی مانند سیل که شامل دولت، بیمه فردی و مسئولیت مدنی جامعه می باشد گفت:

باید راه سوم را دوباره احیا کرد و ثابت کرد که دین به معنای نجات مردم است.

عضو هیات عملی دانشگاه امام صادق در بخش دیگری از ارائه خود به بحث سلبریتی ها پرداخت و افزود:

سلبریتیسم، یعنی فرهنگ شهرت و بر خلاف قهرمان ها که در راستای ارزش های یک جامعه شکل می گیرد و قهرمان یعنی عینی شدن ارزش های معناساز و الهام بخش یک فرهنگ اما ستاره ها و سلبریتی ها، جعلی و ساختگی هستند و جامعه وقتی که سراغ افراد ستاره می رود، یعنی از از ارزش های اصیل، خود را محروم کرده و آن ارزش ها در او محقق نشده است و لذ تلاش می کند این نقص و کمبود را با محبت به ستاره ها التیام بخشد.

وی سلبریتی را فردی معرفی کرد که محصول نظام مصرف و نشانه حاکمیت نظام اقتصادی سرمایه داری است در نظام تولید است و سلبریتی انگشت نماست.

دکتر سید مجید امامی شبکه های اجتماعی را عامل تولید سلبریتی ها دانست و ویژگی های آنان را اینطور بیان کرد:

ایده مصرف کالای جدید را می دهد، به شدت آماده مصرف کالاهاست و لذا تصویری عمل می کند، به سطحی ترین لایه فهم توجه دارد و حرف عمیق ندارد، در شرایط نیاز سریعا خودنمایی می کند و فالوورهای خود را تغذیه می کند، به دنبال ساخت یا نقد امور مهم نیست و بدون دوربین جایی نمی رود.

وی در بخش پایانی ارائه، به بحث موسیقی اشاره کرد و افزود: لازم است سواد موسیقیایی حوزه (نه مصرف) افزایش یابد، یعنی آشنایی حوزه با بازار مصرف موسیقی در کشور بیشتر گردد؛ زیرا موسیقی به دلایل مختلف پرمصرف ترین مدیوم و قالب فرهنگی هنری در ایران است و در حال حاضر بهترین شیوه نشان دادن سبک زندگی و منش و هویت فرد می باشد.

این دوره از مصوبات میز سبک زندگی بوده و عناوین سبک زندگی، از مسأله تا نظریه؛ اقتصاد سیاسی زندگی، ازبحران تا درمان؛ تولد در جهانی دوباره، از هویت تا مصرف؛ صنایع فرهنگی، کالا و خدمات زندگی؛ قبیله های برند و معیشت و معنویت و از فقه تا اخلاق زندگی روزمره برگزار گردید.