مرکز ملی پاسخگویی

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی عنوان کرد
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از افزایش ظرفیت کارشناسان پاسخگو و همچنین افزایش ساعات پاسخگویی در این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری رئیس مرکز ملی پاسخگویی، فعالیت های این مرکز را در ماه مبارک رمضان تشریح کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) با بیان تجربه سال های گذشته فعالیت مرکز ملی در ماه مبارک رمضان و استقبال چشمگیر کاربران گرامی و بالا رفتن حجم تقاضای مردمی در خصوص پرسش های دینی در ایام ماه مبارک رمضان، برنامه های پاسخگویی ماه مبارک امسال که با عید نوروز نیز تلاقی کرده است را تشریح کرد.
وی زمینه های پاسخگویی کارشناسان مرکز ملی را در بخش‌های تخصصی قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، تاریخ، مشاوره و روانشناسی و سیاسی اجتماعی عنوان کرد. 
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ضمن برشمردن راه های ارتباطی با مرکز، ساعات کاری بخش های مختلف پاسخگویی در ماه مبارک رمضان را توضیح داد. پاسخگویی تلفنی مرکز - به غیر از یکم تا چهارم فروردین - با شماره تلفن سراسری 096400 از ساعت 8 الی 20 پاسخگوی مراجعین محترم خواهد بود. صندوق صوتی مرکز نیز به صورت 24 ساعته آماده دریافت سؤالات مردم عزیز می باشد.
همچنین کاربران گرامی می توانند سؤالات احکام شرعی خود را به صورت پیامکی و با ذکر مرجع تقلید خود، با شماره 30009640 مطرح کنند که حداکثر ظرف 5 ساعت پاسخ سؤال برای ایشان ارسال خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری یکی دیگر از راه های ارتباطی با مرکز را ارتباط از طریق فضای مجازی عنوان کرد و گفت: پاسخگویی فضای مجازی مرکز، در سامانه جامع خدمات پاسخگو متمرکز شده که از طریق نرم افزار تلفن همراه و همچنین وبگاه مرکز ملی به آدرس زیر در دسترس می باشد:

اپلیکیشن پاسخگو: https://mmps.ir/eEPGN

وب‌ پاسخگو: https://my.pasokhgoo.ir

البته کاربرانی که مایل به ارسال سؤال، خارج از سامانه پاسخگو و به صورت آفلاین می باشند می توانند از ربات های تلگرام و بله نیز استفاده کنند:

ربات تلگرام : t.me/pasokhgoo_ir_bot

ربات بله : ble.ir/pasokhgoo_ir_bot

حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری در پایان با آرزوی قبولی طاعات در این ماه شریف برای عموم مردم عزیز گفت: تمام تلاش همکاران و کارشناسان این مرکز این است که در این ایام بتوانیم به بهترین وجه پاسخگوی سؤالات و تماس های هموطنان عزیز باشیم ولی به دلیل محدودیت امکانات و شرایط پاسخگویی و همچنین حجم بالای تماس های مردمی پیشاپیش از انتظار پرسشگران در طرح سؤال و دریافت پاسخ عذرخواهی می کنیم.

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی؛
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از اپلیکیشن طوفان الأقصی، در پاسخ به پرسش‌های مطرحِ شده در موضوع طوفان الأقصی رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، نرم افزار اندروید «طوفان الأقصی» با امکانات ویژه توسط بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تولید و منتشر شد.

در این نرم‌‌افزار به مهمترین شبهات و سؤالات روز جامعه با موضوع فلسطین در قالب نوشتار،صوت، پادکست و ویدئو پاسخ داده شده است از جمله: صهیونیسم مسیحی و یهودیت، مورمون‌های صهیونیست، اقدام متقابل غیر انسانی در جنگ، کشتن غیر نظامیان در جنگ، اهمیت بیت المقدس برای اسرائیلی ها، موضع پادشاهان ایرانی نسبت به ساکنان فلسطین، تاریخچه جنایات اسرائیل، اثرات نبرد طوفان الاقصی برای ایران و...

از مزایای مهم این نرم افزار می توان به پادکست ها، کتاب صوتی و امکان اشتراک گذاری متن و همچنین ارسال سؤال کاربران برای دریافت پاسخ اشاره کرد. علاقمندان جهت استفاده و نشر این نرم افزار می‏‌توانند از طریق پیوند https://mmps.ir/xPbVb  فایل نرم افزار طوفان الأقصی را دریافت نمایند.

طی جلسه ای برگزار شد:
طی جلسه‏ ای برنامه ‏های عملیاتی پاسخگویی دینی در مدارس سمپاد استان اصفهان طرح و بررسی گردید.
تعامل مرکز ملی پاسخگویی با اداره سمپاد استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، طی جلسه ‏ای با حضور حجت الاسلام پورنوروز به نمایندگی از حجت الاسلام دکتر اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی»، حجت الاسلام علیجانی «رئیس نمایندگی مرکز ملی شعبه اصفهان» و دکتر احسان صنعتکار «رئیس اداره سمپاد آموزش و پرورش استان اصفهان» برنامه‏ های عملیاتی حضور کارشناسان پاسخگو در مدارس سمپاد استان اصفهان طی سال جاری بررسی شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام پورنوروز ضمن معرفی مرکز ملی پاسخگویی، گزارشی از روند فعالیت های مرکز در مدارس استعدادهای درخشان ارائه کرد و در ادامه پیشنهادهای اجرایی برای آغاز پرسش و پاسخ دینی طی سال تحصیلی جاری در مدارس سمپاد استان اصفهان بررسی گردید.

حجت الاسلام علیجانی نیز با اشاره به تجربه موفق فعالیت ‏های میدانی و چهره به چهره در شهر اصفهان با حضور کارشناسان پاسخگو، بر آمادگی برای حضور در مدارس تاکید کرد.

در این جلسه دکتر صنعتکار با تاکید بر اهمیت برنامه‏ های گفتگومحور در مدارس، فعالیت‏ های مرکز در مدارس استعدادهای درخشان را مفید و البته ضروری قلمداد کرد و آمادگی همه جانبه اداره کل استان جهت حضور کارشناسان در 24 مدارس استان اصفهان را اعلام کرد.

شایان ذکر است برنامه پاسخگویی میدانی در مدارس استعدادهای درخشان از سال گذشته طی تفاهم‏ نامه مرکز ملی پاسخگویی و سازمان پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) آغاز شد و بناست در سال جاری در شش استان کشور امتداد یابد.

عیدی مرکز ملی پاسخگویی به هموطنان عزیز:
اولین تقویم مذهبی رایانه ای توسط مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در نسخه ویندوز به روز رسانی شد.
تقویم شمیم یار نسخه ویندوز 1402

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، این تقویم برای سال 1402 به روز رسانی و در اختیار کاربران قرار گرفت. نرم افزار شمیم یار دارای امکاناتی متعددی می باشد از جمله:

- ارائه تقویم روزانه، ماهانه و فصلی، به همراه رویدادهای مناسبتی شمسی، قمری و میلادی به همراه یک شرح مختصر برای هر رویداد؛
- ارائه محتوای متناسب با هر روز در بخش های؛ قرآن به همراه ترجمه و تفسیر کوتاه و کاربردی؛
- حدیث به همراه ترجمه و منبع روائی؛
- شمیم ولایت حاوی سخنان امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)؛
- سخن بزرگان اخلاق و عرفان؛
- احکام شرعی در قالب پرسش و پاسخ؛
- یک مطلب مشاوره ای و تربیتی برای هر روز بر گرفته از منابع معتبر روائی و تربیتی؛
- هر روز حاوی یک پرسمان از گروه های پاسخگویی، مناسب با ایام هفته؛
- نمایش اوقات شرعی نقاط مختلف (براساس مختصات جغرافیایی محل) به انتخاب کاربر؛
- امکان پخش اذان و یادآور متناسب قبل از آن؛
- پخش اذان در هنگام اذان به صورت خودکار با قابلیت انتخاب اذان به دلخواه کاربر؛
- نمایش اعمال و مناسک عبادی متناسب با هر روز و ماه؛
- نمایش تقویم به صورت روزانه با قابلیت جابجایی بین روز؛
- نمایش تقویم شمسی ، قمری یا میلادی و اوقات شرعی در کنار صفحه دسکتاپ؛
- نمایش کامل رویداد های ملی و مذهبی و میلادی؛
- امکان ثبت یادآور برای زمان های مختلف با هشدار صوتی و متنی؛
- امکان دسترسی به محتوای منتخب پرسش و پاسخی از سایت های مرکز؛
- امکان ارسال پرسش به درگاه های پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی از سوی کاربر؛
شایان ذکر است استقبال کاربران طی ده سال گذشته از این تقویم، مرکز را بر آن داشت تا نسخه جدید این نرم افزار را برای سال 1402 طراحی نماید.

این مرکز آمادگی دارد تا نرم افزار تقویم سفارشی، با محتوا و امکانات بالا و همچنین امکانات سفارشی جهت سازمان ها، ادارات و ارگان ها را طراحی و تولید نماید.

لینک دریافت نسخه ویندوز:

https://mmps.ir/shamim

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی اعلام کرد:
به گفته رئیس مرکز ملی پاسخگویی فعالیت های این مرکز در ماه مبارک رمضان با قوت بیشتر دنبال می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» با تبریک حلول ماه پرخیر و برکت رمضان و سال جدید اعلام کرد فعالیت مرکز با جدیت بیشتر در ماه مبارک رمضان با توجه به درخواست عموم جامعه دنبال خواهد شد.

وی با اعلام افزایش ظرفیت کارشناسان پاسخگو و همچنین افزایش ساعات پاسخگویی گفت: مردم عزیز می توانند با شماره تلفن 096400 همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 8 شب سؤالات خود را به صورت مستقیم با کارشناسان پاسخگو مطرح نمایند. همچنین مخاطبان می توانند سؤالات را از طریق صندوق صوتی با همین شماره در هر زمان از شبانه روز ارسال و در کمتر از 12 ساعت پاسخ را دریافت نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم در مورد سامانه پیامکی مرکز گفت: این سامانه با شماره 30009640 تنها ویژه سوالات احکام شرعی می باشد که با میانگین 5 ساعات پاسخ ارائه می گردد.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی افزود: در بخش پاسخگویی آنلاین در دو بستر اندروید با اپلیکیشن پاسخگو مرکز ملی پاسخگویی قابل دریافت از کافه بازار و مایکت و تحت وب به نشانی  https://my.pasokhgoo.ir  به صورت زنده و گفتگوی متنی پاسخگوی مخاطبین می باشد که این سامانه در ماه مبارک رمضان 24 ساعته می باشد و هم وطنان عزیز در هر ساعت از شبانه روز می توانند سوال خود را ارسال و بلافاصله جواب را دریافت نمایند.

حجت الاسلام اصغری با اعلام به روز رسانی و بازنشر نرم افزار احکام روزه گفت: نرم افزار «احکام روزه» در دو نسخه اندروید و ویندوز توسط مرکز ملی تولید شده است و کاربران می توانند این نرم افزار را از طریق اپلیکیشن پاسخگو یا سایت مرکز دریافت نمایند. این نرم افزار، سؤالات پرتکرار مخاطبان در موضوع روزه بوده که بر اساس فتاوای مراجع بزرگوار تقلید پاسخ داده شده است.

وی در پایان گفت: مرکز ملی پاسخگویی در هشت گروه تخصصی، قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، سیاسی و اجتماعی و مشاوره و روانشناسی پاسخگوی هم وطنان عزیز می باشد.

طی تعامل با گروه معارف شبکه دو صورت گرفت؛
در برنامه ی زنده در شبکه دو سیما ، سامانه های مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی معرفی و اهمیت پاسخگویی مطرح گردید.
معرفی مرکز ملی پاسخگویی در شبکه دو توسط حجت الاسلام محمد پورنوروز

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در پی تعامل صورت گرفته با شبکه دو سیما، حجت الاسلام محمد پورنوروز «رئیس اداره برنامه ریزی و پشتیبانی مرکز» در ویژه برنامه زنده عید مبعث، گزارشی از فعالیت ها و سامانه های ارتباطی مرکز ارائه کرد.

وی در ابتدای مصاحبه با تبریک عید مبعث گفت: یکی از اعمال مورد تاکید شب مبعث زیارت آقا امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیهما السلام) است که فضایل بسیاری در روایات برای آن نقل شده است.

پورنوروز با اشاره به پاسخگویی روزانه  12هزار سوال در هشت گروه تخصصصی قرآن، حدیث، احکام شرعی، کلام و اعتقادات، تاریخ و سیره، سیاسی و اجتماعی، اخلاق و تربیت، مشاوره و روانشناسی گفت: در بین مراکز حوزوی، مرکز ملی پاسخگویی بیشترین ارتباط روزانه را با عموم مردم دارد.

وی با اشاره به حضور مرکز در تمامی بسترهای ارتباطی کشور گفت:

ارتباط تلفنی از طریق شماره تلفن 096400،  پیامکی ویژه احکام شرعی با شماره گفتگوی مستقیم متنی به صورت برخط (آنلاین) و برون خط (آفلاین) و استفاده از موتور جستجو جهت دسترسی به سوالات در بانک اطلاعات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور حدود 400 نفر از فضلای حوزوی در مرکز افزود: بخشی از مردم مشکلات متعددی دارند میتوانند با کارشناسان ما در زمینه های مختلف اخلاق و روانشناسی و دیگر موارد ارتباط بگیرند و از پاسخ ها و مشاوره های شان استفاده کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی مرکز ملی پاسخگویی با اشاره به امکانات اپلیکیشن پاسخگو و حضور در کلیه پیام رسان ها خاطرنشان کرد: مرکز در این فعالیت 15 ساله خود برای عده زیادی از هم وطنان به عضوی از خانواده تبدیل شده است.

پورنوروز با اشاره به اهمیت پاسخگویی دینی در وضعیت کنونی کشور گفت: امروز اصلی ترین حیله دشمنان اسلام و انقلاب، شبهه افکنی از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی است. زمانی که این شبهات وارد ذهن مردم می شود دو نوع کنشگری می توان داشت، یا جواب بدهیم یا جواب ندهیم. اگر جواب داده نشود جمع می شود و منجر به بعضی اقدامات نابهنجاری می شود که بعضا شاهد آن هستیم و عموما جوان و نوجوان نمی داند کجا سوالش را بپرسد، که بسترهای مرکز میتواند راه خوبی برای پاسخگویی باشد

وی همچنین بیان نمود که با توجه به وجود بسترهای متنوع مرکز ملی، مخاطبان می توانند با پیامک کردن عدد 1 به شماره 3000964000 ، لینک بسترهای ارتباطی با مرکز را دریافت نمایند.

وی در ر پاسخ به سوال مجری برنامه که فعالیت شما ادامه کدام فعالیت پیامبر سلام الله علیه و آله می باشد بیان کرد: با توجه اشارات متعدد قرآن کریم در مورد پاسخ های متعدد پیامبر اکرم به سوالات اصحاب در موضوعات مختلف تاریخی، اعتقادی، احکامی، علمی و اخلاقی، علما هم به تاسی از ایشان و با توجه به روایت «العلما ورثه الانبیا»، وارد این میدان شده اند و پاسخگویی سوالات متنوع مردم می باشند.

پورنوروز در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گفت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در باب اهمیت فرایند پرسش و پاسخ می فرمایند: علم، گنجينه هايي است كه كليدهايش پرسش است، پس بپرسيد-خداوند شما را رحمت كند، زيرا در اين پرسش و پاسخ چهار فرد اجر گيرند: پرسشگر، پاسخگو، شنونده و دوستدار آنان.

از سوی مرکز ملی پاسخگویی صورت گرفت؛
پاسخگویی به سوالات و شبهات به دو زبان ترکی و عربی در بخش تلفنی مرکز ملی پاسخگویی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» با اعلام این خبر افزود: بنا بر مصوبه شورای سیاست گذاری مرکز مبنی بر پاسخگویی به هموطنان ترک زبان و عرب زبان، مرکز اقدام به شناسایی کارشناسان پاسخگو به این زبان ها و ارائه آموزش های لازم نمود و پس از راه اندازی زیرساخت های فن آوری، این امکان را به سامانه پاسخگو اضافه کرد.

وی ادامه داد: این تصمیم ناشی از نیازسنجی صورت گرفته و با توجه به درخواست مکرر مخاطبان برای راه اندازی پاسخگویی عربی و ترکی صورت گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم خاطر نشان کرد: در مرحله نخست پاسخگویی این زبان ها در دو بخش احکام شرعی و مباحث اعتقادی ویژه هم وطنان داخل کشور می باشد و در آینده به دیگر گروه های پاسخگویی مرکز گسترش خواهد یافت.

شایان ذکر است مخاطبان محترم برای استفاده از این قابلیت جدید می توانند با شماره تلفن 096400 تماس گرفته و از زمان بندی کارشناسان پاسخگو به این دو زبان مطلع شوند.

 

از سوی مرکز ملی پاسخگویی صورت گرفت:
اپلیکیشن پاسخگو با امکانات جدید بروزرسانی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی» با اعلام این خبر گفت: اپلیکیشن پاسخگو که تجمیع خدمات پاسخگویی مرکز در آن می باشد، با امکانات جدید به روز رسانی و در اختیار کاربران قرار گرفت.

وی در مورد قابلیت های جدید این اپلیکیشن افزود: امکان ویرایش پروفایل، ویرایش دیالوگ باکس سؤالات آفلاین، افزودن قابلیت پارز کردن پیام های html در کانال ها، اصلاح بخش نمایش ساعت حضور کارشناسان، اضافه کردن قابلیت باز کردن لینک در کانال ها، اضافه شدن قابلیت نمایش نوتیفیکیشن اختصاصی، اضافه شدن ویجت کتابخانه به صفحه اول، اضافه شدن بخش پخش زنده و جدول پخش زنده، ذخیره فایبربیس ایدی، پویا شدن قوانین اپ، اضافه شدن matomo به اپلیکیشن، تغییر جستجو و اتصال به موتور سرچ جدید، اضافه شدن پیجینیت به قسمت سرچ، فعال کردن فورس اپدیت، رفع باگ نمایش اولیه لیست ها در پروفایل، و رفع برخی باگ های دیگر از قابلیت های نسخه جدید می باشد.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی افزود: کاربران محترم از طریق اپ استور کافه بازار می توانند نسخه جدید را نصب یا به روز رسانی نمایند.

طی جلسه ای در مرکز ملی پاسخگویی برگزار شد؛
طی جلسه ای مدیر صدا و سیمای استان قم از مرکز ملی پاسخگویی بازدید و بر لزوم برقراری تعاملات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، طی جلسه ای حجت الاسلام لطفی نیاسر «مدیر صدا و سیمای استان قم» و همکاران وی از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بازدید و ضمن آشنایی با فعالیت های مرکز و نحوه ارائه خدمات به کاربران بر ضرورت برقراری تعامل تاکید کرد.

در این جلسه که با حضور مدیران مرکز ملی پاسخگویی برگزار شد، در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» گزارشی از بسترهای پاسخگویی، معرفی سامانه پاسخگو و فعالیت ها و ظرفیت های رسانه ای مرکز ارائه کرد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر نیز با تشکر از فعالیت های مرکز ملی پاسخگویی گفت: یکی از کارهای مهم ایجاد دغدغه پرسشگری در عموم مردم است و در مرحله بعدی ارجاع مردم به مراکز مطمئن پاسخگویی است که مرکز ملی پاسخگویی یکی از مطمئن ترین فضاهای پاسخگویی دینی در کشور است.

مدیر شبکه استانی نور در این جلسه بر ضرورت تعامل با مرکز ملی پاسخگویی به خصوص در حوزه فضای مجازی تاکید کرد.

همچنین در این جلسه راه ها و موضوعات همکاری فی ما بین بررسی شد و مقرر شد همکاری ها در این زمینه صورت گیرد.

از سوی بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی صورت گرفت؛
نخستین ویژه نامه گروه سیاسی مرکز ملی پاسخگویی با موضوع تبیین کلام، سیره و قیام امام(ره) به همت بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی در 14 موضوع، تدوین و انتشار یافت.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، به همت بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نخستین ویژه نامه گروه سیاسی مرکز ملی پاسخگویی تولید و انتشار یافت.

در این ویژه نامه به 14 شبهه و سؤال با موضوعات:

1. آزادی قدس

2. وعده ‏های انقلاب

3. انقلاب اسلامی و حکومت

4. ادله قیام انقلاب اسلامی

5. ادله جمهوریت انقلاب

6. تقدیس امام خمینی(ره)

7. منش سیاسی امام خمینی(ره)

8. نظریه ولایت فقیه امام خمینی(ره)

9. هدف امام خمینی از انقلاب

10. مقصود روایت قیام مردی از قم

11. چگونگی برخورد امام خمینی با مخالفان

12. فرق بین حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی

13. جایگاه همه‏پرسی در منابع دینی

14. انقلاب و قیام در عصر غیبت

پاسخ داده شد.

شایان ذکر است تاسیس گروه پاسخگویی به سوالات سیاسی، از مصوبات قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران در سال گذشته بود که در مرحله اول کار خود را در گروه پاسخگویی مکتوب و رسانه مرکز آغاز کرد.

 

علاقمندان می توانند جهت استفاده و نشر این ویژه نامه به نشانی https://my.pasokhgoo.ir/book/120  مراجعه نمایید.

صفحه‌ها