مرکز ملی پاسخگویی

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی منتشر شد.
کتاب «خلاف مشهور» به همت جمعی از کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تدوین و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، کتاب «خلاف مشهور» توسط حجج اسلام سیدمحمدحسن صادقی، علی زنگنه ابراهیمی و سیدعباس دیانت‌مقدم از کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی در 256 صفحه تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

کتاب «خلاف مشهور» سعی در بررسی یکی از مشکلات قابل توجه در فهم، تبیین و ارائه فتاوای فقهی دارد که «تصور وجود اجماع و اتفاق نظر تمامی مراجع تقلید در مورد شماری از احکام شرعی» است لذا بر مبنای این تصور، طبق فتاوای مشهور و شناخته شده جواب داده می‌شود و مطابق آن عمل می‌گردد در حالی که بین فقها در آن مسئله خاص اختلاف نظر است. 

در این نوشته، شماری از این مسائل از دیدگاه 12 تن از فقهای معاصر شیعه مورد بررسی قرار گرفته و نکاتی بیان شده است که برای فهم دقیق محل بحث و جهت برطرف شدن برداشت‌های اشتباه احتمالی، مطالعه این نکات ضروری بوده و علاوه بر آن، این مطالب حاوی نکات مفید فقهی نیز می‌باشند.

این کتاب در سه بخش تدوین شده است:
1.    عبادات، که دارای 11 فصل است؛
2.    عقود و ایقاعات، که دارای 5 فصل است؛
3.    احکام، که دارای 6 فصل است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس  https://mmps.ir/VVMgV مراجعه کنند.
 

طی جلسه ای در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار شد؛
طی جلسه ای دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بازدید و بر لزوم برقراری تعاملات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، طی جلسه ای دکتر آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور، از مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی بازدید و ضمن آشنایی با فعالیت های مرکز و نحوه ارائه خدمات به کاربران بر ضرورت برقراری تعامل تاکید کرد.

ایشان با اشاره به سیستم سنتی پاسخگویی به سؤالات در سال های نه چندان دور و سپس ظهور وب سایت ها و بعد از آن، ظهور و رشد سریع شبکه های اجتماعی، این عصر را عصر انفجار تکنولوژی و عصر ابزارهای هوش مصنوعی برشمردند که سریعتر از آنچه فکر می شود با زندگی مردم آمیخته خواهد گردید و این مسئله، اهمیت به روز بودن مجموعه های فرهنگی همچون مرکز ملی را نشان می دهد که الحمدلله این مرکز هم در این زمینه پیشتاز بوده و استفاده از تکنولوژی های به روز در پاسخگویی به سؤالات دینی و همچنین طراحی ربات چت بات پاسخگویی «دین دان» بیانگر آن است.

دکتر آقامیری با اشاره به آمارهای کمی و کیفی رسمی موجود در کشور از میزان و نحوه استفاده مردم از شبکه اجتماعی و نیز ابزارهای هوش مصنوعی، یکی از راه های اثباتی برای در اختیار قرار دادن اطلاعات صحیح به مردم را ایجاد ظرفیت های جذاب محتوایی مختلف در بسترهای نوین دانست که بتواند درصد بالایی از نیازهای متنوع مردم را در لحظه، تحت پوشش قرار دهد تا مردم به جای استفاده از شبکه های غیر مطمئن، اطلاعات مورد نیاز خود را از این ابزارهای نوین، به روز و با اطمینان بالا بدست بیاورند.

در این جلسه که جمعی از مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند حجت الاسلام دکتر رنجبر، مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات، ضمن ابراز خرسندی از تعاملات روزافزونی که بین این مجموعه با دیگر مجموعه های فرهنگی کشور ایجاد شده است ایجاد زنجیره حکمرانی فرهنگی در کشور را بسیار ضروری دانست که دفتر تبلیغات و مرکز ملی پاسخگویی از پیشگامان ایجاد این زنجیره می باشند و انشاء الله افزایش تعاملات با مرکز ملی فضای مجازی و استفاده طرفین از ظرفیت های موجود در هر یک از این مراکز، بتواند تأثیر بسزایی در رشد و ارتقای این امر ایجاد کند.

در آغاز این نشست نیز حجت الاسلام دکتر اصغری، رئیس مرکز ملی پاسخگویی، توضیحاتی درباره ماموریت‌ها، فعالیت‌ها و خدمات مرکز ارائه داد. ایشان با بیان مأموریت های اصلی مرکز ملی که پاسخگویی به سؤالات دینی، پاسخگویی به شبهات دینی و ارائه خدمات مشاوره دینی در موضوعات مختلف است ویژگی منحصر به فرد این مرکز را استفاده از حدود 400 نفر از طلاب متخصص حوزه علمیه در امر پاسخگویی در تمامی حوزه های دینی برشمرد که با استفاده از ابزارهای مختلف پاسخگویی و تعاملی به روز، روزانه به بیش از 10 هزار سؤال، پاسخگویی می کنند که تعامل و ارتقای روابط بین این دو نهاد، قطعا باعث ایجاد فضایی مناسب تر در گسترش فعالیت های این مجموعه خواهد شد.
 

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی عنوان کرد:
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از رصد مستمر شبهات و ارائه پاسخ های فوری در ایام جنگ 12 روزه خبر داد.
تولید محتوای تخصصی در ایام جنگ ۱۲ روزه با عنوان «روایت صادق»

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد اصغری، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در شرایط جنگ، از تولید محتوای تخصصی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای با عنوان روایت صادق خبر داد و اظهار کرد: جنگ نوعی درگیری بین دو کشور است که عموماً در آن از سلاح‌های سخت بر علیه یکدیگر استفاده می‌شود، اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور و بروز رسانه‌ها، نوع جنگ از سخت به نرم تغییر کرده است.
وی افزود: جنگ نرم، افکار انسان را نشانه گرفته و بر رفتار او تاثیر می‌گذارد که این، از طریق رسانه و ابزارهای نرم انجام می‌شود، در این جنگ خبری از سلاح، تانک و توپ و تجهیزات نظامی نیست، بلکه رسانه، فیلم، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، سینما و شبکه های اجتماعی این کار را انجام می‌دهد. دشمن در جنگ نرم با استفاده از این ابزارها بر فکر و تصمیم انسان‌ها تاثیر گذاشته و رفتار آنها را تغییر می‌دهد.
حجت الاسلام اصغری بیان کرد: به طور عمومی در دنیا، جنگ رسانه‌ای از سوی کشورهای استعمارگر به سوی کشورهای مستعمره یا مستقل صورت می‌گیرد تا آنها را با اهداف خود همسو نماید و یا در غیر این‌صورت به آنها ضربه بزنند که این جنگ 12 روزه شامل هجمه کشورهای استعماری غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل و قدرتمند منطقه خاورمیانه و عرصه بین الملل بود.
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های صورت گرفته این مرکز در دوره بحران اشاره کرد و گفت: با رصد لحظه‌ای فضای مجازی و تماس‌های مردمی، محتوای تخصصیِ پرسش و پاسخ در قالب‌های متنوعی مانند عکس‌نوشته، کلیپ، پادکست، پوستر و اینفوگرافی با هدف پاسخ به شبهات مردم و مقابله با جنگ روانی دشمن تولید و با هشتک «#روایت_صادق» منتشر شد.
عضو هئیت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) با تأکید بر پاسخگویی سریع و مستند به شبهات به‌عنوان اولویت اصلی مرکز، افزود: در کنار تولید محتوای تبلیغی و آموزشی، کانالی اختصاصی در نرم‌افزار «پاسخگو» با نام «وعده صادق» راه‌اندازی شد تا دسترسی مردم به خدمات تسهیل گردد. همچنین، کتاب‌های الکترونیک اعتقادی و تاریخی در قالب متنی و صوتی تولید و عرضه شده است.
رئیس مرکز در ادامه به خدمات مشاوره‌ای ارائه‌شده اشاره کرد و گفت: با هدف حمایت روانی از مردم در شرایط بحران، تعداد کارشناسان بخش تلفنی و گفت‌وگوی آنلاین افزایش یافت تا به‌ویژه در زمینه کاهش اضطراب ناشی از جنگ، خدمات بهتری ارائه شود. از سوی دیگر، با برگزاری نشست‌های علمی و تولید محتوای آموزشی، سطح کیفی خدمات کارشناسان ارتقا داده شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اصغری با اشاره به نتایج این اقدامات، تصریح کرد: تولیدات متنوع مرکز، نشان‌دهنده عزم جدی ما برای ایفای نقش مؤثر در فضای مجازی و رسانه‌ای است. ترکیب «سرعت در پاسخگویی» و «غنای محتوایی» زمینه‌ساز روشنگری، امیدآفرینی و تقویت تاب‌آوری جامعه بوده است.
وی در بخش پایانی سخنانی خود اضافه کرد: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بهره‌گیری از ۴۰۰ کارشناس مجرب ، روزانه به ۱۰,۰۰۰ پرسش دینی در حوزه‌های تخصصی از جمله؛ «تفسیر و علوم قرآن»، «علوم و مباحث حدیثی»، «مشاوره و روانشناسی»، «کلام و اعتقادات»، «احکام شرعی»، «اخلاق و تربیت»، «تاریخ و سیره» و «سیاسی و اجتماعی» پاسخ می‌دهد.

روش‌های ارتباطی:
تلفنی: ۰۹۶۴۰۰ (از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب)
پیامک: ارسال سوال احکام شرعی به ۳۰۰۰۹۶۴۰ (پاسخگویی حداکثر در ۵ ساعت)
فضای مجازی:
   •• سایت رسمی: www.pasokhgoo.ir
   •• اپلیکیشن: my.pasokhgoo.ir
   •• پیام‌رسان‌ها: Pasokhgoo@

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی عنوان کرد
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از افزایش ظرفیت کارشناسان پاسخگو و همچنین افزایش ساعات پاسخگویی در این مرکز خبر داد.
پاسخگویی 24 ساعته مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز

 

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری رئیس مرکز ملی پاسخگویی، فعالیت های این مرکز را در ماه مبارک رمضان تشریح کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) با بیان تجربه سال های گذشته فعالیت مرکز ملی در ماه مبارک رمضان و استقبال چشمگیر کاربران گرامی و بالا رفتن حجم تقاضای مردمی در خصوص پرسش های دینی در ایام ماه مبارک رمضان، برنامه های پاسخگویی ماه مبارک امسال که با عید نوروز نیز تلاقی کرده است را تشریح کرد.
وی زمینه های پاسخگویی کارشناسان مرکز ملی را در بخش‌های تخصصی قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، تاریخ، مشاوره و روانشناسی و سیاسی اجتماعی عنوان کرد. 
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ضمن برشمردن راه های ارتباطی با مرکز، ساعات کاری بخش های مختلف پاسخگویی در ماه مبارک رمضان را توضیح داد. پاسخگویی تلفنی مرکز با شماره تلفن سراسری 096400 از ساعت 8 الی 22 پاسخگوی مراجعین محترم خواهد بود. صندوق صوتی مرکز نیز به صورت 24 ساعته آماده دریافت سؤالات مردم عزیز می باشد.
همچنین کاربران گرامی می توانند سؤالات احکام شرعی خود را به صورت پیامکی و با ذکر مرجع تقلید خود، با شماره 30009640 مطرح کنند که حداکثر ظرف 5 ساعت پاسخ سؤال برای ایشان ارسال خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری یکی دیگر از راه های ارتباطی با مرکز را ارتباط از طریق فضای مجازی عنوان کرد و گفت: پاسخگویی فضای مجازی مرکز، در سامانه جامع خدمات پاسخگو متمرکز شده که از طریق نرم افزار تلفن همراه و همچنین وبگاه مرکز ملی به آدرس زیر در دسترس می باشد:

اپلیکیشن پاسخگو:  http://mmps.ir/app

وب‌ پاسخگو: https://my.pasokhgoo.ir

همچنین امکان پاسخگویی متنی آفلاین و دسترسی به بانک سوالات و نرم افزارهای مرکز از طریق نرم افزار پاسخگو فراهم می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری در پایان با آرزوی قبولی طاعات در این ماه شریف برای عموم مردم عزیز گفت: تمام تلاش همکاران و کارشناسان این مرکز این است که در این ایام بتوانیم به بهترین وجه پاسخگوی سؤالات و تماس های هموطنان عزیز باشیم ولی به دلیل محدودیت امکانات و شرایط پاسخگویی و همچنین حجم بالای تماس های مردمی پیشاپیش از انتظار پرسشگران در طرح سؤال و دریافت پاسخ عذرخواهی می کنیم.
 

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی انجام شد:
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نرم افزار اندروید «طوفان الأقصی»، در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در موضوع طوفان الأقصی را به مناسبت سالگرد این عملیات بازنشر کرد.
بازنشر نرم افزار اندروید طوفان الأقصی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، این مرکز به مناسبت سالگرد علمیات طوفان الاقصی، نرم افزار اندروید «طوفان الأقصی» را با امکانات ویژه توسط بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بازنشر کرد.

در این نرم‌‌افزار به مهمترین شبهات و سؤالات روز جامعه با موضوع فلسطین در قالب نوشتار،صوت، پادکست و ویدئو پاسخ داده شده است از جمله: صهیونیسم مسیحی و یهودیت، مورمون‌های صهیونیست، اقدام متقابل غیر انسانی در جنگ، کشتن غیر نظامیان در جنگ، اهمیت بیت المقدس برای اسرائیلی ها، موضع پادشاهان ایرانی نسبت به ساکنان فلسطین، تاریخچه جنایات اسرائیل، اثرات نبرد طوفان الاقصی برای ایران و...

از مزایای مهم این نرم افزار می توان به پادکست ها، کتاب صوتی و امکان اشتراک گذاری متن و همچنین ارسال سؤال کاربران برای دریافت پاسخ اشاره کرد.

علاقمندان جهت استفاده و نشر این نرم افزار می‏‌توانند از طریق پیوند https://mmps.ir/xPbVb  فایل نرم افزار طوفان الأقصی را دریافت نمایند.

به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در پیامی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت
پیام تسلیت رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی پیام تسلیتی منتشر کرد.

متن پیام حجت الاسلام دکتر محمد جواد اصغری بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین
وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللهِ‌ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللهِ‌ وَ كانَ اللهُ‌ غَفُوراً رَحيماً   (نساء: 100)
بار دیگر ایران عزیز متحمل مصیبتی سخت و جانکاه شد و در برابر امتحانی بزرگ از جانب خدای متعال قرار گرفت. ملت مقاوم و شهید پرور ایران رئیس جمهوری دانشمند، مجاهد ، شجاع، انقلابی، مردمی و مکتبی را به همراه جمعی از بهترین فرزندان این سرزمین تقدیم راه حق و عدالت نمود.

در این میان خدمتگزاران مرکز ملی پاسخگویی که دلسوزی و همراهی رئیس جمهور شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی را در راه پیشرفت و تعالی فعالیت های فرهنگی و دینی و دفاع از کیان شریعت اسلام و مذهب نورانی تشیع با جان و دل لمس نموده اند رنجی مضاعف و داغی سنگین تر را بر دل و جان خویش احساس می کنند که تحمل آن را با مطالبه صبر ویژه از جانب خداوند که آرامش بخش قلبها است مسالت دارند.

اینجانب به نمایندگی از طرف همکاران و کارشناسان محترم، شهادت رییس جمهور خدمتگزار، وزیر امور خارجه انقلابی دکتر امیر عبداللهیان، آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، استاندار محترم آذربایجان شرقی و بقیه همراهان را به محضر قطب عالم امکان حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی ، ملت عزیز و شهید پرور و همه بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض نموده و علو درجات و رضوان الهی را برای ارواح طیبه این شهدا مسئلت می نمایم. 

از خدای متعال خاضعانه و ملتمسانه می خواهیم سنگینی این مصیبت را بر رهبر معظم انقلاب، ملت شهیدپرور و خانواده این عزیزان آسان گرداند و این فقدان دردناک را با عنایات خاصه اش به بهترین وجه جبران نماید.

محمد جواد اصغری

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی عنوان کرد
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از افزایش ظرفیت کارشناسان پاسخگو و همچنین افزایش ساعات پاسخگویی در این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری رئیس مرکز ملی پاسخگویی، فعالیت های این مرکز را در ماه مبارک رمضان تشریح کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) با بیان تجربه سال های گذشته فعالیت مرکز ملی در ماه مبارک رمضان و استقبال چشمگیر کاربران گرامی و بالا رفتن حجم تقاضای مردمی در خصوص پرسش های دینی در ایام ماه مبارک رمضان، برنامه های پاسخگویی ماه مبارک امسال که با عید نوروز نیز تلاقی کرده است را تشریح کرد.
وی زمینه های پاسخگویی کارشناسان مرکز ملی را در بخش‌های تخصصی قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، تاریخ، مشاوره و روانشناسی و سیاسی اجتماعی عنوان کرد. 
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ضمن برشمردن راه های ارتباطی با مرکز، ساعات کاری بخش های مختلف پاسخگویی در ماه مبارک رمضان را توضیح داد. پاسخگویی تلفنی مرکز - به غیر از یکم تا چهارم فروردین - با شماره تلفن سراسری 096400 از ساعت 8 الی 20 پاسخگوی مراجعین محترم خواهد بود. صندوق صوتی مرکز نیز به صورت 24 ساعته آماده دریافت سؤالات مردم عزیز می باشد.
همچنین کاربران گرامی می توانند سؤالات احکام شرعی خود را به صورت پیامکی و با ذکر مرجع تقلید خود، با شماره 30009640 مطرح کنند که حداکثر ظرف 5 ساعت پاسخ سؤال برای ایشان ارسال خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری یکی دیگر از راه های ارتباطی با مرکز را ارتباط از طریق فضای مجازی عنوان کرد و گفت: پاسخگویی فضای مجازی مرکز، در سامانه جامع خدمات پاسخگو متمرکز شده که از طریق نرم افزار تلفن همراه و همچنین وبگاه مرکز ملی به آدرس زیر در دسترس می باشد:

اپلیکیشن پاسخگو: https://mmps.ir/eEPGN

وب‌ پاسخگو: https://my.pasokhgoo.ir

البته کاربرانی که مایل به ارسال سؤال، خارج از سامانه پاسخگو و به صورت آفلاین می باشند می توانند از ربات های تلگرام و بله نیز استفاده کنند:

ربات تلگرام : t.me/pasokhgoo_ir_bot

ربات بله : ble.ir/pasokhgoo_ir_bot

حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری در پایان با آرزوی قبولی طاعات در این ماه شریف برای عموم مردم عزیز گفت: تمام تلاش همکاران و کارشناسان این مرکز این است که در این ایام بتوانیم به بهترین وجه پاسخگوی سؤالات و تماس های هموطنان عزیز باشیم ولی به دلیل محدودیت امکانات و شرایط پاسخگویی و همچنین حجم بالای تماس های مردمی پیشاپیش از انتظار پرسشگران در طرح سؤال و دریافت پاسخ عذرخواهی می کنیم.

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی؛
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از اپلیکیشن طوفان الأقصی، در پاسخ به پرسش‌های مطرحِ شده در موضوع طوفان الأقصی رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، نرم افزار اندروید «طوفان الأقصی» با امکانات ویژه توسط بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تولید و منتشر شد.

در این نرم‌‌افزار به مهمترین شبهات و سؤالات روز جامعه با موضوع فلسطین در قالب نوشتار،صوت، پادکست و ویدئو پاسخ داده شده است از جمله: صهیونیسم مسیحی و یهودیت، مورمون‌های صهیونیست، اقدام متقابل غیر انسانی در جنگ، کشتن غیر نظامیان در جنگ، اهمیت بیت المقدس برای اسرائیلی ها، موضع پادشاهان ایرانی نسبت به ساکنان فلسطین، تاریخچه جنایات اسرائیل، اثرات نبرد طوفان الاقصی برای ایران و...

از مزایای مهم این نرم افزار می توان به پادکست ها، کتاب صوتی و امکان اشتراک گذاری متن و همچنین ارسال سؤال کاربران برای دریافت پاسخ اشاره کرد. علاقمندان جهت استفاده و نشر این نرم افزار می‏‌توانند از طریق پیوند https://mmps.ir/xPbVb  فایل نرم افزار طوفان الأقصی را دریافت نمایند.

طی جلسه ای برگزار شد:
طی جلسه‏ ای برنامه ‏های عملیاتی پاسخگویی دینی در مدارس سمپاد استان اصفهان طرح و بررسی گردید.
تعامل مرکز ملی پاسخگویی با اداره سمپاد استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، طی جلسه ‏ای با حضور حجت الاسلام پورنوروز به نمایندگی از حجت الاسلام دکتر اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی»، حجت الاسلام علیجانی «رئیس نمایندگی مرکز ملی شعبه اصفهان» و دکتر احسان صنعتکار «رئیس اداره سمپاد آموزش و پرورش استان اصفهان» برنامه‏ های عملیاتی حضور کارشناسان پاسخگو در مدارس سمپاد استان اصفهان طی سال جاری بررسی شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام پورنوروز ضمن معرفی مرکز ملی پاسخگویی، گزارشی از روند فعالیت های مرکز در مدارس استعدادهای درخشان ارائه کرد و در ادامه پیشنهادهای اجرایی برای آغاز پرسش و پاسخ دینی طی سال تحصیلی جاری در مدارس سمپاد استان اصفهان بررسی گردید.

حجت الاسلام علیجانی نیز با اشاره به تجربه موفق فعالیت ‏های میدانی و چهره به چهره در شهر اصفهان با حضور کارشناسان پاسخگو، بر آمادگی برای حضور در مدارس تاکید کرد.

در این جلسه دکتر صنعتکار با تاکید بر اهمیت برنامه‏ های گفتگومحور در مدارس، فعالیت‏ های مرکز در مدارس استعدادهای درخشان را مفید و البته ضروری قلمداد کرد و آمادگی همه جانبه اداره کل استان جهت حضور کارشناسان در 24 مدارس استان اصفهان را اعلام کرد.

شایان ذکر است برنامه پاسخگویی میدانی در مدارس استعدادهای درخشان از سال گذشته طی تفاهم‏ نامه مرکز ملی پاسخگویی و سازمان پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) آغاز شد و بناست در سال جاری در شش استان کشور امتداد یابد.

صفحه‌ها